Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Wypędzim RASie za nasz próg!

Zdecydowany sprzeciw wobec działań Ruchu Autonomii Śląska był głównym zagadnieniem obchodów 2 rocznicy istnienia Stowarzyszenia „Dobro ojczyzny”.  Na spotkaniu tym nie zabrakło szefowej raciborskiego PiSu Małgorzaty Lenart oraz radnego Sejmiku Województwa Śląskiego z listy PiS - Czesława Sobierajskiego.

Wypędzim RASie za nasz próg!

 

- Witam wszystkich na naszej dzisiejszej uroczystości. Zorganizowaliśmy to spotkanie  ponieważ obchodzimy drugą rocznice powstania naszej organizacji. Martwię się tym, że bardzo mało ludzi dzisiaj przyszło. Być może jest to spowodowane tym że jeszcze pracują albo są zmęczeni po ciężkim tygodniu. Cieszę się z pogody. Aura dopisała, a aura dopisuje tylko dobrym towarzystwom i o ile aura  zna program i status. Dzisiejsza aura zapoznała się z naszym statutem i dlatego jest łaskawa. - tymi słowami spotkanie rozpoczął prezes „Dobro ojczyzny”, Józef Sadowski.

W czasie trwania spotkania głos zabrał  m.in. Jan Skalski - Przewodniczący Światowego Kongresu Kresowian. Wspominał lipcowy zjazd delegatów Kresowian na Jasnej Górze. Chwalił również prężność działań Stowarzyszenia „Dobro ojczyzny” oraz tłumaczył niewielką ilość członków tego towarzyszenia tym że - „ nie liczy się ilość, ale jakość”. Wspomniał również o tym , że ludzie „zostali otumanieni, a media manipulują informacjami.”  Pod koniec swojej przemowy nawoływał do oddania, w najbliższych wyborach, głosu na PiS. Jako argumentu użył słów „ dla dobra państwa”.

Witold Lisowski, Prezes Towarzystwa Miłośników Lwowa i Kresów Południowo - wschodnich, który również otrzymał możliwość zabrania głosu poruszył temat 3 uchwał jakie planuje przedstawić sejmikowi śląskiemu. Jedna z nich ma dotyczyć tematu ludobójstwa, jeszcze inna Święta Pamięci Męczeństwa Kresowian.

Na spotkaniu wielokrotnie pojawiał się temat obecnej partii rządzącej. Według jednego z członków „to partia, w której co innego się myśli, co innego mówi, a co innego robi”.

Poruszono również temat przyszłego sojusznika PiSu (gdyby ta partia wygrała wybory). Członkowie stowarzyszenia są zgodni, że jedynym koalicjantem mogłoby być PSL.

Małgorzata Lenart w swoim wystąpienie pochwaliła działalność stowarzyszenia. - „Ruch ten dla PiSu jest dużym koalicjantem, PiS liczy na takie stowarzyszenia.” - powiedziała była radna.

Zebranych zainteresowało wystąpienie Czesława Sobierajskiego, który cytował słowa Jerzego Gorzelika oraz Kazimierza Kutza dotyczących spraw autonomii Śląska. Czesław Sobierajski po wystąpieniu rozdał gościom spotkania listy związane z kontrowersyjnymi wypowiedziami członków RAŚ nawołujących do niezależności tego regionu od reszty kraju. Z listu Tadeusza Galisza i Czesława Sobierajskiego dowiadujemy się o próbie wynarodowienia Polaków przy wsparciu obecnej partii rządzącej, Platformy Obywatelskiej.

 

Do listu dołączona jest nowa wersja Roty odwołująca się do jedności wśród Ślązaków i Polaków. 

