Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Na rynku brakuje lokali i imprez. Nie brakuje za to smogu

Urząd miasta uważa, że aktywizacja starówki jest procesem długotrwałym i niełatwym w realizacji, szczególnie w czasie pandemii. Nie wszyscy z tym się zgadzają i uważają, że czas na spotkania oraz omawianie pomysłów dotyczących ożywienia Starego Miasta już dawno minął, a teraz przyszedł czas na konkretne decyzje.

Na rynku brakuje lokali i imprez. Nie brakuje za to smogu
Centrum Wodzisławia Śl pustoszeje i wymiera. Kiedyś rynek wraz z przyległymi ulicami były wizytówką miasta, również handlową. Dziś handel w tym miejscu zamiera

WODZISŁAW ŚL. Centrum Wodzisławia Śl. pustoszeje i wymiera. Kiedyś rynek wraz z przyległymi ulicami były wizytówką miasta, również handlową. Dziś handel w tym miejscu zamiera. Wszędzie puste witryny sklepowe z kartkami: „wynajmę” czy „sprzedam”. Problem nabrzmiewa. Pod koniec listopada wodzisławscy radni z komisji promocji, sportu i rekreacji zajęli się tematem rozwoju miejskiej starówki oraz przeanalizowali działania, jakie podjęto w kierunku ożywienia starówki od września zeszłego roku.

Niełatwy pandemiczny czas

Jak wyjaśniła na wstępie naczelnik wydziału dialogu, promocji i kultury z wodzisławskiego magistratu Anna Szweda-Piguła, aktywizacja starówki jest procesem długotrwałym i niełatwym w realizacji. Podkreśliła, że różnorodne działania trudno było wdrażać z powodu pandemii koronawirusa. – Mimo wszystko udało nam się dużo zrobić – oceniła. Naczelnik przypomniała, że w ostatnim czasie powstały na Starym Mieście dwie placówki, które w przyszłości mają generować ruch mieszkańców. To Centrum Aktywności Społecznych oraz Klub Seniora. – W sferze inwestycji nie sposób pominąć remontu pałacu Dietrichsteinów. Po zakończeniu prac będzie to prawdziwa perełka, z której będziemy mogli być dumni – mówiła. Anna Szweda-Piguła dodała, że pałac w nowym wydaniu, nie będzie tylko odnowionym budynkiem, ale również stanie się przestrzenią dla artystów. – Będziemy mogli organizować tam koncerty, przedstawienia, konferencje, które również będą się przyczyniać do rozwoju starówki – zauważyła. Podkreśliła, że zakończony niedawno remont sześciu kamienic przyczynił się do przychylniejszego odbioru rynku, który dzięki nim nabiera nowego blasku. – Specyficzny i trudny rok pandemiczny spowodował liczne utrudnienia w realizacji wielu planów i działań, szczególnie w kwestii organizacji wydarzeń kulturalnych – zauważyła urzędniczka. Wymieniła, że z tego powodu nie odbyły się m.in. Dni miasta.

Smog dużym problemem

Prezes Izby Gospodarczej Krzysztof Dybiec stwierdził, że dużym problemem starówki jest smog. – Ludzie nie chcą w okresie grzewczym przychodzić na rynek, bo mówią, że tam po prostu śmierdzi – zauważył. – Warto byłoby podjąć działania, dzięki którym na starówce nie będą używane inne źródła ciepła niż ciepło systemowe i gaz – dodał. Podkreślił, że takie restrykcje musiałyby być skonsultowane z działaniami Polskiej Spółki Gazownictwa, która odpowiada za gazyfikację miasta. Dodał, że w ramach Inkubatora Przedsiębiorczości, który prowadzi Izba, realizowane są działania na rzecz aktywizacji Starego Miasta. – Dostaliśmy wiele informacji zwrotnych od mieszkańców w tej kwestii – mówił. Wymienił, że zdaniem wodzisławian na rynku potrzebna jest większa ilość zieleni, która dawałaby cień. Ponadto pojawiły się postulaty dotyczące parkingów. – Wiele osób narzekało na małą ilość miejsc parkingowych w obrębie centrum. Padła propozycja, żeby wybudować parking piętrowy przy np. ul. Arendarskiej lub Wałowej – wspomniał Krzysztof Dybiec. Chodzi o to by samochody nie parkowały na samym rynku, jak dzieje się to obecnie.

