Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Oskarżenia zza grobu. Zmarli z Pietrowic rozsyłają listy

Nieznana osoba w imieniu zmarłych osób rozsyła listy po Pietrowicach Wielkich domagając się między innymi nowych wyborów oraz... wstrzymania budowy kolejnych przydomowych oczyszczalni ścieków.

21 grudnia mieszkańcy Pietrowic Wielkich i Pawłowa otrzymali listy przestrzegające przed budową przydomowych oczyszczalni ścieków, jakie  zaczęła budować gmina. Autor przekonuje, że budowa takich instalacji  to zagrożenie dla zdrowia a cała gmina zamieni się w wielkie szambo. Autor nawołuje do przyłączenia się do oczyszczalni w Bojanowie lub Raciborzu oraz do nowych wyborów. List o takiej treści otrzymało około trzydziestu mieszkańców gminy. List został nadany 20 grudnia 2012 z Raciborza. List miał rozesłać Erich Manderla z ulicy Konopnickiej w Pietrowicach. Co w tym nadzwyczajnego? Choćby to, że 73-letni mężczyzna dziewięć dni przed nadaniem swojego listu zmarł.

List zza grobu
Jak ustaliliśmy, zasłużony strażak OSP zmarł 11 grudnia, a pochowany został 15 grudnia 2012 roku. Dotarliśmy do rodziny zmarłego. Okazuje się, że prawdziwy autor listu pomylił nie tylko imię ale i ulicę, przy której mieszkał zmarły. – Tata nazywał się w rzeczywistości Eryk, a tylko znajomi nazywali go Erichem. Autor pomylił również adres taty, bo nasz dom stoi na rogu Konopnickiej i I Armii – mówi pani Elżbieta, córka Eryka Manderli. – Tata był znany jako strażak, na jego pogrzebie było blisko tysiąc osób. Ktoś kto spreparował ten list musi bywać w Pietrowicach, jednak na pewno nie jest mieszkańcem Pietrowic, bo gdyby był, nie zanotowałby takich wpadek – dodaje.

Widmo z Pietrowic
Takich nadawców jest więcej. Jeszcze w  połowie grudnia do naszej redakcji napisał Grzegorz Kowal zamieszkały przy ulicy Wyzwolenia 104 w Pietrowicach Wielkich. Jak się okazuje, treść jego listu jest taka sama jak treść listu, który otrzymali mieszkańcy gminy. W kopercie znajduje się jednak jeszcze jedno pismo, skierowane do znanej dziennikarki Elżbiety Jaworowicz z prośbą o zajęcie się tematem bomby ekologicznej w Pietrowicach. List został nadany 10 grudnia w Godowie. Na tym korespondencja się kończy, bo Grzegorz Kowal nie istnieje, a domy przy ulicy Wyzwolenia, jak ustaliliśmy,  kończą się na numerze 98. Zmarli i nieistniejący mieszkańcy mieli pisać także do innych instytucji w powiecie.

Człowiek na poziomie?
Autor listu do Nowin Raciborskich i autor pisma do mieszkańców to najprawdopodobniej ta sama osoba. Co ciekawe, do Elżbiety Jaworowicz zwraca się wyszukaną polszczyzną, ale do mieszkańców zwraca się już bardziej dosłownie, nie przebierając w słowach. – Jest prośba o modlitwę  za mieszkańców gminy Pietrowice Wielkie, których ktoś chce utopić we własnych gównach – pisze osoba podająca się za nieżyjącego Eryka Manderlę. – Proszę o przekazanie tego listu po wsi, gdyż mamy tylko adresy  osób z książki telefonicznej – czytamy w dalszej części listu. Osoba, która spreparowała listy zwraca uwagę, że jedynym radnym, który działa w interesie mieszkańców jest radny Leonard Malcharczyk.

Dają czas
Radni, których anonim oskarża, zapowiadają stanowcze działania przeciw (autorowi bądź autorom) anonimu. Mają się one zacząć już na najbliższej sesji rady gminy, która odbędzie się w środę 30 stycznia. Również rodzina zmarłego mężczyzny nie zamierza zostawić tej sprawy. – Mój tata nigdy nie zajmował się oczyszczalniami. Przez ostatnie lata był schorowany i nie oddalał się od domu. Listy są drukowane na drukarce, mój tata nie potrafił korzystać z komputera. Ktoś chciał wykorzystać autorytet ojca do swoich celów. Jest nam niezmiernie przykro i teraz musimy się tłumaczyć przed sąsiadami. Mamy nadzieję, że autor listu przyjdzie i nas przeprosi, a szczególnie mamę, która jeszcze nie otrząsnęła się po śmierci męża i bardzo to przeżywa – mówi pani Elżbieta. Rodzina Eryka Manderli zamierza o sprawie powiadomić organy ścigania.