„ Nie będą RAŚie pluć nam w twarz

Ni Śląska nam germanić

Wszyscy na Śląsku staniem wraz

Piast będzie nam hetmanić

 

ref. Wypędzim RASie za nasz próg

Tak nam dopomóż Bóg

Tak nam dopomóż Bóg

 

Czynów powstańczych będziem strzec

I naszej śląskiej gwary

Nie pozwolimy by znów lec

Pod obce nam ciężary

 

Nie pozwolimy dzielić nas

Jesteśmy Polakami

Na Górnym Śląsku stoi straż

Wszyscy Rodacy z nami”

 

Członkowie stowarzyszenia przy okazji poruszania tematu asymilacji Śląska od Polski nie odnieśli się do słów ostatnio wypowiedzianych przez Jarosława Kaczyńskiego (PiS). 

Fot. Sebastian Węgorowski / www.studiowegorowski.pl

 

Ludzie

Józef Sadowski

Prezes Stowarzyszenia "Dobro Ojczyzny".

1144 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~skinhead (89.200. * .94) 07.08.2011 22:04
oceniono 12 razy
2
Zgłoś

Autonomia to jest jeden wielki bezsens. Nie odłącza ona od żadnego kraju, nie odłącza od Unii. Powoduje tylko dodatkową ilość stołków. Nie podniecajcie się kopalniami, bo gdyby były takie dochodowe to JSW by nie prywatyzowano i nie poszła by na giełdę. A więc państwo chce się pozbywać kopalń, problem w tym że nie ma kupców, a jak już by się znaleźli to do szwindlu a nie do ucziwego prowadzenia kopalni. JSW została sprywatyzowana tylko dlatego że jest bardzo dochodowa i ją się opłaciło sprywatyzować, bo nie grozi jej plajta. Jak tworzyć Śląsk, to tylko na zasadzie suwerennego państwa. Tak jak powstała Szwajcaria czy też Lichtenstein .Tylko to ma sens, autonomie są kompletnie bez sensu

~lolo (81.173. * .138) 07.08.2011 20:44
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

adi stowej z grobu bo tu cie potrzeba

~Marcelok (193.227. * .2) 07.08.2011 17:41
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

REF."Wszyscy rodacy z nami"....Żenada Poloki nas Ślązoków maja w d***e...bele yny kapucha czerpia z grubów i innych pobliskich mniyjszych zakladów...Sto kroc lepszy by my sie mieli u tego Niymca niz tych zasranych Poloków..... Mein Vaterland Ist OBERSCHLESIEN!!!!

~Gośc Niedzielny (217.98. * .195) 06.08.2011 20:53
oceniono 8 razy
0
Zgłoś

Piszecie ,a nie macie zielonego pojęcia o autonomii . Najbardziej to pod wieloma nickami udziela się tu Grzegorz W. Proponuje poczytać sobie wpisy "Katolika nie fanatyka " który w małym skrócie próbuje wam tu rozjaśnić wasze szare umysły . Co do stołków - to ktoś na tych stołkach musi siedzieć ,nieprawdaż ?

~Adler (109.197. * .189) 06.08.2011 16:51
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

ja jestem za tym samym co skinhead. Żeby nie było stołków kolejnych , Popieram

~Adler (109.197. * .189) 06.08.2011 16:48
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

myślcie jak chcecie - Śląsk to jest Śląsk

~op (91.214. * .89) 06.08.2011 15:57
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Europa Regionow to nie jest zly pomysł tylko nie możemy pozwolić by to środowiska lewackie dyktowały warunki

~skinhead (89.200. * .94) 06.08.2011 14:03
oceniono 9 razy
3
Zgłoś

Adler, a wiesz że Unia Europejska jest lewicowa i naśladuje ZSRR? A więc chcesz z Śląska zrobić kolejne obwód dla neoZSRR potocznie zwanym unią Europejską? Bo mówiąc o Unii, to odwołujesz się do lewackiego środowiska a Śląsk nigdy nie był lewicowy w przeciwieństwie do zagłębia. Jestem za Śląskiem, ale pod warunkiem odłączenia się od Unii Europejskiej i stworzenia niepodległego i suwerennego Państwa, inaczej ta cała autonomia to tylko tworzenie kolejnych stołków dla partii.