Zamiast sądu, szkoła wyższa?

Głos w dyskusji zabrali również radni, w szczególności radny Łukasz Chrząszcz. – Katarzyna Mazur-Belzyt z Politechniki Śląskiej w swojej pracy o rewitalizacji rynków w małych miejscowościach, pisała, że wyznacznikiem życia w centrum jest liczba lokali gastronomicznych i miejsc rozrywkowych – mówił radny Chrząszcz. Dodał, że zwłaszcza tych drugich w Wodzisławiu Śl. brakuje. – Klubów muzycznych, gdzie można potańczyć nie ma w naszym mieście w ogóle – podkreślił. Zgodził się z prezesem Izby w kwestiach smogu oraz odciążenia centrum z ruchu samochodowego. – Brakuje tu pewnej odwagi w podjęciu decyzji – mówił o zakazie palenia węglem. – Trzeba do tego tematu podejść racjonalnie i odpowiedzialnie. Ale tylko radykalne środki mogą zapobiec temu, żebyśmy przestali figurować w statystykach jako jedno z najbardziej zasmogowanych miast na terenie Polski – zauważył. Radny zaproponował także, aby urząd zainteresował się losem siedziby Sądu Rejonowego, która w przyszłości ma być zmieniona z ul. Wałowej na ul. Batory. – Może powstałaby w tym miejscu filia jakiejś szkoły wyższej? Zatrzymalibyśmy wtedy odpływu studentów do innych miast – zwrócił uwagę radny.

112 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Do_niżej (5.173. * .218) 07.01.2021 08:02
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Masz rację widać jak na dłoni,że pis zarżnął samorządy i nic już nie będzie jak kiedyś,koncerty,imprezy,dożynki itd

~Spiker (83.26. * .219) 07.01.2021 03:03
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Edmunt / Don_C ... I wyobraźcie sobie teraz Panowie - odnosząc się do tego co napisaliście - że Wodzisław ma scenę z widownią i organizuje na niej imprezy muzyczne. Grają różne kapele i orkiestry muzyczne, występują więksi, mniejsi i zupełnie regionalni artyści. Jest muzyka rockowa, punkowa, jazzowa, volkowa, disco, ragge i co tam kto woli. Oczywiście każdej imprezie towarzyszy grill, popcorn, piwo. Jednym słowem gastronomia. I tak patrząc w kalendarz od pierwszego dnia wiosny do co najmniej pozegnania lata czy nawet pierwszego dnia jesieni odbywają się w Wodzisławiu takie imprezy. Prócz muzyki są oczywiscie również imprezy tematyczne jak zloty bractw kurkowych, rycerskich, zloty harcerzy i wiele innych ale tak organizowane by od początku maja do końca sierpnia każdy weekend był zajęty imprezą. Nawet dożynki powiatowe można zorganizować. Wyobraźcie sobie teraz jak bardzo ozywilo by to Wodzisław. Ale antywodzislawskie lobby to wie dlatego wyburzyło scenę w parku i robi wszystko by unicestwić to miasto. Widać to jak na dłoni !

~Edmunt (31.0. * .188) 07.01.2021 00:06
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Don_C, wystarczy sie przejść do upadającej i ledwo zipiącej Plazy. Brak sklepów, ludzi mniej, jak w Karuzeli. A co z tym zachwalanym przez Arteksa Centrum Swiata Biznesowego-K1? Ano od remontu i szumnego otwarcia minęło 3 lata i nawet połowa tego dumnego biurowca nie jest zapełniona. Przykładów mozna by mnożyć. Normalny rybniczanin sie z tym zgodzi, bałwan nie

