Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

IPN apeluje - wywieś flagę 1 sierpnia, użyj klaksonu

Dyrektor katowickiego oddziału Instytutu Pamięci Narodowej apeluje, aby 1 sierpnia wywiesić flagi narodowe. Dodatkowo zwraca się do kierowców, aby użyli klaksonów w samochodach o godz. 17.00.

Szef katowickiego IPN uważa, że sierpień urasta w wymiarze historycznym do symbolu szczególnie obrazującego etos walki o niepodległość, budzenie nadziei na zwycięstwo. Tłumaczy, że tylko w XX wieku można wskazać ciąg wydarzeń z tym związanych jak 1920 rok - II powstanie śląskie, 1944 r. - powstanie warszawskie, 1980 r. - strajki na Wybrzeżu i zawarcie 4 porozumień sierpniowych. Dlatego 1 sierpnia czyli dzień wybuchu powstania warszawskiego powinien być traktowany jako dzień pamięci. - Pragniemy, aby w rocznicę godziny „W" na minutę zamarł w naszych miastach i wioskach ruch uliczny, abyśmy mogli w chwili zadumy pochylić się nad wszystkimi, którym jesteśmy to winni! Towarzyszyć temu powinno włączenie syren i klaksonów samochodowych 1 sierpnia o godzinie 17.00. Dla podkreślenia rangi wydarzenia, jakim był wybuch Powstania Warszawskiego, zwracamy się również z propozycją wywieszenia flag narodowych na urzędach państwowych i samorządowych oraz w miejscach publicznych, publicznych także w naszych domach - apeluje Andrzej Drogoń, dyrektor Oddziału IPN w Katowicach.

83 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Ślońzok niespolonizowany (109.197. * .189) 01.08.2012 15:27
oceniono 11 razy
9
Zgłoś

Zaraz po wojnie ze Śląska zostało wypędzonych prawie 4 mln ludzi - Niemców i Ślązaków. W czasach komunizmu ze Śląska wyjechało 2 mln Ślązaków. W tym 200 tysięcy zostało "sprzedanych" w zamian z gierkowskie kredyty w ramach łączenia rodzin. Nikt nie chce opuszczać swojej ziemi, Polacy. My Ślązacy jesteśmy u siebie, wy też możecie być, jeśli pokochacie ziemię śląską tak, jak my

~Ślońzok niespolonizowany (109.197. * .189) 01.08.2012 15:19
oceniono 10 razy
8
Zgłoś

Czy wy Polacy potraficie odróżnić Heimat od Vaterland? Gdzie macie swój Heimat? Rodzinny dom?
Okrucieństwo czystki etnicznej, to właśnie pozbawienie człowieka Heimatu, nie mylcie Heimat z państwem!
„"Wo gehn wir denn hin?" - "Immer nach Haus!"“
Novalis (1772-1801), eigtl. Friedrich von Hardenberg, dt. Dichter

~do piasecki (91.9. * .198) 01.08.2012 13:43
oceniono 20 razy
12
Zgłoś

piasecki, jestes gorolem! A jako gorol jestes na Slasku obcym gatunkiem i jedynie tolerowany, ale widac ze jako gorolskie bydle nie wiesz co to tolerancja, wiec won ze Slonska! Jak sie nie umiesz zachowac jak cywilizowany czlowiek to wynocha na Sybir, i to wlasnie w bydlecym wagonie jak ktos ponizej napisal. Tam na Sybirze jest miejsce dla takich slowianskich odpadow takich jak ty i te twoje warszawioki. A co do tych powstancow we tej ich zasranej warszawie to dla mnie to byli zwykli kryminalisci, ktorzy strzelali miedzy innymi do nas Slonzokow odbywajacych normalna sluzbe wojskowa w Wehrmachcie. I dlatego o godz. 17 wywieszam brudna szmate po wycieraniu mieszkania na balkon. Jako znak pamieci o bandytach warszawskich. Na wiecej niz na szmate nie zasluzyli.