~jw (109.197. * .189) 06.08.2011 13:13

a tak na marginesie zadam pytanie: jak nazwać ruch polskich emisariuszy na przełomie XIX i XX wieku , na Śląsku który był w od niespełna 200 lat w granicach niemieckich? Piąta polska kolumna? Chyba nie. Po Śląsk do Polski nie należał wcześniej, więc jak?

~Adler (109.197. * .189) 06.08.2011 13:10
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

piąta kolumna mówisz? czyli ruch dla powrotu niemieckich granic? I tu się mylisz, bo już każdy z nas kto zna Europę tego nie chce i nie będzie chciał. Wiesz co to jest Europa Regionów i Wolny Sojusz Europejski zrzeszający narody bez państw? W takim razie zapoznaj się z realiami, żeby potem móc atakować mrzonkami. Pozdrowiom. Prawnuk Ślązaka, którego powstańcy zabili.

~asja (81.173. * .138) 06.08.2011 12:24
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

czysty slösok godol i szprechol i taki fakt zostanie

~skinhead (89.200. * .94) 06.08.2011 11:13
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

PYTANIE : , A kto ci broni? Koło mnie jest dużo flag Śląskich i nie znam paragrafu za wywieszenie flagi śląskiej. Podaj mi taki paragraf? Ja się z kolei pytam, kiedy będę mógł ubrać koszulkę z Adolfem Hitlerem albo z napisem Waffen SS, bo jak na razie to państwo mi zabrania noszenia takich koszulek, co jest faszyzmem z strony państwa. Żeby było śmieszniej to konstytucja RP Art: 54. Pozwala mi na posiadanie dowolnych poglądów i rozpowrzechnianie ich, ale kodeks karny już nie. Więc się pytam kiedy będzie wolność poglądów i kiedy zacznie się przestrzegać konstytucji?

~wnuk powstanca (188.147. * .157) 06.08.2011 11:04
oceniono 11 razy
-7
Zgłoś

ras-to nic innego,jak narodziny 5 kolumny

~Adler (109.197. * .189) 06.08.2011 10:22
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

to je prowda, że oma to po nimiecku, ale we wielu ślońskich domach sie tak godało, pozdrowiom

~PYTANIE : (10.0. * .29) 06.08.2011 09:10
oceniono 13 razy
9
Zgłoś

Kiedy będę mógł bez problemu i bez jakichkolwiek insynuacji politycznych wywiesić śląską flagę?W innych krajach wywieszają koło domów na specjalnych masztach.Aż miło popatrzeć.Też bym tak chciał,ale polskiej nie wywieszę,bo zdradziłbym pamięć moich przodków.Ślonsko fana to je to!

~op (91.214. * .89) 05.08.2011 20:31
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

oma to jest po niemiecku a po ślonsku starka

~Adler (109.197. * .189) 05.08.2011 19:58
oceniono 12 razy
8
Zgłoś

I wersja do czytania : Niy ma drugij takij ziymi, by my byli szczynśliwszymi. Poza jednym naszym krajym, poza Ślońskiym, naszym rajym. Nasz adlerze gornośloński. Niy doznomy żodnyj klynski. Z Bożom mocom przetrwo ślońskość. Przetrwo wolność, prawość, jedność. To my, narod złoto - modry. Radzi nad dolinom Odry. Wierność Tobie dochowomy, tak chowali nasze omy

~Hymn Górnego Ślońska (109.197. * .189) 05.08.2011 19:53
oceniono 12 razy
8
Zgłoś

Ńy ma drugij takij źymi
By my byli ščynśliwšymi
Poza jednym našym krajym
Poza Ślůnskjym našym rajym

Nasz adleře gůrnoślůnski
Ńy doznůmy žodnyj klynski
Z Božům mocům přetrwo ślůnskość
Přetrwo wolność, prawość, jedność

To my narůd zuoto-modry
Radźi nad dolinům Uodry
Wjerność Tobje dochowůmy
Tak chowali naše ůmy