Don_C 06.01.2021 23:24
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Pamiętacie jak około 15 lat temu otwierano w rybniczku sklep co podobno nie był dla idiotów czyli Media Markt koło tego Tesco i sklep budowlany? Żeby tam wjechać to ostatnie 500 metrów było pół godziny stania autem .Jaka była napinka i jaka euforia że wiovhmeni tam jeżdżą. Co jest teraz ? Połowa zlikwidowane reszta dogorywa. Może tam kiedyś magazyn złomu zrobią. :-) Dlaczego tak się stało ? Otóż w każdej miejscowości otworzono markety z elektroniką ale nie te dla idiotów tylko kilka innych sieci. I o to chodzi. Każdy drobny sredni czy też większy geszeft jest policzkiem wymierzonym w napięta twarz rybnickiego oszołomizmu! Nawet kopalń nie trzeba likwidować żeby pokazać że prawdziwe życie normalnego człowieka może toczyć się poza SR.

~Spiker (83.26. * .219) 06.01.2021 18:55
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Komme ... masz rację w tym co napisałeś ale zwarz na to ilu ludzi mieszkających w Wodzisławiu jest z Wodzisławia. Z resztą przeanalizuj na co i jak głosują radni, rozważ inicjatywy prezydenta i fakt że w samorządzie siedzą wciąż ci sami ludzie. W jednej kadencji to rada miasta a w drugiej powiatu. W międzyczasie oczywiście odrzucając wszystkie inicjatywy mieszkańców.

~Spiker (83.26. * .219) 06.01.2021 18:38
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Arteks ... To że małe firmy stanowią 50% polskiego PKB mówi samo za siebie. Nawet Czesi mają swoją Skodę a Polska, co ma Polska ? Firemki konkurujące same ze sobą.
Jeśli o Wodzislaw natomiast chodzi to oczywiście Rybnik nie ma z niczym nic wspólnego. Tylko krety z jego lobby.
do_niżej ... Jeśli chcesz możesz się przeprowadzić nawet do Sosnowca. To jest dyskusja ludzi związanych wielopokoleniowo i emocjonalnie z miastem pochodzenia. Wodzisław nie cierpi na manie wielkości ale jest zbyt długo wyniszczany przez urzędasów reprezentujacych obce lobby.

~komme (188.137. * .64) 06.01.2021 18:35
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Wodzisław umiera przez samych mieszkańców. Niezaradność, kłotliwość, ciągłe narzekania, krytykanctwo. Skutki tego są widoczne. Kiedyś było kilka upadłych w Polsce miast: Mielec, Wałbrzych, Wodzisław, Świdnica, Łódź, Sosnowiec, Ruda Śląska. Wszystkie się popodnosiły, wszędzie coś się zmieniło. Tylko Wodzisław stoi w miejscu i płacze, że to wina złych sąsiadów... Wstyd, wodzisławianie za was.

~wongiel (188.137. * .64) 06.01.2021 17:03
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Arteks-Tak Arteksie, ludzie nic nie umieją i mają na wypłatę 5 tys zł, a szpecy z Rybnika, tacy jak ty, harują w rybniku i nawet trójki nie mają , lepiej być mądrym i za grosze harować w Rybniku, niż głupim i normalna praca w Czechach z podwójną stawkę, inteligentny z ciebie człowiek Arteksie ,nie dziwię się że śmieją się z Rybnika w Polsce.

~do_nizej (5.173. * .146) 06.01.2021 16:48
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

Ale o co wam chodzi?
Nie podoba mi się Wodzisław przeprowadzam się do Rybnika,Gliwic,Katowic czy Warszawy czego nie rozumiecie?
Ta wasza dyskusja to jak wyższość świąt wielkanocnych nad świętami Bożego Narodzenia.
Mieszkam w Wodzisławiu i mi to odpowiada,nie chcę większego miasta nie mam takich ambicji,mało tego gdyby Wodzisław stał się Rybnikiem wyprowadziłbym się pewnie na jakąś wieś.
Praca w Żorach,Gliwicach czy Katowicach to dzisiaj żaden problem tak samo jak wyjazd na mecz czy do teatru,

kłamstwo 06.01.2021 16:24
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Ps. Za pisanie w dzień wolny od pracy mam dwa dni do wybrania w tygodniu hahahaha.

kłamstwo 06.01.2021 16:24
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Mhl jak zwykle się gubisz. Jedyne co zaproponowałeś dla ożywienia centrum to ...likwidacja placu zabaw dla dzieci. I to jest fakt. Nie wiem na co liczysz. Chyba na to że rodzice z dziećmi zamiast bawić się na świeżym powietrzu zaczną walić browary i zajadać się pizzą. Piszesz, że nie otworzysz tu lokalu bo Wodzisław jest nudny. Jednocześnie piszesz że ludzie jadą bawić się do Rybnika. Notabene sam chyba tam uciekłeś. To powiedz mi co takiego urzędasy w Rybniku robią że tam jest tyle lokali?