~GórnoŚląsko kraina (89.200. * .94) 01.08.2012 12:18
oceniono 19 razy
11
Zgłoś

Bydłem to wy jesteście piasecki, my byliśmy narodem od zawsze przyjaźnie nastawieni. Umieliśmy się dogadać z niemcami i razem z nimi żyć, co nie podobało się Niemieckim władzą że Niemcy asymilują się z Ślazakami. Ale oni byli ludźmi i wrogów żeśmy w nich nie widzieli, oni w nas też nie i dlatego umieliśmy razem z nimi żyć i się łączyć. A Polacy przyjechali na Śląsk wrogo nastawieni do rdzennej ludności i zaczęli od obrażania nas, wyzywania a nawet mordowania w obozach koncentracyjnych, zaczęli wyśmiewać nasz język, naszą kulturę i nas samych, wiec jak twoim zdaniem mamy was lubieć? Skoro wy przyjazdny naród Śląski, umieliście do siebie zniechęcić, nawet Niemcom się to nie udało, bo z Niemcami żyliśmy w przyjaźni. Swoją drogą jest sztuką, aby z Ślazaka zrobić sobie śmiertelnego wroga, bo mamy inny charakter i nasz charakter jest przyjaźnie nastawiony, dogadujemy sie z Czechami, Niemcami czy Austriakami, ale z Polakami to dogadać się nie umiemy, zresztą nie tylko my, ale także Niemcy, Czesi, Ukraińcy, Rosjanie, Litwini i Białorusini, z wami nikt się dogadać nie umie i każdy was nienawidzi, naprawdę nie dziwi cię to?

~GórnoŚląsko kraina (89.200. * .94) 01.08.2012 11:58
oceniono 16 razy
10
Zgłoś

piasecki-Na takich jak ty, to szkoda kuli, do bydła się nie strzela, bydło sie wywozi w bydlęcych wagonach, w takich samych w jakim żescie sam przyjechali.

~Podpisz się... (91.9. * .35) 01.08.2012 11:35
oceniono 19 razy
15
Zgłoś

piasecki to typowy zakompleksiony niecywilizowany dziki polaczek ktory przyszedl na Slask tylko po to by mieszkac w cudzym domu, bo jego lepianka pod Lwowem sie rozpadla. Typowy repatryjant ktory chce Slazakom na Slasku mowic jak maja sie zachowywac i co jest polaczko-poprawne. Takich trzeba wywozic na wschód do Lwowa.

~GórnoŚląsko kraina (89.200. * .94) 01.08.2012 11:13
oceniono 17 razy
11
Zgłoś

piasecki-To czemu twój kraj pozwolił niemcom na palenie polskich chłup? Gdzie było wasze wojsko? Czemu dopuściliście aby wróg wdarł się do polski i ją niszczył? Czemu wasza armia uciekła do Rumuni a nie walczyła z wrogiem, czemu nie umieliście zbudować armii, mimo że posiadaliście Śląski przemysł, czemu jesteście nieudacznikami? I czemu masz bardziej pretensje do Niemiec i Ślązaków a nie do swojej armii, która nie zdołała obronić kraju i III rzesza bez problemu was podbiła. Jak bokser przegra na ringu, to twoim zdaniem powinien mieć pretensje do swojego przeciwnika że był lepszy, czy też powinien mieć pretensje do samego siebie że jest zbyt słaby?

~markOW (87.239. * .143) 01.08.2012 11:08
oceniono 21 razy
15
Zgłoś

piasecki:nie chce Ci się tłumaczyć bo pewnie brak ci argumentów.Swoją drogą ja akurat w przeciwieństwie do Ciebie na Śląsku nie jestem ,,gościem''jak mnie nazwałeś:-)/wiem o co innego ci chodziło/Spokojnie wytłumacze.Jeżeli Śląsk przez tyle wieków był Czeski, czy np. Niemiecki toteż ludność mieszkająca tutaj posługiwała się albo jednym albo drugim językiem, teraz większość Ślązaków mieszkających w Polsce mówi i pisze po Polsku/W czeskiej części Slezska po Czesku-Niemiecko języczni Ślązacy też tu są/ chyba logiczne biorąc pod uwagę że większość Ślązaków mieszka w PL a ich rodzice byli poddawani polonizacji.Szacun że są osoby mówiące po Śląsku mimo ze kiedyś za godanie po Śląsku były bicia i dawanie pał w szkołach i marginizowania tego języka,a mimo to język ten nie wymarł.

