Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

"To miasto jest wymarłe". Przedstawiciele Konfederacji Wolność i Niepodległość w Wodzisławiu Śl.

Głos w sprawie ożywienia centrum Wodzisławia Śl. zabrali lokalni działacze Konfederacji Wolność i Niepodległość.

"To miasto jest wymarłe". Przedstawiciele Konfederacji Wolność i Niepodległość w Wodzisławiu Śl.

Wczoraj (23.09) o godz. 11.00 przed wodzisławskim magistratem rozpoczęła się konferencja prasowa Konfederacji Wolność i Niepodległość. Wzięli w niej udział kandydaci w wyborach do Sejmu z okręgu nr 30 Roman Fritz, Alan Szatyło i Grzegorz Gorzoch. Przedstawili oni dziennikarzom temat pn. Wodzisław Śl. - opustoszałe i wymarłe Stare Miasto.

Konferencję otworzył lider listy, czyli Roman Fritz. Zauważył, że Wodzisław Śl. jest miejscem o długoletniej historii, ale liczba jego mieszkańców przez różnorodne wydarzenia ostatecznie spadła do poniżej 50 tys. - Po godzinie 17.00 w okolicach rynku praktycznie nie zobaczymy żywej duszy - mówił Fritz. Tuż po nim głos zabrał wodzisławianin Alan Szatyło. - Problem opustoszałego Starego Miasta jest wielowarstwowy o podłożu parlamentarnym, samorządowym i ogólnospołecznym - mówił. - Tutejszy samorząd ma zamknięte drzwi dla lokalnych przedsiębiorców, którzy mają wiele pomysłów na ożywienie miasta - dodał Alan Szatyło.

Kandydaci Konfederacji na czele z Alanem Szatyło zaapelowali do parlamentarzystów o debatę z mieszkańcami na tematy lokalne przede wszystkim w zakresie ożywienia miasta. - Dajcie zwykłym mieszkańcom takim jak ja głos - mówił Szatyło.

Ludzie

Roman Fritz

Poseł na Sejm RP

108 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Oberwator_R 02.10.2019 13:54
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

@Arteks ja nie napisałem że na śląsku pracuje 4,5 mln ludzi tylko że tyle mieszka. W górnictwie węglowym (po odliczeniu Bogdanki, czyli u nas) pracuje ok. 80 tys. ludzi. Jak napisałem wcześniej z każdym z nich związanych jest czterech innych co daje w sumie 400 tysięcy. Każdy ma statystycznie 4-osobowa rodzinę więc z górnictwa utrzymuje się około milion sześćset tysięcy osób. czyli ponad 1/3 liczby mieszkańców śląska.Dałem ci przykład likwidacji górnictwa w podobnym rozmiarze jak nasze. Napisałem ci jak to się skończyło Podaj mi jakieś konkretne fakty (bo przecież ty dyskutujesz w oparciu o fakty prawda?) które dają ci tą nadzieję że w przypadku likwidacji naszego górnictwa nie będzie tak jak w o wiele bogatszej od nas Francji.

Arteks 01.10.2019 18:27
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

@Obserwator_R - z tych 4,5 mln ludzi ile pracuje na kopalniach i w sektorach powiązanych? Zdecydowana mniejszość. Jak pewnie wiecie w Rybniku są pokłady węgla na 50 lat na północy miasta i... większość mieszkańców jak i władze miasta nie chcą nowej kopalni. To już nie te czasy. Z 10 lat temu pewnie sam bym się cieszył z takiego inwestora, teraz nadal mam szacunek do górnictwa ale nie chcę jego rozwoju bo w ramach EU to nie ma perspektyw. Kto z młodych ludzi będzie chciał za 10 lat wiązać się jeszcze z kopalniami w obliczu tylu innych różnych możliwości zarobkowych? W ogóle się nie martwię likwidacją górnictwa w Rybniku. To odległa przyszłość, a do tego czasu uda się uruchomić tu inne miejsca pracy niezwiązane z górnictwem. A 7 miejsce w inwestycjach mnie cieszy bo jedna z nich będzie miała wielki wpływ na rozwój inwestycyjny miasta - uruchomi multum miejskich gruntów nadających się nowe zakłady.