~skinheadzik (31.179. * .1) 06.01.2021 15:58
oceniono 4 razy
0
Zgłoś

Arteks, ale z ciecie dziecinny chłopek. Gazy medyczne, niesamowity prestiż. Chyba mówią o tym nawet w Warszawie:)
A w Wodziu szyją flagi i banery na cały świat. Mecze Ligi Mistrzów, najbardziej prestiżowe rozgrywki piłkarskie na ziemi, są okraszone banerami "Champions League", szytymi w Wodzisławiu. I czy ktoś sie tym specjalnie szczyci? Nie, bo to tak samo niszowa branża jak te "twoje gazy" , chyba po grochówce.
Te twoje wybujałe i sztucznie napompowane rybnickie sukcesy, są nieraz zabawne i przysparzasz ludziom wiele rozrywki. Tak trzymaj:) kabareciarzu.

Arteks 06.01.2021 15:37
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

@Spiker - Rybnik wam wykończył przemysł?! Jakie możliwości samorządu są w wykańczaniu przemysłu innego miasta? Stawiasz tezy nadające się nie do dyskusji tylko do... leczenia w szpitalu psychiatrycznym jako paranoja. Przemysł wodzisławski skończył się z powodu wrogiego przejęcia Koncentratów oraz zamknięcia najbardziej nierentownej kopalni i secesji dzielnic dla których Wodzisław nie budził (i nie budzi!) żadnego respektu. Oczywiście, że małe firmy są wartościowsze dla gospodarki państwa bo mimo, że nie są tak spektakularne, a czasami tak znane jak wielkie korporacje to wyrabiają obecnie ok. 50% polskiego PKB. Dla porównania górnictwo węgla kamiennego to tylko 2%. Rybnik zawsze potrafi się dobrze się odnaleźć. Tak było w czasach tworzenia się ROW, tak było w czasie transformacji po upadku PRL, tak jest obecnie i będzie w czasie transformacji ekologicznej. Mamy duże zakłady pracy, średnie, a także urzędy, dużo miejsc w transporcie oraz dla specjalistów, duże placówki medyczne, sądowe.No i co raz więcej świetnych małych firm - które bardzo dobrze rokują na przyszłość. :D @Smiszek @generud - śmiszki-hiszki - a zgadnijcie w jakim mieście powstają tak kluczowe dla ratowania życia gazy medyczne? W RYBNIKU w fabryce Messera!!! Sam respirator nie wystarczy. Jest duma, że produkcja z Rybnika ratuje życie ludziom w szpitalach całej Polski - także w Wodzisławiu.

~Spiker (83.26. * .219) 06.01.2021 15:18
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Arteks ... Jeśli uważasz że małe firmy są bardziej wartosciowsze dla gospodarki od dużych to znaczy że jesteś idiotą i nie warto z tobą dyskutować. Polska likwidując cały swój przemysł pozbawiła się wszystkich marek które w świecie mogły odgrywać znaczącą rolę. Nad tym jednak czuwalo zachodnioeuropejskie lobby by Rzeczpospolita weszła w struktury unijne pozbawiona zaplecza które produkując dobra po znacznie niższych cenach przy równoległych inwestycjach w jakość wytwarzanych produktów z pewnością zagroziło by niejednej zachodnioeuropejskiej korporacji. Z czasem jednak ich rynki stały się tak nasycone przedsiębiorstwami aż zabrakło na nich rąk do pracy i zaczęto osiedlać uchodźców. Rybnik wykanczajac przemysł Wodzisławia zapewnił sobie dobrobyt ale tylko na kilka lat. Granica końcowa tego czasu została już jednak wyznaczona przez władze. Jeśli w Wodzisławiu zmieni się samorząd to wiele spraw na górnośląskim południu ulegnie zmianie.