~Deuter (83.29. * .229) 04.08.2011 22:02
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Podpisz się nie zgadzam się z tym że Podbeskidzie jest prawidłową nazwą regionu Bielska-Białej!Uważam że nazwanie tego regionu tak a nie inaczej jest śmieszne i jednoznacznie pokazuje zamiary autorów tego nazewnictwa.Nawet nazwa beniaminka piłkarskiej ekstraklasy jest bezsensowna.Powtarzanie tej nazwy regionu przez dziesięciolecia pewnie się przyjmie wśród ludzi i tak to zostanie.Mnie natomiast oburza takie stawianie sprawy.Dobrze wiem gdzie kończy a zaczyna się Śląsk i że nie tylko jeden kraj ma go dziś na swoim terytorium.Rozumiem też jaki był cel złączenia Bielska i Białej w 1951 roku.Nie da się wymazać tego że część tego pięknego miasta leży na Śląsku.

~npsd (81.173. * .138) 04.08.2011 21:56
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

sadowskigo wypedzimy wlasna sila i innych zlodzieji polaczkow

~baca (81.173. * .138) 04.08.2011 19:37
oceniono 9 razy
7
Zgłoś

nie umieliscie wyplenic goroli ze slaska , ale po czasie rozpleniom sie tu araby turasy, kosowo i inno holota, to wtedy beda jaja

~asja (81.173. * .138) 04.08.2011 19:33
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

najpierw warszawa czy poznan wycisnie z slaska te resztki ktore jeszcze prosperuja , kiedy gornictwo i tzn. ciezki przemysl upadnie dostanie slask zielone swiatlo i wtedy nie bedzie dobrze, bo przez ostatnie 10 lat warszawa robi wszystko by zagraniczni inwestorzy osiedlali sie wszedzie , tylko nie na slasku a jak wybuduja el. atomowe to napluja na wegiel westfalia w BRD jest przykladem. tylko niemcy sa.......... niemcy

~pieśniarz (62.182. * .241) 04.08.2011 10:44
oceniono 10 razy
8
Zgłoś

Nie będzie PISior pluł tam w twarz
I mądrych ludzi mamił
Wszyscy w Polsce stańmy wraz
A Kaczor niech się z.e.s.r.a.

ref.
Wypędźmy PIS za nasz próg
Tak nam dopomóż mózg
Tak nam dopomóż mózg

~qra (62.182. * .241) 04.08.2011 10:38
oceniono 5 razy
-1
Zgłoś

! Wypędzmy PIS za nasz próg ! bo to jakaś masakra !

~Ave Silesia (109.197. * .189) 04.08.2011 08:55
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Twoja teoria bierze się nazewnictwa w którym Górny Śląsk a Śląsk Cieszyński, to były dwie różne krainy. Wynikało to pewnie z faktu, ze ziemie te przez długie lata były rozdzielone granice. Natomiast dawniej, kiedy cały Śląsk znajdował się w granicach Monarchii Habsburgów zarówno Bielsko jak i Cieszyn były uznawane za Górny Śląsk. W tytulaturze Habsburgów nie było Księstwa Cieszyńskiego, tylko tytuł Księstwo Górnego i Dolnego Śląska

~Podpisz się... (89.200. * .94) 04.08.2011 08:47
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Ave Silesia, chłopie, na dolnym Śląsku nima Ślązoków, tak są Kresowiacy. Ci Ślązoki, co byli w tych miejscach to teraz siedzą w Niemcach. Stalin przesunył granice na zachód, a dolny Śląsk był Niemiecki, tak samo jak zachodnio strona Górnego Śląska, czyli Racibórz, Opole, Gliwice itp. A Śląsk je podzielony, bo górny Śląsk nie je yno w Polsce, ale także w Czechach. Górny Śląsk ciągnie się aż pod Morawy w Czechach, czyli za Ostrawą.

~Podpisz się... (89.200. * .94) 04.08.2011 08:42

Podbeskidzie to prawidłowa nazwa regionu Bielska-Białej. To naprawdę nie jest już Śląsk, to już są górole a nie hanysy. Cieszyniki to mosz recht że ich sie zwie Cesarokami i mają syntyment do czasów Austrio-Węgireskich, oni też hanysami się nie czują i nie popierają autonomii .