Czy to pomówienie?
Jak się okazuje, osoba, która preparuje listy musi posiadać wiedzę na temat prawa. List rozesłany do mieszkańców bazujący na danych Eryka Manderli jest adresowany maszynowo, przez co nie może być mowy o podrobieniu podpisu. Z kolei ręcznie adresowany list bazuje na danych nieistniejącego mieszkańca więc i tu trudno o przestępstwo. – Wygląda na to, że sprawca jest ostrożny – mówi prokurator Franciszek Makulik, zastępca szefa Prokuratury Rejonowej w Raciborzu. – Osoby, które czują się poszkodowane, powinny jak najszybciej złożyć stosowne zawiadomienie na komendzie policji. Zbadamy sprawę pod kątem innych artykułów kodeksu karnego – zapewnia prokurator.

Adrian Czarnota

 

118 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~ekolog (83.30. * .1) 05.02.2013 09:41
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

do technokraty.Proszę wyjaśnić -Dlaczego instalując oczyszczalnie NIE ROBI się badania przepuszczalności gleby , poziomu wód gruntowych itp.Przecież dziennie do gruntu z tych kilkuset oczyszczalni będę przenikać ścieki nie do końca oczyszczone np.detergenty .Nie na darmo jest wymóg odleglości od źródeł wody , drzew itp.Dlaczego nikt tego nie monitoruje ?

~jarosław (83.30. * .1) 05.02.2013 09:13
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Do prawnika .Oczywiście potwierdzam.Jednakże w przypadku wydawania publicznych pieniędzy ,a z tym mamy do czynienie w tym przypadku , wszelkie opinie nawet te skrajnie krytyczne są nie tylko potrzebne , ale wręcz niezbędne.Inaczej wrócilibyśmy do czasów słusznie minionych i jednej słusznej linii.....Rolą tych którzy dysponują pieniędzmi publicznymi , jest wyjaśnianie i przestawianie swoich racji i rozliczanie z każdej złotówki.Jakiś idiotycznych listów nie będę komentował bo to oczywiste , że to chore i podlega osądowi prawnemu..

~konsument (89.245. * .3) 05.02.2013 00:11

Czyli cudo techniki, ale dup... sama nie podciera. Ale za to można się per GMS do szamba dodzwonić. Np papier doładować.

~Technokrata (79.191. * .133) 04.02.2013 23:41

"właścicielu oczyszczalni "twoje Eko Sum Bio HERO to chyba nie jest oczyszczalnia w technologi SBR takie coś nie było dopuszczone do przetargu dalej pojemność twojej chyba 4000 L lub mniej odpada Min.do przetargu 4500 więc nie dopuszczone . Wytrzymałość do montażu 5m głębokość potwierdzona dokumentami twoja nie nadaje się na 5m odpada. Twoja pewnie nie spełnia wymogów Europejskiej Normy 12566-3+A1;2009 odpada .Pewnie nie posiada raportu z prawie 10 miesięcy badań certyfikowanego laboratorium Komisji Europejskiej odpada .Pewnie nie masz modułu GSM odpada .Pewnie nie masz sterownika odpada .Pewnie twoja nie ma pompy mamutowej i elektrozaworów w zbiorniku odpada Pewnie twoja nie posiada nasady z płynną regulacją wysokości i poziomu i możliwości nachylenia 5-cio stopniowego odpada .Pewnie nie masz zewnętrznej szafki zamykanej odpada .Pewnie twoja nie ma bloku zaworów a do tego muszą być ze stali nierdzewnej odpada.Pewnie twoja nie ma rury z membraną drobnopęcherzykową umieszczonej na całej dł komory odpada .Pewnie nie masz studni chłonnej odpada .