~Smiszek (46.204. * .204) 06.01.2021 14:46
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

SR już wkrótce dostanie kilka strzałów. Pierwszy to likwidacja kopalń.Jak zlikwidują kopalnie to część osób przestanie tam jeździć to już drugi strzał. A jak przestaną jeździć to interesiki przestaną tak dobrze prosperować.No chyba że jak Gdynia będą mieli dostęp do morza. xD

~granerud (37.248. * .169) 06.01.2021 14:22
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

O jprdl !!!
Centrum Naukowo Badawcze i to jeszcze w Rybniku!!!
Pomieszczenie w bloku, gdzie siedzi sobie dwóch facetów z probówkami Arturek nazwał Centrum Naukowo Badawcze. Ha ha ha.
Jakie miasto, takie centrum badawcze. Najważniejsze to dobry humor.
Za niedługo usłyszymy od Arturka , o siedzibie NASA w Rybniku. Totalny odlot

Arteks 06.01.2021 13:03
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

@spiker - to wy cały czas zaklinacie rzeczywistość. I dzięki temu macie umarłe, smutne miasto, obrażone na wszystkich dookoła, z ambicjami stolicy województwa, a z miejscami pracy przedwojennego miasteczka kresowego w dodatku z umarłym centrum do którego nie chcą już przychodzić nawet mieszkańcy tego miasta, nie mówiąc o powiecie czy regionie.

Arteks 06.01.2021 13:00
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

@takaprawda - niech cię to nie dziwi. W Gdyni zlikwidowano stocznię w której pracowało kilkanaście tysięcy ludzi. Nie ma ani jednego dużego zakładu pracy - a jakoś miasto kwitnie. Wiesz czemu? Bo ludzie znaleźli pracę w małych firmach, które dają o wiele bardziej wartościowe miejsca pracy niż takie duże kołchozy, które dla każdego miasta są wprawdzie prestiżowe i płacą duże podatki - więc są potrzebne ale... to w małych firmach specjaliści świetnie zarabiają. Warto być dużym miastem bo to... duże miasta zgarną większość kasy na transformację Śląska z UE. Rybnik już jest na liście beneficjentów, co ciekawe nie ma tam żadnej innej miejscowości z naszego regionu. Przypadek? @domhl - ale jaja... Te czeskie miejsca pracy są dla osób które nic nie potrafią. Kornice - to największy "przerób" pracowników na południu Polski. Średnia długość pracy w tym zakładzie to... 6 miesięcy. Natomiast poza tym, że Rybnik ma cały czas dużo miejsc pracy to ma co raz bardziej różnorodne i dla osób ambitnych. Sam się zdziwiłem jak się dowiedziałem niedawno, że powstało u nas pierwsze w subregionie Centrum Naukowo-Badawcze, firma graficzna pracuje dla Blika, a inna wymyśliła telecenter medyczny - najbardziej popularny obecnie w Polsce. To co grozi wam ze strony Rybnika - to wysysanie ciekawych ludzi którzy dobrze zarabiają. Szczególnie jak ruszy w Rybniku kilka bardzo ciekawych inwestycji deweloperskich. @Spiker - wiesz co jest najgorsze w przypadku Wodzisławia? Niespotykana na taką skalę nigdzie w Polsce frustracja i stagnacja. Dzięki temu Wodzisław w zasadzie dalej stoi w miejscu gdy wszystkie inne robią mniejsze lub większe skoki do przodu.

mhl999 06.01.2021 12:04
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@domhl - to może inaczej, realnie w rybniku jest łatwiej znaleźć pracę niż w wodzisławiu za lepszą stawkę. nie każdemu leżą dojazdy do czech, kornic czy żor. ukraina pracuje wszędzie.

~Do_takaprawda (5.173. * .146) 06.01.2021 11:31
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Negatywne skutki po likwidacji 1maja w Wodzisławiu ???? Pierwsze słyszę.
Może przytoczysz jakieś dane o bezrobociu,zamożności czy biedzie z tym związanej ?