~AntySmok (5.173. * .207) 01.10.2019 14:05
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

Po co sztucznie utrzymywać to całe nierentowne górnictwo ???
Skoro węgiel kosztuje 50€ a nasz 80€ to pozamykać to całe dziadostwo i po problemie nie będzie szkód górniczych,wypadków,skażonego środowiska,dopłat do emerytur itd.Możemy jako społeczeństwo dopłacać np. do służby zdrowia ale do gornictwa ?
W imię czego?

Oberwator_R 01.10.2019 13:17
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@Arteks Ostrawa to słaby przykład. Nie ta skala. Trzeba pamiętać że śląskie to 4,5 mln ludzi z zaludnieniem 330 os/km2 My bardziej pasujemy do Nord Pas de Calais. Tam w latach 1975-1990 zlikwidowano górnictwo. Spowodowało to spadek ilości miejsc pracy w przemyśle o 42% .Ale spadek miejsc pracy globalnie był jeszcze większy bo z każdym stanowiskiem pracy w kopalni są związane cztery w innych branżach - tak przynajmniej twierdzą ekonomiści. W tym francuskim regionie po zamknięciu kopalń bezrobocie osiągnęło 25% pomimo wpompowania tam prawie miliarda ECU (European Currency Unit) . Ewentualna likwidacja górnictwa byłaby dla Rybnika szczególnie dotkliwa bo zlikwidowana zostanie elektrownia i wtedy żadne 7 miejsce w inwestycjach Rybnikowi nie pomoże.

Arteks 01.10.2019 10:53
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@Don_C - górnictwo jeszcze trochę pociągnie, nie 15, a 25-30 lat. Czy bez górnictwa da się żyć? Oczywiście! W wielu krajach były zagłębia węglowe i tam dawne miasta górnicze świetnie egzystują z pomocą EU i różnych programów. Popatrzmy na fenomen Ostrawy. Zamknięto wszystkie kopalnie (było ich z 5 lub więcej). A jak wygląda rynek pracy? Mimo ściągania ludzi z Polski, Ukrainy - ciągle brakuje rąk do pracy. Górnictwo nie jest czymś nieodzownym do tego aby miasta dobrze egzystowały. Natomiast to co jest przerażające to prawie 20 lat od likwidacji kopalni - Wodzisław nie ma pomysłu na siebie! @ehhhh - mi się też podoba, że największa spółdzielnia powiatu SWD ma w swojej nazwie ROW. @skinheadzik - moje teksty zawsze są merytoryczne, skutecznie odpieram hejt i głupawe ataki. Ty uprawiasz nieprzemyślaną dziecinadę. Np. chcesz dowalić Rybnikowi przykładami miast które... nie mają rynków czy deptaków, mają upadłe dworce lub wchłonęły niedawno okoliczne wioski. Dzięki temu podkreślasz, że Rybnik jest całkiem normalnym i fajnym miastem skoro ma coś czego nie mają inne podobnej wielkości. :D Widać, że działasz na oślep bez wiedzy. Nie martw się o Rybnik który dobrze sobie radzi (ostatnio 7 miejsce w kraju w inwestycjach). Martw się o Wodzisław który w ostatnich latach zasłynął tylko z obchodzenia urodzin Hitlera, a politycy i przedsiębiorcy mówią o nim tak jak w tytule artykułu: "TO MIASTO JEST WYMARŁE".