~prawnik (79.191. * .133) 04.02.2013 22:19

Do jarosław Oprócz swobody wypowiedzi ,prawa do krytyki konstytucja przewiduje też ograniczenia:
Konstytucja:
art. 42
Odpowiedzialności karnej podlega ten tylko kto dopuścił się czynu zabronionego pod groźba kary.
art 47
Każdy ma prawo do ochrony prawnej życia prywatnego, rodzinnego, czci i dobrego imienia oraz do decydowania o swoim życiu osobistym.
art. 51 pkt 4
Każdy ma prawo do żądania sprostowania oraz usunięcia informacji nieprawdziwych, niepełnych lub zebranych w sposób sprzeczny z ustawą.
Kodeks karny:
art. 212 k.k. § 1 Kto pomawia inną osobę o takie postępowanie lub właściwości które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska podlega grzywnie lub karze ograniczenia wolności.Owszem każda władza publiczna powinna przyjąć krytykę ale podstawowy wymóg demokracji -zabronione jest świadome podawanie nieprawdziwych informacji

~właściciel oczyszczalni (94.42. * .40) 04.02.2013 19:06

W sobotę 03.02.2013r. w skrzynce na listy znalazłem "gazetkę" , w której czterech radnych gminy min. komentuje komentuje sprawę anonimu oraz artykułu: "Znamy zwycięzce przetargu" z portalu nowiny.pl. Autorzy gazetki co chwilę podają jako koszt konserwacji oczyszczalni opłatę w wysokości ok. 30zł/miesiąc oraz jako odpowiedź na komentarz "Grzemek", koszt prądu wynoszący kilka złotych. Sam jestem posiadaczem przydomowej oczyszczalni ścieków firmy Eko Sum Bio Hero (przewidziana dla 6 osób) użytkowanej przez 4 osoby. Koszt zakupu i montażu ok. 10.000zł. Koszty utrzymania : wywóz nieczystości 114,25zł/2012r. (przedsiębiorstwo komunalne Racibórz; energia elektryczna (pompa napowietrzająca 60W pracująca 13 godzin na dobę) 60W x 13h x 365dni = 285 zł przy założeniu, że cena 1kWh wynosi ok. 60gr . Więc koszt energii elektrycznej nie jest równy kilku złotym miesięcznie ale zgodnie z tym jak podaje "Grzemek" wynosi więcej niż 20zł/m-c. Koszt konserwacji wydaje się być również odrobinę zawyżony...

~jarosław (83.30. * .247) 04.02.2013 18:54
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Swoboda wypowiedzi to podstawowe prawo obywatelskie zapisane w Konstytucji .Swoboda wypowiedzi obejmuje także prawo do krytyki.Kazda wladza publiczna musi być przygotowana na krytykę swoich poczynań.To jedne z podstawowych wymogów demokracji.

~do zuzy (83.16. * .42) 04.02.2013 13:03
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

masz rację, nie byłem na zebraniu w Pietrowicach, jeśli zaś jak twierdzisz ataki były bezpodstawne i bezpardonowe - to radny sam sobie wystawił świadectwo. Ludzie byli, widzieli i wnioski wyciągną. Zuza, nie bronie M., bo nie mam najmniejszego powodu. Ale razi mnie hipokryzja ludzi, którzy innym stawiają wymagania a sami ich nie przestrzegają. Trudno mi porównać co i jak było wypowiedziane na zebraniu z tym co jest tam napisane w ulotce. Ale insynuacje typu"a może radny sam to napisał", czy też sugestie, że robi to z niskich pobudek nie są godne publicznej debaty, zwłaszcza w wykonaniu władz publicznych. I jeszcze się to czyni w imię demokracji! Bo nigdzie nie jest powiedziane, że radny publicznie powiedział nieprawdę czy obraził kogoś, zakładam, że gdyby tak było byłby już w sądzie czy na policji jak wspomniany w ulotce Seweryn (nota bene podano tam poza jego imieniem i nazwiskiem ulicę na której mieszka!). A skoro radny M. krytykuje publicznie (nawet w sposób bezpardonowy czy nawet chamski), to nie powinien być bez dowodów posądzany o "przestępcze" wpisy w Internecie. Piszmy o tym, że się myli i że atakuje w sposób bezpardonowy i nawet chamski (jesli tak uważasz), ale na Boga nie szukajmy argumentów typu dziadek w wermachcie. A że M. sam sobie zrobił wcześniej zły pijar - to zupełnie inna sprawa.