~takaprawda (46.204. * .8) 06.01.2021 10:58
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Dziwi mnie trochę przekonanie rybniczan że likwidacja kopalń i elektrowni w Rybniku nie przyniesie tak negatywnych skutków jak likwidacja kop Anna i 1-Maja dla Pszowa i Wodzisławia. Nie widzę powodów dla których w przypadku Rybnika miałoby być inaczej.

~domhl (188.137. * .64) 06.01.2021 08:51
oceniono 1 raz
1
Zgłoś


mhl999 -trochę nie jesteś w temacie, dziś Rybnik nie jest miejscem atrakcyjnej pracy, dziś Rybniczanie wyjeżdżają za pracą, praca w Czechach, zarobki ok 4,5-5 tys zł, praca w Kornicach płaca ok 4 tys zł, praca w Żorach, płaca ok 3,5 tys, praca w Rybniku, zarobek nie przekracza 3 tys zł. Ludzie z Wodzisławskiego już nie jadą do Rybnika, wolą Czechy albo Raciborskie, nawet Rybniczanie wolą Żory niż Paruszowiec.W Rybniku to już praktycznie sama Ukraina pracuje.

~Spiker (83.26. * .219) 05.01.2021 23:59
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Mleko się wylało tylko na pewnym etapie. Życie toczy się dalej i wciąż wiele można zrobić. Ciągła ingerencja lobby w sprawy Wodzisławia jest tego najlepszym przykładem. Nie chce mi się o tym tutaj rozpisywać ale można zadziałać odwrotnością i budować na porażce. Jest to bardzo sprytna zagrywka którą zastosowalo w Europie pewne znane miasto. Być może za jakiś czas koniunktura się odwróci i przyjdą jeszcze dobre czasy dla Wodzisławia ?

mhl999 05.01.2021 20:26
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

a kogo powody dziś obchodzą? mleko się po prostu wylało

~Spiker (31.0. * .168) 05.01.2021 20:10
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

mhl999 ... ale ja temu nie przeczę tylko piszę o powodach całej sytuacji

mhl999 05.01.2021 19:56
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@Spiker - prawda jest taka, że to rybnik spija śmietankę bo na weekendy walili tam ludzie z okolicy. i jak skończy się plandemia to zapewne sytuacja się powtórzy. miejsca pracy są również lepiej płatne niż w wodzisławiu.

mhl999 05.01.2021 19:54
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@kłamstwo - zawsze miło się dowiedzieć czegoś nowego o sobie, ale wróżbitą to ty nie zostaniesz. Średnio mnie interesuje czy pijesz czy nie. Też w zasadzie nie piję i co z tego? Jeśli ofertę gastronomiczną sprowadzasz do alkoholu to czas poszerzyć horyzonty. Jak zwykle świadomie przekręcasz sens mojej wypowiedzi. Likwidacja placu zabaw nie rozwinie wodzisławia, ale poprawi estetykę parku. Przy twoich horyzontach myślowych zapewne trudno będzie ci to zrozumieć. Akceptujesz po prostu stan obecny bo tak ci jest wygodnie. Przez to nie jesteś w stanie niczego zaproponować wolisz komentować bez jakiegokolwiek zaangażowania się w istotę problemu. Postaraj się trochę bardziej, bo namawianie mnie do inwestycji w nudnym wodzislawiu to strzelanie ślepakami. poza tym są ciekawsze branże. co do przewodnika to przecież nikt inny jak urzędnicy uważają miasto za turystyczne. nie wiem jak są oni liczeni, ale to mocno naciągany wynik. przy jarmarku staroci jednak można pokusić się o przewodnika po centrum, który sprzeda ponad 700 letnią historię miasta. problem jednak w tym, że "urzędnikom" się nie chce angażować za bardzo.