~story (87.239. * .143) 01.08.2012 10:57
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

Przywołujesz Grunwald:-)racja jedne księstwa Śląskie walczyły po jednej stronie drugie po drugiej,Polacy także walczyli po stronie jak to się mówi Krzyżaków(o dziwo samych rycerzy zakonnych było aż 250ciu w tej bitwie)czy pod Litwinem Jagiełło(po polsku ani słowa nie umiał wydukać).W tych czasach Niemiecki rycerz służacy np. u Polskiego księcia i był przez niego opłacany walczył jak lew po stronie polsko-litewskiej.

~tztz (83.30. * .153) 01.08.2012 10:40
oceniono 12 razy
10
Zgłoś

@GórnoŚląska kraina: część książąt śląskich walczyło za Polskę pod Grunwaldem, ale też część z krzyżakami przeciwko Koronie. Dawne dzieje ale warto wspomnieć. "Bo nom Ślązakom bliżej było do Niemiec i Czech niż do Polski" pewnie dużej części z was bliżej było do Niemiec i Czech, ale była też nie mała grupa sympatyzująca z polakami. Ten region jest i był tak złożony że z uogólnieniami trzeba uważać.

~markOW (87.239. * .143) 01.08.2012 10:39
oceniono 13 razy
9
Zgłoś

piasecki:Ślązacy to naród paro języczny -byś chodz trochę znał naszą historię to byś wiedział czemu tak to u nas wygląda.Dlatego nie wytykaj nam braku wiedzy i sam się dokształć.

~GórnoŚląsko kraina (89.200. * .94) 01.08.2012 10:05
oceniono 12 razy
4
Zgłoś

wit-Każdego Śląska, zarówno dolnego jak i górnego, z tym że pozostała cześć górnego Śląska do rzeczy trafiła dopiero w 1938 i 1939 roku.

~wit (164.126. * .31) 01.08.2012 10:01
oceniono 13 razy
7
Zgłoś

częścią III Rzeszy??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! która część ŚLĄSKA bo jest GO kawałek?????????!!!!!!!!

~GórnoŚląsko kraina (89.200. * .94) 01.08.2012 09:54
oceniono 12 razy
2
Zgłoś

Slaw-Śląsk był częścią III rzeszy, nie myl rzeszy z Niemcami. Natomiast Niemca czy Austriaka też nie pytano czy chce walczyć za rzeszę i też go przymusowo wcielano do armii. Bo nom Ślązokom bliżej było do Niemiec i Czech, niż do polski, dlatego też Śląsk nigdy za polska nie walczył, nawet w powstanaich Śląskich to jedni woleli Niemcy a drudzy woleli niepodległy Śląsk, każdy polskę miał w dupie, a powstance nie mieli opasek biało-czeronych, a biało-niebieskie. Gdy 11 listopada 1918 roku polska świętowała, to na Śląsku ludzie płakali, bo my wojnę przegrali. Wermacht w Wrześniu 1939 roku to na Śląsk autonomiczny wszedł z karabinami na plecach, a witany był kwiatami, tako je prowda i tej historii polska propaganda nie zmieni.

~YX (83.27. * .153) 01.08.2012 09:51
oceniono 14 razy
10
Zgłoś

...wywiesiłem pościel

~markOW (87.239. * .143) 01.08.2012 09:36
oceniono 17 razy
7
Zgłoś

slaw:zwolennicy autonomii chca izolacji???co to za brednie wypisujesz???znasz w ogóle pojęcie słowa autonomia???