~do majora (83.16. * .42) 04.02.2013 09:50
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

ja nie jestem obiektywny, bo nie dostrzegam różnicy pomiędzy ilością i "jakością" pomówień w internecie a treścią podpisanej publikacji? otóż dostrzegam, i to jest niebo i ziemia. Nie twierdziłem bynajmniej, że jest inaczej. Zastanawiam się tylko, czy osoby publiczne pełniące władzę w podpisanej publikacji mogą posuwać się do insynuacji typu: czy przypadkiem ten pan to sam w Internecie nie pisał? A może to pisał ktoś kto pracował w urzędzie gminy Nędza? itd. Po drugie zastanawiam się, czy można nawet najgorszego przeciwnika bez dowodów posądzać, że ma nikczemne intencje w sprawie, bo chodzi mu tylko o mandat radnego i o forsę? Przepraszam, nie zastanawiam się na tym, uważam to za niegodne zachowanie. I to jest moje zdanie - przypomnę zwolennika oczyszczalni.

~sewer do serwera (83.16. * .42) 04.02.2013 09:11

przeczytaj sobie spokojnie moje wpisy, nie twierdze, że wydana ulotka zawiera kłamstwa, twierdze tylko, że w tej publikacji jest insynuacja, że radnemu M. przeciwnikowi oczyszczalni nie chodzi np. o środowisko naturalne, ale tylko o kasę. I ta insynuacja mi nie pasuje. Podobnie jak sugerowanie, kto jest autorem anonimowych wpisów. Jeśli są dowody - do organów ścigania natychmiast. Poziom odpowiedzi, że "trzymam z Malcharczykiem" nie będę komentował. Bo mógłbym odpalić tym samym, że ty np. trzymasz z Kaczorem Donaldem. Daleko mi do tego, i dlatego staram się odpowiadać merytorycznie. Mam świadomość, że to są fakty, jeśli chodzi o diety radnego. Pytam tylko, co mają wspólnego z tym, że myśli on inaczej niż większość o oczyszczalniach. Jak byś odebrał argument, że np. wójt jest za oczyszczalniami, bo dużo zarabia. po czym pomnożono by te kwoty raz kadencje. Czy to jest merytoryczny argument? Nie, bo ludzie zaczęliby mówić nie o oczyszczalniach, ale czemu wójt tak dużo zarabia i to z moich podatków!. Akurat nie mam nic do wynagrodzenia wójta i jego samego, bo wierzę, że wszedł w trudny temat oczyszczalni, bo chce poprawić stan środowiska wokół nas. Podaję to jako przykład manipulacji. Argumenty - tak, manipulacja - nie. Podajesz rozsądny argument, że krytyka oczyszczalni po podjęciu decyzji, w trakcie realizacji trudnego zadania jest nie na miejscu. Przyjmuję to - ale nie broń argumentów poniżej pasa.

~alfred (83.30. * .177) 04.02.2013 08:47
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Aby określić warunki gruntowe należy wykonać test perkolacyjny.
Test perkolacyjny polega na określeniu jaki jest grunt na działce i czy dana działka wogóle nadaje się na oczyszczalnię przydomową.To bardzo ważna sprawa ze względu na ilość planowanych oczyszczalni i ilości przesącznych odchodów biologicznych , chemicznych i innych do gruntu.Pytam czy ktoś robi te badania ? Dlatego może to być bomba ekoloczna .

~Kessel (83.22. * .76) 04.02.2013 01:39

ale numer według romanfag wszyscy urzędnicy "poddajcie się dobrowolnej kontroli "nie wiadomo czego "ogłoście jej wyniki "a "dopiero potem proces "stary masz nieczyste sumienie coś mi wygląda że jesteś autorem tych pomówień a teraz głupio się tłumaczysz .Żaden urzędnik nie będzie targał obywatelach po sądach bez podstawy ale jak już jest pomówienie to od razu musi to zgłosić .A dokładny opis oczyszczalni to ty se poczytaj w internecie np.na stronie firmy kessel

~winnicki (83.22. * .76) 04.02.2013 01:14
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

romanfag-ty nie rozumiesz podstawowej zasady prawnej że faktów' pozytywnych 'się nie udowadnia(takich co się nie zdarzyły) np.nie da się udowodnić że nie ukradłem samochodu np.nie umiem udowodnić że to nie ja ciebie zabiłem bo żyjesz więc nie ogłupiaj ludzi. To ten co twierdzi że coś śię zdarzyło musi to udowodnić .