~Spiker (83.26. * .219) 05.01.2021 17:17
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Arteks ... zaklinasz rzeczywistość ale za to ci płacą. Wypowiadasz się zawsze w tygodniu, nigdy w weekend a to mówi samo za siebie kim jesteś. Gdybyś naprawdę wypowiadał się z serca dla Rybnika był byś o wiele bardziej krytyczny dla dobra tego miasta. No ale nie taką formę propagandy ustalili twoi mocodawcy.
Wodzisław niestety od początku samorządności trawiony jest interesem obcego lobby. Nawet ten temat - jak sam zauważyłeś - związany jest z potrzebą ożywienia Starego Miasta w Wodzisławiu. Co więc robi entuzjasta Rybnika na Nowinach Wodzislawskich ? Ano to samo co większość urzędasów w Wodzisławiu czyli trzyma rękę na pulsie by Rybnik nie był stratny. Drugie w kolejce jest Jastrzębie. To są na górnośląskim południu dwaj główni beneficjenci upadku Wodzisławia i wodzisławskiego przemysłu. Wodzisław był zawsze tak naturalnie piękny że konkurować z nim na Śląsku mogło bardzo niewielu a to było zagrożeniem. W PRL to Rybnik był bogatszy i bardziej dynamiczny ale ludzie i tak bardziej ciągnęli do Wodzisławia ponieważ to właśnie on miał przemysł ale pozbawiony był przemysłowego charakteru i ludzie choć zarabiali w przemyśle i z przemysłu żyli to jednak otaczał ich klimat niemal kurortu. Wszędzie zieleń, kolorowe elewacje zabudowy, nowoczesne jak na tamte czasy Nowe Miasto. Rybnik i Jastrzębie były w tamtych latach czarne, ciężkie A Wodzisław nie dlatego został zniszczony jak niszczona jest np. Puszcza Karpacka.

Arteks 05.01.2021 13:11
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

kłamstwo 05.01.2021 09:14
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Mhl tylko, że ja nie piję alkoholu. Przykro mi. Za to ty jako rozwój miasta widzisz likwidację placu zabaw i powstanie nowych lokali. Więc to nie ja mam problem. Wnioskuję przy tym, że jesteś samotnym mężczyzną po 40 stce, bezdzietny. Stąd taki a nie inny punkt widzenia. Ale w temacie- skoro widzisz konieczność otwarcia nowych lokali to dlaczego tego nie robisz? Skoro jest za mało jak twierdzisz to wykorzystaj to. Są wolne lokale w rynku więc w czym problem? A tak na marginesie skoro tak bardzo chcecie galerii to nie dziecię się, że na rynku jest tyle lokali pustych. Coś za coś. A po niedawnych super propozycjach rozwoju miasta typu napisy po czesku i przewodnik dochodzi likwidacja placu zabaw

Don_C 05.01.2021 01:45

@Arteks to rybnicki krol Midas. Nawet likwidacje zakładów pracy przemienia w złoto. 15 lat temu miałem jeszcze siłę z nim dyskutować jak porównywał rybniczek z Gliwicami czy Tychami. Teraz jak już zdetronizowali nawet Bielsko a nawet Wroclaw boję się co będzie dalej.A co do mhla999 ma taki styl i takie hobby żeby skopać boleśnie komuś 4 litery.

~Spiker (83.26. * .219) 04.01.2021 23:48
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Arteks ... oczywiście ! Słyszałem nawet że Katowice mają zostać odstawione na bocznicę bo państwo tak umiłowało Rybnik że widzi tam nową siedzibę województwa. Podobno cały przemysł z Gliwic i Tychów również zostanie przeniesiony do Rybnika by w przyszłości nadać mu status samowystarczalnego gospodarczo wolnego miasta. Tym samym o miejsca pracy w kopalniach i elektrowni nikt w przyszłości nie musi się martwić. Wszyscy za stratę tychże dostaną milionowe rekompensaty i kupią sobie wille na Hawajach. Z resztą już nawet współcześni rybniczanie nie pracują na kopalniach w Radlinie i w Rydultowach, nie jeżdżą na czeskie taśmy produkcyjne ani na strefę do Żor. Oczywiście w Rybniku nie ma patologicznego osiedla Boguszowice, zlikwidowanej Ryfamy czy Uniwersytetu Śląskiego który się wycofał. Prawda jest natomiast taka że Rybnik jest zasilany dwoma silnymi bateriami - jedna z nich to upadły Racibórz a druga to zbankrutowany Wodzisław co przy rocznikach wyżów demograficznych wiele lat napedzało koniunkturę. Z resztą do tej pory lobby rybnickich masonów macza palce we wszystkie sprawy Wodzisławia i jego powiatu bo wie że wystarczy na moment odpuścić i sytuacja może ulec diametralnej zmianie.