~ciekawy (188.146. * .195) 01.10.2019 09:37
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

Don C a moim zdaniem wreszcie Śląsk i Polska rozkwitnie po likwidacji górnictwa. Wreszcie środki zamiast na dopłaty do wiecznie deficytowego i roszczeniowego górnictwa będzie można spożytkować na min. nowe technologie, drogi koleje edukacje, zdrowie itd

https://www.forbes.pl/gospodarka/ile-doplacamy-do-gornictwa/sftjl1v

Don_C 30.09.2019 22:29
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

@Arteks- cały Śląsk upadnie do 15 lat. Rybnik też upadnie kiedy zlikwiduja kopalnie.PiS przestanie rządzić dorwia się do władzy oszolomy i zielone i koniec kopalń. Bardzo ciekawe że ty też o to zabiegasz. Wasz kogucik wam to ułatwi. Wszędzie gdzie polikwidowano kopalnie jest płacz i bieda a przykład nr 1 to Pszów. Wodzisław to też przeżył po likwidacji 1 Maja.

~eehhh (5.184. * .97) 30.09.2019 22:03
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Bo mają mieszkańców w ROW-ie. Komunistyczna nazwa, komunistyczne obyczaje.

~ehhhhh (87.207. * .195) 30.09.2019 21:20
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

CZEMU NA WYSZYŃSKIEGO ZNOWU NIE GRZEJĄ W MIESZKANIACH ROW??? ZIMNO JEST< DZIECI CHORE!

~skinheadzik (31.179. * .1) 30.09.2019 19:33
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Arteks uwierz mi, że twoje bajkopisarstwo nie przekonuje nawet rybniczan. Myślisz, że używając tysiąca słów zmienisz cos w postrzeganiu Rybnika? Zdecydowana większość Polaków podróżuje po kraju, jak i po świecie, i twoje wpisy tylko rozśmieszają publike. Jeszcze raz ci powtórzę: Rybnik nigdy nie był i nie będzie znaczącym miastem w skali województwa. A ten twój ROW, który ci się śni po nocach, to chyba tylko powiat SRB, bo reszta regionu ma z tego niezły ubaw. Jest jeszcze ktoś w Rybniku, kto wierzy w ten twój rów?


Arteks 30.09.2019 18:48
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

@skinheadzik - dla was wszystko u sąsiadów jest złe, małe i puste. A to o Wodzisławiu mówi się, że jest upadły, mały, biedny i wymarły... Większość miast wzięło się w garść i już dawno zapomniało o kryzysach związanych z transformacją gospodarczą. Na swój sposób próbują się rozwijać lub przynajmniej nie cofać. Ale w Wodzisławiu złe emocje, złe nastroje i ogólny defetyzm trwa dalej. Wodzisław nie wymyślił dla siebie żadnej nowej funkcji poza byciem sypialnią ROW. Nieustannie jest pogrążony w stagnacji lub powolnym upadku. Nawet działalność chirurgii - kluczowego oddział każdego szpitala zostaje zawieszona. I to co warto podkreślić - w największym zakładzie pracy na terenie miasta! ;)

Arteks 30.09.2019 18:40
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

@skinheadzik - ale przecież przy Wodzisławiu czy Jastrzębiu każde miasto będzie wyglądać jak metropolia. Nawet Cieszyn! W Gorzowie i Elblągu nie ma centrum miasta w rozumieniu starówki, rynku, a deptak w Elblągu znajduje się między blokami. Myślę, że deptak, rynek, place, dworzec czy nasza dwuwieżowa bazylika w Rybniku mogłyby im się bardzo spodobać w miastach jakie wymieniłeś - tak jak podobają się normalnym i niehejterskim mieszkańcom naszego regionu. W Jastrzębiu nie ma niczego największego ale jest budynek uznany przez fachowców za najbrzydszy budynek w Polsce - to blok z chatą baby-jagi na dachu. ;) Ja staję się obiektem żartów? Jakoś nie widzę tu fajnych żartów i żartobliwych ludzi. Widzę frustratów, kompleksiarzy i hejterów. Ostatnio Rybnik śmiał się z auta które wpadło do Nacyny. Oczywiście rejestracja SWD. Ja też się nieźle z tego uśmiałem i porozsyłałem to zdjęcie do różnych znajomych z różnych miast aby uważali jak jadą gdzieś za SWD. ;P