~serwer (83.22. * .76) 04.02.2013 00:54
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

sewer ty nie chcesz zrozumieć różnicy bo pewnie trzymasz z Malcharczykiem otóż informacja typu złodzieje wzieli łapówkę 8 mil wygląda z daleka że to pewnie nieprawdziwe pomówienie a inna informacja typu Malcharczyk dostał i dostanie 240 000 zł jest prawdziwa sprawdziłem w internecie .Osoba publiczna taka jak Malch. musi się liczyć z krytyką tym bardziej że sam w swojej krytyce nie przebiera w słowach .Zastanów się człowieku jak przed decyzją jest krytyka to ok ale jak już decyzja zapadła są umowy dotacje montaże to na tym etapie dalsze wojowanie Malch.to dziwaczne ,to już działanie na szkodę Mieszkańców i Gminy

~romanfg (83.30. * .26) 04.02.2013 00:19
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@Ireczek przecież napisałem że jednym z powodów nie jedynym była obawa o drogi, nikt nawet ja nie neguję osiągnięć Gminy w ostatnich latach widać że się starają ale mimo wszystko na budowę kanalizacji nie mieli roku czy dwa tylko ok. 10 lat można było się tym problemem zająć wiele wcześniej. "Dodatek informacyjny" to ciekawe rozwiązanie ale moim zdaniem powinno na pierwszej stronie znaleźć się informacja o przeprowadzonej kontroli ewentualny przedruk dokumentu a następne strony mogły zawierać szersze informacje na temat funkcjonowania oczyszczalni dokładny opis jej instalacji itp. a tu niestety wyszło jak zawsze czyli nie wiadomo nic dokładnie tylko jakieś śmieszne usprawiedliwienia na bezpodstawne zarzuty. Bardzo ładnie ktoś zauważył że też niepotrzebnie atakowano radnego który jest przeciwny budowy przydomowych oczyszczalni ale cóż z jednej strony próbuje się walczyć z oszczercami a z drugiej popełnia się te same błędy. Problem kanalizacji sanitarnej nie jest problemem tylko Pietrowic podobne problemy mają gminy w całej Polsce ciekawi mnie jaki % tych gmin zdecydowało się na przydomowe oczyszczalnie a jaki na tradycyjne dlaczego właśnie na nas muszą testować nowinki techniczne. Zgadzam się można się bronić przed oszczerstwami ale dalej będę twierdził że jeżeli się ktoś na 100% czuje niewinny to nigdy nie będzie miał nic przeciwko poddaniu się jakiejkolwiek kontroli, wiadomo że zwykły obywatel nie ma możliwości wykrycia nawet najmniejszych niedociągnięć ponieważ brak mu środków, personelu, uprawnień, sprzętu itd. dlatego twierdzę nie chodzi tu teraz nawet o decyzje naszej Gminy ale ogólnie jeżeli urzędniku czujesz się niewinny to nie targaj obywatela po sądach tylko najpierw poddaj się dobrowolnej kontroli ogłoś jej wynik wszystkim a dopiero później jeżeli cię jeszcze ktoś oskarża możesz mu wytoczyć proces o zniesławienie takie jest moje zdanie.

~zuza (83.22. * .76) 04.02.2013 00:00
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Malcharczykowi nikt złego pijaru nie robi on sam ten pijar se zrobił nie byłeś na zebraniu w Pie nie słyszałeś jak ostro i bezpodstawnie i bezpardonowo zaatakował wójta i innych

~mieszkańcy (83.22. * .76) 03.02.2013 23:45
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

o co chodzi ty nie wiesz że kłamstwo powtórzone kilka razy staje się prawdą dobrze że powstały te listy radnych dowiedziałem się z nich więcej o oczyszczalniach niż z wcześniejszych zebrań

~major (83.22. * .76) 03.02.2013 23:28

do o co chodzi-nie jesteś obiektywny przeczytałem jeszcze raz fragmenty o Malcharczyku z listów podpisanych i porównałem z anonimowymi komentarzami w internecie i liście anonimie nie znalazłem aby autorzy nazwali Malcharczyka "mafia","przekręt","robi w ciu","sprzedawczyki" "czas z tym skończyć ","trafi do kieszeni nie uczciwych","złodzieje","to je banda złodzieji","Gmina ewidentnie łamie prawo","w łapę dostali","żeby 8 mil zł trafiło do...kieszeni Wójta,Radnych","jakiś idiota","idiotyzm","będą pompować pieniądze","utopić w gó.....nie","zmienić byt ludnośći w koszmar","czysty debilizm",

~sewer (88.199. * .136) 03.02.2013 22:12

i jeszcze jedno pytanie- czym się różni sugerowanie przez anonimowego komentatora, że cała sprawa budowa oczyszczalni jest wynikiem tego, że ktoś chce sobie nabić kieszeń od sugestii, że ktoś krytykuje tą samą sprawę z powodu kasy? Dla mnie tylko tym, że te pierwsze są anonimowe a drugie podpisane przez osoby publiczne. Mylę się?