mhl999 04.01.2021 22:14
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

@~doarteksa (46.204. * .9) - gdzie tu widzisz prowokację? wodzisław to jakaś kwitnąca życiem mieścina?

Arteks 04.01.2021 21:38
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@doarteksa - czekam na zamianę miejsc pracy w górnictwie i energetyce na miejsca pracy w usługach i energii odnawialnej. Są dużo bardziej płatne, będą umiejscawiane także w centrum i będą o wiele lepiej współdziałać na rzecz miasta i jego rozwoju niż kopalnie. Rybnik świetnie wyciągnie ile się da z państwa na działanie kopalń (nawet w czasie covid świetna przechowalnia i to dobrze płatne miejsca pracy). A jak się koniunktura skończy - będziemy już mieli inne branże. Bardzo liczę na obiecaną bardzo dużą kasę z UE. Rybnik na liście beneficjentów już jest. Dostaniemy taki zastrzyk gotówki i rozwoju jak za Gierka. :))) Nie nazywaj mnie pyszalkiem tylko dumnym mieszkańcem Rybnika. Brzmi lepiej. :))) @spiker - co innego upadek przemysłu ciężkiego w czasach transformacji w latach 90. a co innego w czasie kiedy to Unia Europejska wymaga likwidacji i wykłada gigantyczną kasę na to. Swoją drogą wiecie kto zrobił grafikę do największego i najbardziej znanego portalu z płatnościami z którego korzysta 13 milionów obywateli? Firma graficzna z Rybnika! Gdzie znajduje się pierwsze w subregionie Centrum Naukowo-Badawcze? W Rybniku! :)))

~Spiker (31.0. * .89) 04.01.2021 21:20
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

mhl999 ... wierzę ale jestem rozczarowany

~doarteksa (46.204. * .9) 04.01.2021 19:36
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

coś w tym jest bo co by nie napisac o SR to automatycznie zjawia się wysłannik z północnego grajdolka Arteks i jest jazda.pewnie dobrze płacą.zakwilisz cienko pyszalku jak zabiorą się za kopalnie i elektrownie .a to już jest baaaardzo blisko. a mhl999 to zwykły prowokator

mhl999 04.01.2021 18:40
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

to uwierz

~Spiker (37.248. * .133) 04.01.2021 18:19
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

mhl999 myślę że zbyt często udzielasz się w sprawach Wodziskawia by od tak porostu stwierdzić że masz to w d...

mhl999 04.01.2021 17:52
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

@klamstwo - napisałem gdzieś, że nagle będzie wysyp czegokolwiek? knajpy to nie tylko picie jak to jest pewnie w twoim wypadku. także rozpędziłeś się trochę.
@Antyspiker - uwierz na słowo, że byłem we wszystkich lokalach w centrum. zdanie nie zmieniam, wodzisław ma słabą ofertę gastronomiczną.
@Spiker - prawdę mówiąc mam gdzieś wodzisław, hobbystycznie ślędzę co się dzieje na podstawie tego co mi kto podeśle. o zmianach w wodzisławiu mówi się i mówi od początku kadencji kiecy, że o jego poprzednikach nie wspomnę. efekt jest taki, że jest coraz smętniej.
@Arteks - masz rację rybnik może nie rządzi ale po prostu wyróżnia się z tłumu sąsiednich miasteczek w subregionie.

~Spiker (37.248. * .133) 04.01.2021 17:28
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Arteks ... upadek Wodzisławia zaczął się w momencie likwidacji przemysłu. Wodzisław już jednak przez to przeszedł. Rybnik dopiero tego posmakuje. KWK Jankowice generują stratę w kwocie dwóch miliardów złotych. Jeszcze parę lat ...