~slaw> (164.126. * .31) 01.08.2012 09:13
oceniono 20 razy
14
Zgłoś

Ostatnio na Śląsku świętowaliśmy rocznicę przyłączenia Górnego Śląska do Polski...czy w Warszawie też o tym PAMIĘTANO?. IPN wtedy nie zaproponował wywieszenia flag...Co MY na Śląsku mamy z tego, że w Warszawie było powstanie?...Ruskie "pomogły" walczącej Warszawie i w nagrodę na 40 lat zostały...Zgadzam się, że należy się IM PAMIĘĆ! Zgadzam się też z tymi, którzy piszą tu o żołnierzach walczących po "drugiej stronie"...Ślązacy byli przymusowo wcielani do niemieckiego wojska...o nich nikt nie mówi, bo to byli "ci źli Niemcy"! Nie utożsamiajcie ŚLĄZAKÓW z NIEMCAMI bo nimi nie jesteśmy! Nie każcie NAM wyjeżdżać do NIEMIEC, bo MY jesteśmy STĄD...od ZAWSZE!!! Mimo, że zwolennicy autonomii chcę izolacji, ŚLĄSK jest i zawsze będzie częścią historii POLSKI, czy się to komuś podoba czy nie! Jeżeli ktoś czuje, że powinien powiesić flagę, to niech powiesi!

~Kraj Śląsko-Morawski (89.200. * .94) 31.07.2012 23:23
oceniono 27 razy
15
Zgłoś

Nasze "niemcy" są na Śląsku gorolu!!!

~Podpisz się... (91.9. * .64) 31.07.2012 23:02
oceniono 28 razy
18
Zgłoś

Sam sie wyprowadz do twojego hadziajskiego Gorolstanu, tu jest Gorny Slonsk i tu zyja Gornoslonzoki

~mag.. (77.253. * .215) 31.07.2012 22:43
oceniono 34 razy
-24
Zgłoś

Ja wywieszę. Jak wam tak źle tutaj, to się wyprowadźcie do tych ,,swoich" Niemiec...

~Anty-Gorol (91.9. * .64) 31.07.2012 21:06
oceniono 28 razy
18
Zgłoś

Gorolskie nasienie wypad nazot do Gorolstan´u

~sa (91.225. * .4) 31.07.2012 20:57
oceniono 47 razy
-37
Zgłoś

Komentarz poniżej pewnego poziomu [Wyświetl komentarz] wywieszajcie od razu niemieckie hanysy - czyli niedorobione Niemcy

~do dzi (91.225. * .4) 31.07.2012 20:56
oceniono 18 razy
-10
Zgłoś

morel to żyd - idioto

~Hanys (91.9. * .64) 31.07.2012 19:57
oceniono 36 razy
28
Zgłoś

Przyjechali na Slonsk po wojnie z warszawy i chcieli nam wpoic ich typowe polaczkowe cechy i nawyki: Chlanie alkoholu do nieprzytomnosci, zlodziejstwo, nierobstwo, cwaniactwo, oportunizm, i ta ich ohydno godka gorolsko, mylnie nazywano jezykiem. Ale my Slonzoki nie dali sie tym swinskim pastuchom zpolonizowac! I nigdy nie domy z nos zrobic goroli! I to wlasnie tych goroli boli.

~Stoper (188.137. * .219) 31.07.2012 18:52
oceniono 25 razy
17
Zgłoś

Te powstania były zbędne.Gdybyśmy przegrali wojnę,to na pewno byłoby lepiej.Zarabialibyśmy w EURO,szprechali po niemiecku i nie rządzili by nami debile.Zapewne też,nasz kochany IPN byłby wysadzony w piz...!!!

~Podpisz się... (91.9. * .64) 31.07.2012 18:16
oceniono 40 razy
30
Zgłoś

Tym gorolom to sie juz calkiem w dupskach poprzewracalo, czy co? Klaksony uzywac? Normalnych ludzi nimi straszyc? Wywieszac jakies szmaty warszawskie? Najpierw to niech sie ten gorolski okupant wyniesie z Gornego Slaska!

~Świeta racjaz (80.128. * .173) 31.07.2012 18:11
oceniono 34 razy
22
Zgłoś

najlepiej to odłączyć Śląsk od polski i bydzie gicior a chadziaje won

~Racibórz (109.197. * .189) 31.07.2012 16:12
oceniono 39 razy
33
Zgłoś

Takiego wała jak wywieszę waszą flagę!! A gdzie jest rozliczenie sowietów za zniszczenie Raciborza? Bo przecież to nie Niemcy zniszczyli Racibórz, tylko sowieci . Dlaczego tajoje o tym nie piszą?