~skinheadzik (31.179. * .1) 30.09.2019 18:22
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Arteks jesteś strasznie dziecinny. Wymieniłem ci miasta teoretycznie mniejsze od Rybnika, ale wyglądające przy Rybniku, jak metropolie, a ty wciskasz banały, że Opole nie ma w centrum biurowca, jak w Rybniku, który zresztą od dwóch lat jest w połowie pusty, bo Rybnik nigdy nie był i nie będzie miastem biznesu. Zresztą twoje śmieszne porównanie jest w stylu, gdzie można stwierdzić, że w Jastrzębiu znajduje się największy Kaufland w Polsce, którego nie ma Warszawa Gdańsk i nikt inny. I co z tego, że ma??????? Zastanów sie czasami co piszesz, bo stajesz sie obiektem żartów.

Arteks 30.09.2019 18:02
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

@smerf - masz rację więc zwróć uwagę swoim ziomkom aby lepiej pisali epitafia o umarłym Wodzisławiu, a jednocześnie przestali hejtować tych którym się udało. ;)

~smerf (188.137. * .185) 30.09.2019 17:52
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Arteks z całym szacunkiem, Artykuł dotyczy Wodzisławia a nie Rybnika więc idź sobie gdzieś indziej wypisywać swoje wywody których i tak nikt nie czyta. Nie masz tam jakiś swoich stron Rybniku ?

Arteks 30.09.2019 17:47
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

@skinheadzik - chwila moment - a czy Cieszyn nie wygląda poważniej od Wodzisławia? A czy Skoczów nie ma poważniejszego centrum od Jastrzębia? Znam świetnie Elbląg, Opole, Gorzów i Płock - gwarantuję, że tak samo jak tam znajdę fajne miejsce - tak z przyjemnością pokazałbym im różne w Rybniku bez wstydu. Podobnie z budynkami. Rybnik ma więcej przedwojennych kamienic od Gorzowa i Elbląga razem wziętych bo tam większość nie przetrwało wojny. A przykładowo Płock ma dworzec i ofertę kolejową na poziomie gorszym od Wodzisławia. Gorzów i Elbląg nie mają rynków, a Opole nie ma takiego biurowca w centrum jak Rybnik z K1. Ilość urzędów w Gorzowie, Elblągu czy Płocku jest porównywalna lub w Rybniku większa (u nas siedzibę ma np. Okręgowy Urząd Górniczy). A zakłady pracy Rybnika biją na głowę te z Gorzowa czy Elbląga. Opole nie widziało żadnego obciachu w przyłączeniu do siebie kilkunastu wsi z dwa lata temu.
Jeśli dla ciebie Rybnik jest dziurą - to teraz pomyśl jakie skojarzenia muszą budzic Wodzisław czy Jastrzębie wśród mieszkańców większych miast. Jastrzębie kojarzy mi się z ukraińskim Donbasem, a Wodzisław wygląda jak jakieś małe miasteczko galicyjskie z dobudowanymi blokami... Nie ma u was jakichś pruskich dominantów jakie wybudowano prawie w każdym większym mieście poniemieckim. W tym w tych jakie wymieniłeś i w Rybniku.

~skinheadzik (31.179. * .1) 30.09.2019 17:27
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Arteks, jesteś chyba jedynym na świecie rybnikomaniakiem, który faktycznie wieży w to co pisze. Z punktu widzenia klinicznego, jest to bardzo niebezpieczne. Z twoich bzdur, albo dziecinnych banałów(że tylko w Rybniku kobiety pracują w luksusowych sklepach) śmieją się w całym Rybniku a nawet Polsce. Te pierdoły co piszesz o Rybniku, to możesz cisnąć dzieciom z suwalszczyzny, a nie ludziom, co chociarz raz przejechali przez Rybnik, bądź w nim byli. Miasta które teoretycznie są mniejsze od Rybnika, takie jak Opole, Elbląg, Gorzów Wlkp, Płock wyglądają przy Rybniku, jak metropolie, bo te miasta zawsze takie były, a Rybnik jaką był dziurą, taką pozostał do dziś i nie zmieni tego nawet przyłączenie kilkunastu miejscowości. Rybniczanie cię proszą, abyś im nie przynosił wstydu.