~Ave Silesia (109.197. * .189) 04.08.2011 08:41
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Od chwili przyłączenia Śląska Polska na siłę stara się go podzielić, rozwalić i po swojemu ponazywać jego części, żeby rozproszyć siłę i entuzjazm Ślązaków. Niestety, wysiłek ten jest na próżno, ponieważ Ślązacy zaczynają się budzić nawet już i na Dolnym Śląsku

~Deuter (83.26. * .58) 03.08.2011 22:09

Kontynuując temat Bielska-Białej.Bywam tam często i wiem że śmieszna nazwa Podbeskidzie to nic innego jak pokazanie środkowego palca Ślązakom.To robota przynajmniej części ludności napływowej Bielska-Białej.Są tam tacy którzy za wszelką cenę starają się udowodnić że część miasta to nie jest część Śląska.Mimo kilku drażniących kwestii,Bielsko-Biała to miasto gdzie trzeba pojechać.Naprawdę warto!!! Zaś o Cieszyniokach mówi się Cesaroki.

~Podpisz się... (89.200. * .94) 03.08.2011 21:40

Opole są za Niemcami, czytałem że są antyRaśowcy a Cieszynioki są za Austrią, nie czują się hanysami. A ci z Bielska to są Polokami i też są antyRAŚowcy.

~Podpisz się... (91.214. * .89) 03.08.2011 20:28

nie piszcie Cieszynski Opolski czy katowicki tylko Gorny Sląsk

~Deuter (83.26. * .58) 03.08.2011 20:25

Do poniżej! Uzupełnię Twoją wypowiedź że część miasta Bielska-Białej konkretnie Bielsko to część Śląska Cieszyńskiego.

~do - do poniżej (83.30. * .8) 03.08.2011 18:36
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

koleś nie pierdziel głupot że każda stolica zawsze jest lepiej rozwinięta gospodarczo bo bynajmniej wskazać na Berlin i nie wiem czy jest tak rozwinięty jak Monachium czy tez inne wieksze miasto. Mówisz elektronika... Gdzie do cholery w warszawie jest to rozwinięte!!! Nie pleć głupot wyciągniętych z worka bo Polska to kraj na niezbyt wysokim poziomie rozwiniętym pod tym względem. Na dodatek czepiasz się górników ile to oni nie zarabiają... a wiesz który ile ma na łape!!! ( netto bo możesz nie rozumieć co to znaczy ) ich zżeraja opłaty jakie muszą uiszczać aby móc przejść szybciej na pyndzyjo ( emerytura ) i to że potym ci w wiadomościach powiedzom że średnie zarobki górnika to 3,5tys ( abo i wyncyj) to ty w to wierzysz i je żeś tak głupi jak ty sugerujesz nom wiara w RAŚ!!!

I na drugi roz zastanow sie co szkryfiesz.

Haha w Jastrzebiu nie są za RAS'iem bo to jest miasto na kiery przilazlo duzo ludzi z Polski i tymu sie sprzeciwiaja planom autonomii chocioz ani nie wiedzom jak ona mo wyglondac!!!

~jo (109.197. * .189) 03.08.2011 15:54

spoglądam na Skandynawię i widzę Brevika

~.................? (217.98. * .195) 03.08.2011 14:22
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Troll skończ już pier....ć bo w dupie szczypie . Taki somo bajdurzenie jak dziś Antka policmajstra . Nie odpowiadajcie Trollowi to na chwila popisze sam do siebie jak to ma w zwyczaju ,ale za jakiś czas skończy.