~SILESIANIN SILING (109.197. * .189) 31.07.2012 15:51
oceniono 28 razy
20
Zgłoś

won warszawka! Najpierw uczcij powstania śląskie (zakłamane) i Bogu dziękuj, że Śląsk się przyłączył, bo inaczej zdechłabyś z głodu

~Ślońsko Szwalbka (109.197. * .189) 31.07.2012 15:31
oceniono 52 razy
48
Zgłoś

Polscy "bohaterowie" posłali dzieci do powstania. Polskie dzieci szły na niemieckie czołgi, a tymczasem polski rząd ze złotem uzbieranym od naszych przodków, także Ślązaków, siedział sobie w Londynie kurzył cygara .Jest to smutne, że to państwo tak traktuje ludzi i w dalszym ciągu trwa w kłamstwie

~Rupert (109.197. * .189) 31.07.2012 15:27
oceniono 29 razy
21
Zgłoś

ja wywiesza fana , to yno Ślońsko!

~kundgunda (80.128. * .173) 31.07.2012 14:41
oceniono 41 razy
31
Zgłoś

Śląsk do Ślązaków precz z chadziajami co z ruskimi w zmowie siedzieli

~Jan Niezbedny (80.128. * .173) 31.07.2012 14:18
oceniono 40 razy
32
Zgłoś

pamiętaj że śląśk był Niemiecki i szkoda że dalej nie jest bo żyło by się dużo lepiej a polskie flagi to chadziaje niech sobie wieszają gdzie chcą ~~:)

~ko> (46.113. * .12) 31.07.2012 14:03
oceniono 33 razy
31
Zgłoś

od kiedy 1.08 jest w Polsce świętem narodowym?

~warszawiak (88.208. * .225) 31.07.2012 13:52
oceniono 67 razy
-55
Zgłoś

Komentarz poniżej pewnego poziomu [Wyświetl komentarz] jak wam tak źle w tej Polsce to zmykać do śnimiec

~tztz (83.30. * .17) 31.07.2012 13:20
oceniono 40 razy
-24
Zgłoś

a ja wywieszę ;)

~ani20 (46.112. * .163) 31.07.2012 12:55
oceniono 40 razy
30
Zgłoś

NIE wieszomy tej FANY i tela! ciekawe yno wiela WARSZAWIOKOW u siebie powiesi...czy w kożdym oknie bydzie fana?

~Kraj Śląsko-Morawski (89.200. * .94) 31.07.2012 12:45
oceniono 39 razy
31
Zgłoś

Wieś Owsiszcze, która leży niedaleko Raciborza, zaraz obok granicy z Czechami, postawiła w centrum wsi pomnik, który upamiętnia żołnierzy poległych za Niemcy w czasie I i II wojny światowej. Pewnie goroli szlak by wzion, jak by ten pomnik widzieli, bo fajnie jest zrobiony i chwała ludziom z Owsiszcza, że pamiętają o swoich przodkach, którzy walczyli i ginęli. Wiec jak Ślązacy mają upamietniać powstanie Warszawskie, skoro Warszawioki strzelali do naszych. Przecież to jest chore, aby upamiętniać naszych ówczesnych wrogów, a powstańce byli naszymi wrogami, my upamietniamy swoich, czyli ludzi poległych w Wermachcie, tak jak to zrobili mieszkańcy Owsiszczów.

~dzi (80.245. * .81) 31.07.2012 12:41
oceniono 45 razy
41
Zgłoś

Slazokjo dobrze piszesz, a jeszcze trzeba wspomniec ilu Slonzokow wymordowano w obozach zaglady po roku 1945. Np. Oboz Swietochlowice-Zgoda gdzie polski oficer o nazwisku Morel mordowal Slazakow.

~Kraj Śląsko-Morawski (89.200. * .94) 31.07.2012 12:39
oceniono 37 razy
27
Zgłoś

Trzeba uczcić pamięć Niemców i Ślązoków poległych w walce w Warszawie 1944 roku, bo nasi dziadowie tam walczyli, służyli w Wermachcie