~sewer (88.199. * .136) 03.02.2013 22:02
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Dziwicie się, że krytykanci są anonimowi? Brzydzę się pomówieniami i nieprawdą, ale jeżeli z ludźmi mówiącymi otwarcie,co myślą, nawet jak się mylą, robi się to, co z radnym M. - to co się dziwić. Przekonujcie ludzi do pomysłu, tłumaczcie, ale nie atakujcie w stylu dziadka z Wehrmachtu, bo taki styl obrzydza mnie na równi z chamstwem w Internecie. Sugerowanie bez dowodów, że to on stoi za wpisami jest takim samym chamstwem jak te wpisy. Tyle że te pierwsze nie są anonimowe i firmują je osoby publiczne! Jak są dowody - to do sądu i na policję. Ale jeśli nie - to mnie zbiera na wymioty. Przewodniczący rady, jego zastępca i radni firmują coś takiego. Panie wójcie, niech się pan cofnie o trzy kroki do tyłu, nie pasuje Pan do tego towarzystwa. Mam nadzieje, że za ten wpis nie będzie mnie ścigała policja:-)

~o co chodzi? (83.7. * .18) 03.02.2013 21:46
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

druga sprawa to styl tej obrony dobrego imienia, do czego każdy ma prawo. Radny wymieniany tam kilkanaście razy z imienia i nazwiska jako przeciwnik PBOS-ów jest atakowany w bezpardonowy sposób, odmawia mu się dobrych intencji, sugeruje, że robi to dla kasy, bo chce zrobić sobie reklamę. Z jednej strony więc brzydzą się i potępiają anonimowe wpisy - a z drugiej osobę, która otwarcie krytykuje działania gminy wkopuje się w glebę, powołując się na demokratyczną większość, która zadecydowała i reszta się ma po prostu podporządkować i zamknąć. Powtarzam, piszę to z pozycji zwolennika oczyszczalni. Ze wzmiankowanym radnym się nie zgadzam, ale zły pijar, który mu jest robiony - zastanawia, o co naprawdę chodzi?

~o co chodzi? (83.7. * .18) 03.02.2013 21:37

pisze z pozycji zwolennika przydomowych oczyszczalni, dziwi mnie histeryczna reakcja na anonimowe wpisy w Internecie. W przypadku pomówień - na policję, to zgoda, ale jeśli ktoś po prostu pisze w Internecie głupoty, to żeby reagować wydaniem gazetki, gdzie kilkanaście stron zajmuje ustosunkowanie się do każdego głupiego wpisu - to jest dla mnie szok. Nie miałem pojęcia, że te wpisy istniały. Wydana gazetka zrobiła im reklamę - czy o to chodziło?

~Podpisz się... (83.29. * .77) 03.02.2013 19:51
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

JA LISTU NIE DOSTAŁEM ALE MAM SWOJE ZDANIE JEST JAK JEST PROBLEM TO TKWI W TY ŻE NAIWNI PODPISYWALI UMOWY A MOGLI NIE PODPISAĆ I RZĄDCY NIE MIELI BY OKAZJI ZAKŁADANIA DZIWNYCH KONSORCJÓW DO MONTARZU TYCH WYNALAZKÓW I USZCZĘŚLIWIANIA NAS NA SIŁĘ.POWSTAŁY BY NORMALNE KANALIZACJE JAK W CYWILIZOWANYM ŚWIECIE BO NIE BYŁO BY WYBORU ALE JAK DECYDENCI (RADNI)SĄ ZALEŻNI OD WÓJTA BO NA GMINIE , W SZKOŁACH I INNYCH INSTYTUCJACHPRACUJĄ CAŁE RODZINKI TO GŁOS TRZEBA ODDAĆ TAK JAK KARZE BOSS A WYBORCY TO TYLKO MASA WYBORCZA . IDĄ NOWE WYBORY I CZAS TO ZWERYFIKUJE MYŚLĘ ŻE IDĄ TEŻ ZA NIM NOWE CZASY IDAJ BOŻE NOWI LUDZIE OBY ODPOWIEDZIALNI BO MOGŁA TA INWESTYCJA INACZEJ WYGLĄDAĆ,TO TAKIE MOJE PRZEMYŚLENIA POZDRAWIAM

