Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

W czasie epidemii zapomnij o reklamacji sprzętu AGD

Bezprecedensowa sprawa, bo i bezprecedensowe czasy. - Moja lodówka zepsuła się prawie trzy miesięcy temu. Już nie wiem co robić - mówi bezradnie mieszkaniec Wodzisławia Śl. Ogłoszenie stanu zagrożenia epidemicznego, a następnie stanu epidemii w całym kraju skomplikowało realizację reklamacji uszkodzonego sprzętu AGD.

W czasie epidemii zapomnij o reklamacji sprzętu AGD

Pisma i telefony

Mieszkaniec Wodzisławia Śl. pod koniec stycznia złożył pisemną reklamację u producenta. Z powodu przedłużającego się oczekiwania na naprawę, 11 lutego złożył reklamację z tytułu rękojmi, ale już w sklepie, w którym dokonał zakupu urządzenia. - 20 lutego serwis Amica, po 26 dniach od zgłoszenia, wymienił w mojej lodówce uszkodzoną część. Na nic się to zdało, ponieważ dosłownie dzień później lodówka ponownie zaczęła mrozić - mówi pan Edward. Wodzisławianin nie dał za wygraną. Następnego dnia ponownie złożył w sklepie reklamację. Kilka dni później sprzedawcy poinformowali go, że „ma cierpliwie czekać, bo ktoś na pewno do niego zadzwoni i umówi się na kontrolę chłodziarki”. - Nikt oczywiście przez kolejne dni nie zadzwonił i nie przyszedł zobaczyć urządzenia - przyznaje nasz rozmówca. Na początku marca otrzymał SMS-ową informację ze sklepu. Poinformowano go, że wymiana sprzętu nie będzie miała miejsca. Zaproponowano mu jednak bezpłatną naprawę urządzenia. - Zgodziłem się na takie rozwiązanie. Chcę mieć w końcu sprawną lodówkę - mówi pan Edward. Do tej pory urządzenie nie zostało jednak naprawione. Nikt z wodzisławianinem się również nie skontaktował.

Skazany na codzienne zakupy

Sytuacja, w której znalazł się pan Edward, może nie byłaby tak dotkliwa i problematyczna, gdyby nie obecne realia. - Na zewnątrz panują dodatnie temperatury. Dlatego muszę praktycznie codziennie chodzić do sklepu po małe zakupy np. wędliny, bo nie mam gdzie żywności, która powinna być w lodówce, trzymać - przyznaje. Dodaje, że sytuacja skomplikowała się, odkąd na terenie naszego kraju wprowadzono stan zagrożenia epidemicznego (a następnie stan epidemii). - W radiu, telewizji, czy prasie, dosłownie w każdych mediach informują, że osoby w podeszłym wieku, do których należę, mają nie wychodzić z domu. Jak mam nie wychodzić w takich okolicznościach? - pyta retorycznie wodzisławianin. Wraz z żoną zastanawia się nad kupnem nowej lodówki. Choć jak przyznaje ta, która się zepsuła, kosztowała prawie 2 tys. zł.

2 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Toperz (205.201. * .16) 06.04.2020 09:20

27.03 kontakt z serwisem. 30.03 wizyta serwisanta decyzja wymiana sprzętu. 03.04 nowa lodówka w domu. Wnioski wszystko zależy od firmy jak pokazuje powyższy przykład jak się chce to można. Cała akcja dotyczyła lodówki firmy Beko.

*KroQ* 31.03.2020 17:37

Trzeba sprawę nagłośnić na skalę ogólnopolską.
Teraz mamy trudny czas - ok (sam odczuwam pewne niedogodności z tym spowodowane i obym większe sprawy - poważniejsze nie miał zawalone przez tego koroświrusa ;)
Dodatkowo chciałbym zauważyć, że Pan nie zakupił sprzętu teraz w tym czasie ale wcześniej oraz awaria następowała kilkukrotnie - a to już są dodatkowe atuty.
Zrobić "czarny pijar" producentowi, sprzedawcy - na cały kraj - to może ruszą swoje szacowne 4 litery (powiedzmy że chodzi o liczbę tzw. zwojów mózgowych)
A pan rzecznik - powinien być jak Tommy Lee Jones w Ściganym - bo czasami można odnieść wrażenie, że jest za miętki ;)