~do poniżej (89.200. * .94) 03.08.2011 12:49
oceniono 6 razy
-2
Zgłoś

Bo przemysł już dawno stracił na wartości. To nie są lata powojenne, mamy XXI wiek i era ciężkiego przymysłu już się skończyła. Teraz liczy się elektronika. Spójrz na Skandywanwie. U nich przemysł ciężki praktycznie nie istnieje, a mają się świetnie, właśnie za sprawą elektroniki, a Warszawa to stolica i zawsze w każdym kraj, stolica kraju jest najbardziej rozwinięta gospodarczo i zawsze najwięcej się zarabia w stolicy. Czas ci się zatrzymał na komunie. Śląsk musi się przekwalifikować, inaczej padnie. Spójrz na Katowice, tam już praktycznie przemysł ciężki dawno upadł, a Katowice mają się świetnie, ludzie bardzo dużo tam zarabiają. Bez porównania z naszym rejonem, mimo że u nas przemysł ciężki trzyma się najlepiej. Po za tym pokaż mi kraj postkomunistyczny, gdzie zarobki są takie jak w zachodnich krajach Europy. Zachód swój dobrobyt budował od II wojny a niektórzy to jeszcze wcześniej. My swój dobrobyt budujemy od 1989 roku, więc ty byś chciał od razu żeby ci się żyło tak jak na zachodzie. Naprawdę wierzysz w to, że jak będzie autonomia, to będziemy zarabiać i żyć jak na zachodzie?

~Wolny głos (10.0. * .29) 03.08.2011 12:45
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

KASA MA ZOSTAWAĆ NA ŚLĄSKU!POLACY NIE BÓJCIE SIĘ:NA KOŚCIOŁY,POMNIKI WASZEGO PREZYDENTA NA ROZSTAJACH DZIUR,KTÓRE NAZYWACIE DROGAMI ZAWSZE SIĘ DOŁOŻYMY...

~Do do poniżej (10.0. * .29) 03.08.2011 12:39
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Jakie zarobki?Przynajmniej 1000 Euro!Jesteśmy w Unii,ale tylko pod względem cen!Zarobki stoją od lat!Potem w analizach wychodzi,że w mazowieckim zarabiają najwięcej!Z czego tam takie zarobki,skoro tu jest przemysł.Tam tylko za W-WĘ się wyjedzie to asfaltu brak.Polskie rządy nie dają sobie rady z rządzeniem.Niech lepiej wynajmą kogoś do rządzenia tym upadłym królestwem....

~do poniżej (89.200. * .94) 03.08.2011 12:21
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Z Warszawy też emigrują za pracą. Drogi mamy najlepsze z całego kraju. Po za tym myślisz że Niemcy nie emigrują za pracą? Cała Unia ma problem z bezrobociem. Na śląsku to raczej biedy nie widać, a wręcz przeciwnie. Ludzie kupują nowe samochody, remontują domy, a także co chwile widać jak jakiś nowy dom powstaje. No ale oczywiście ponarzekać to zawsze możemy, a najbardziej ci narzekają co mają najwięcej... co też są najbardziej niezadowoleni, wydaje mi się że oni zawsze będą niezadowoleni. To mnie właśnie szokuje, że ludzie co pracują na kopalni są niezadowoleni. Wielu na ich miejscu to by dziennie na msze dawali w podziękowaniu za taki dobrobyt, a górnicy narzekają. Czyli potwierdza się to, że siła RAŚu bierze się z taniego populizmu politycznego, gdzie obiecuje się ludziom że będzie jeszcze lepiej. PS. Jestem ciekaw jakie zarobki zadowoliły by tych "narzekających"

~Do do poniżej (10.0. * .29) 03.08.2011 12:05
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Czyli dalej musimy żyć pod patronatem RP i inwestować w W-WĘ?Sami mamy dalej wyjeżdżać za granicę do pracy?Dalej mamy jeździć po dziurawych drogach i nie mamy co liczyć na poprawę bytu?Przecież widzicie,że Polska nie ma żadnego planu by polepszyć nam życie!CZYLI :ISTNIENIE DLA ISTNIENIA W IMIĘ OJCZYZNY,KTÓREJ NIE MAMY!OK,EGZYSTENCJA A RACZEJ WEGETACJA!!!