~udak (83.22. * .76) 03.02.2013 16:53
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

romanfg- ja też nie lubię oszczerstw i pomówień ale uważam że to jedyna droga aby pomawiających ścigać bo to uczciwe to utrzymuje porządek na świecie ten przepis chroni uczciwych .Uczciwi ludzie nie zmyślają pomówień więc nie mają z tym problemu nie muszą bać się prokuratora .Prawdy nie trzeba "udowadniać" mieszkańcom ona się sama obroni tak jest na całym świecie jeżeli ktoś czyni komuś zarzuty to on musi to udowodnić a nie odwrotnie

~karwanek (83.22. * .240) 03.02.2013 13:59

byłem na ostatniej i wcześniejszych sesjach i okazuje się że żadnych kontrowersji co do wyboru wykonawcy nie ma mało tego wójt mówił że była kontrola RIO szczegółowo sprawdzała i nie dopatrzyła się niczego pomówień się nie wyklucza musisz napisać doniesienie podpisać się pod nim potem policja da ci do podpisania druk i pouczy cię że za nieprawdziwe oskarżanie jest kara

~sołtys (83.22. * .240) 03.02.2013 13:39
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

do opozycja CI panowie całkiem niedawno startowali w wyborach i jakoś nie bali się .Rozmawiałeś z nimi ,powiedzieli ci że się boją czy to twoja zemsta i chcesz im przyłożyć .Wiesz co napisz swój list podpisz się dowiemy się jakie są twoje prawdziwe intencje .TO staje się już nudne te twoje "można odnieś wrażenie",musisz być chory z nienawiści i ślepy że w ich pracy samorządowej nie znalazłeś nic dobrego a sporo dobrego dla gminy zrobili zresztą w ostatnich wyborach mieszkańcy to docenili

~Ireczek (83.22. * .240) 03.02.2013 13:11
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

romanfg chyba czytaliśmy coś innego ja wyczytałem że powodem nie budowania tradycyjnego systemu były wysokie koszty a nie jakieś obawy przed zniszczeniem dróg więcej jest tam informacja że gdyby była kasa to budowaliby tradycyjny system więc żadnych obaw przed budowaniem ni mają a jak kursuję po gminnych drogach to widzę że całkiem sporo tych dróg wybudowali głównych i polnych. Wyczytałem w liście że z budżetu gminy mają rocznie na inwestycje tylko 1,5 miliona zł więc pewnie myśleli o kanalizacji ale nie było na to kasy dla mnie lepiej że do tej pory budowali i to całkiem sporo z tej kasy co mieli niż mieli nic nie robić i marzyć "romanfg" "trzeba było " żebyś poszedł do urzędu i podpowiedział im te swoje namiary na kasę było by więcej pożytku niż takie jałowe teoretyzowanie w internecie

~opozycja (83.30. * .52) 03.02.2013 12:58
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Z listu M do mieszkańców można odnięść wrażenie że Ci panowie panicznie boją się utraty władzy.

~pacjent (83.22. * .240) 03.02.2013 12:01

Też przeczytałem list dodatek informacyjny ma on zasadniczą różnicę w stosunku do komentarz jest podpisany

~romanfg (83.29. * .18) 02.02.2013 14:40
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

Najbardziej zadziwiło mnie to że jednym powodów żeby nie budować tradycyjnej oczyszczalni i kanalizacji były obawy przed zniszczeniem dróg, nie wiem dokładnie jakie były okresy przejściowe po przystąpieniu do UE ale na pewno nie był to rok czy dwa trzeba było się zastanowić przed modernizacją drogi i pomyśleć że prędzej czy później będzie potrzebna kanalizacja co nie ? czytałem ten dzisiejszy "dodatek informacyjny" z Gminy Pietrowice Wielkie, nawet nie wiedziałem że istnieje tyle kontrowersji na temat wyboru wykonawcy moim zdaniem jeżeli Gmina czuje się niewinna na co z mojej strony bardzo liczę to żeby wykluczyć jakiekolwiek spekulacje powinna sama sprawę zgłosić do odpowiednich organów kontroli np. NIK która na pewno nie odmówi kontroli a tym bardziej jeżeli organ zgłaszający jest sam zainteresowany wykluczeniem jakichkolwiek pomówień a takie postępowanie umocni mieszkańców w przekonaniu że Gmina jest właściwie zarządzana. Co do przydomowej oczyszczalni jestem nadal nie przekonany uważam że jest to rozwiązanie typowe dla terenów ciężko dostępnych górzystych lub o bardzo małej zabudowie uważam że jest to pół środek który nie jest wystarczającym stopniu sprawdzony i jak na razie nikt mnie do tego nie przekona. W Gminie Pietrowice Wielkie może śmiało istnieć tradycyjna oczyszczalnia a jeżeli jest możliwość podłączenia się do już istniejących na pewno pomniejszyło by koszty ale cóż wybrano za nas i nic tego nie zmieni. Sam nie lubię oszczerstw i pomówień ale pisanie że pomawiających trzeba zacząć ścigać prokuratorem moim zdaniem nie tędy droga jako organ wykonawczy trzeba najpierw wyjść na przeciw i starać się udowodnić mieszkańcom że wszystko jest jak najbardziej w porządku wyjść z własną inicjatywą informować o wszystkim dokładnie i systematycznie bo choć pomawiający nie mają racji zawsze pozostaje niepewność.

~leberwoszt (83.30. * .166) 01.02.2013 21:25
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

pieronie , to u was w grouz petrowitz gównami zajmują się duchy ?

~ZMARŁ MARŁ? (85.219. * .155) 01.02.2013 15:05
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

"Jak ustaliliśmy, zasłużony strażak OSP zmarł marł 11 grudnia"

~amanda (79.191. * .234) 01.02.2013 09:06
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

co za prymityw ten gpw jak do silnika auta wlejesz chemię zamiast olej to też ci się silnik zepsuje

~lipa (79.191. * .234) 01.02.2013 08:51

do gpw każde urządzenie ma instrukcję obsługi wystarczy używać normalnie i nie ma problemów mam oczyszczalnię już kilka miesięcy używam wszystko normalnie jak wcześniej do szamba i jakoś bakterie mi nie zgineły więc do studni chłonnej płynie prawie czysta woda . Pytałem dlaczego mi założyli ciężką klapę okazało się że ze względów bezpieczęstwa przed dziećmi dzisiaj mamy niezłe szambo bo wszystkie szamba to mają podłonczenia do rowu i leci tam nie oczyszczone gówno

~A.W (79.191. * .234) 01.02.2013 08:29
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Ja też dostałem ten list w starej szarej kopercie autor musiał mieć zapasy pewnie pracował kiedyś w użędzie pieczątka poczta raciborz nadawca wpisany na kopercie Manderla Erich nie opowiadaj drhab że to zagrywka to obrzdliwoś a może ty jesteś tym prawdziwym nadawcą i chcesz odwróćić uwagę nic nie zostało zatem dopisane do artykułu na sesji w gminie córka Pana Manderli powiedziała jak ciężko to przeżywa jej mama to jest draństwo świństwo

~nania (79.191. * .234) 01.02.2013 08:05

sprawa już jest w organach śćigania Wojt złożył donieśienie chwila a poznamy nazwisko coś mi śię zdaje że autor ataków już zdrentwiał

~drhab (83.30. * .173) 31.01.2013 23:36
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

słuchajcie. list to może i był rozsyłany wsród mieszkańców. ja go również otrzymałem, ale żadne osoby za grobu nie były na nim podpisane.
Wydaje mi się że " ci zmarli "to czysta zagrywka i zostało to dopisane do artykułu
(osoby mające wpływ na to medium mogły mieć tu swój udział)żeby odwrócić uwagę lub zbagatelizować sprawę lub celem zastraszenia że sprawą zajmuje się policja.

~gpw (83.30. * .173) 31.01.2013 23:21
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

W oczyszczalniach montowanych u nas w gminie nie ma żadnego systemu który monitoruje jakość oczyszczania a system powiadamiania sms em
dotyczy tylko zaniku napęcia .awaria sterownika itd.
w przypadku zabicia bakterii środkami chemicznymi co nie będzie rzadkością ścieki nie będą oczyszczane ( pomimo tego że pompka będzie działąc i sterownik również) ścieki nieoczyszczone popłyną do studni chłonnej . Obsługa oraz mieszkańcy posesji nie będą nawet świadomi że coś jest nie tak. System sms którym się chwalono na zebraniach to czysta lipa , a montaż betonowej ciężkiej klapy na studni chłonnej nie wskazuje żeby ktoś w ogóle miał w planie tam zaglądać. Po kilku latach będzie niezłe szambo....

~wykładzik? (83.19. * .194) 31.01.2013 17:47
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

a może Pani która tak ładnie tłumaczy zasady działania oczyszczalni urządzi pogadankę dla niedoinformowanych :-)

~KArlus (80.148. * .154) 31.01.2013 08:16
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

jo je z pierowic to czuc !