Arteks 30.09.2019 17:02
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

@nietoperek - według tego artykułu to Wodzisław jest wymarły. A mimo to są mieszkańcy którzy mieszkają w Wodzisławiu. Są nawet tacy którzy bronią życia w Wodzisławiu atakując inne miasta... Więc dlaczego miałbym się bać upadku Rybnika? Skoro Jastrzębie czy Wodzisław upadły - a są chętni do życia tam, dlaczego miałbym się martwić o Rybnik? Sklepy?! Ty piszesz poważnie? Przecież Rybnik miał i ma najlepszą ofertę handlową i gastronomiczną w regionie. Co mnie obchodzi ile miał Rybnik ludności w latach 70. Ale miał i ma centrum miasta z najwyższym na Śląsku kościołem czy wysokimi galeriami handlowymi. Ma duży dworzec kolejowy, parking kilkupoziomowy, piękny gmach teatru i wiele innych gmachów których w centrum Wodzisławia nie ma. A w Jastrzębiu nie ma w ogóle centrum. A teraz przyjrzyjmy się zjawisku zamierania i upadku: w Jastrzębiu zlikwidowano kolej i dworce, w miejscu dawnej Kopalni hula wiatr, wyburzono Hotel Diament. W Rybniku wyremontowano stacje, na stacji są kasy, mamy co raz więcej pociągów, w miejscu dawnej Kopalni Ignacy powstaje unikalny kompleks kulturalno-muzealny, dawny Hotel Rondo przekształcany jest w biurowiec, dawny PRLowski biurowiec KBO przebudowany na nowoczesny kompleks biurowy. O upadku Wodzisławia szkoda nawet się rozpisywać bo tam co jakiś czas coś likwidują lub zamykają. Ostatnio dwa markety i oddział chirurgii szpitala - w największym zakładzie pracy miasta. Chcecie dalej się licytować czy przyznacie, że mieszkacie w ośrodkach upadających?
@tixx - dlaczego skupiasz się na krytyce osoby? Załatwisz tym chociaż jeden problem Wodzisławia? @op - a w Wodzisławiu czy Jastrzębiu żyje się tak sielsko? To czemu w Wodzisławiu omal nie odrodził się faszyzm i właśnie tam jako jedynym miejscu Polski świętowano urodziny Hitlera? Ze szczęścia czy z frustracji związanych z upadkiem miasta? Czemu Jastrzębie każdy traktuje jak hotel robotniczy i mało kto się z nim wiąże na stałe?

~detektyw (5.184. * .97) 29.09.2019 23:35
oceniono 1 raz
1

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

tixx 29.09.2019 21:18
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Zostawcie ARTEKSa w spokoju. To frustrat żyjący w swoim rybnickim światku (a dokładnie w dworkowym światku), dla którego domki jednorodzinne to patologia, a jedynym i słusznym miejscem zamieszkania jest blokowisko w Rybniku. Dodatkowo ma hopla na punkcie smogu oraz myśli, że z każdego miejsca można wszędzie dojechać transportem publicznym. Do jego "rycerskiej głowy" nie dociera argumentacja, że niektórzy do najbliższego przystanku KM mają dalej niż on z Dworka do PKP.

~op (91.192. * .86) 29.09.2019 17:23
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

nie chodzi o to co kto ma tylko jak się żyje mieszkancom A opinie o Rybniku mozesz przeczytać na rybnickim portalu a sam wiesz że nie są one pochlebne a twoje wypociny budzą u nich wściekłość

~Nietoperek (37.248. * .208) 29.09.2019 17:16
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Arteks, Rybnik jest upadającym miastem. Dopuki jeszcze jeździli tam mieszkańcy innych miast, to jakoś to funkcjonowało. Teraz co drugi lokal zamknięty i szuka najemcy, bo ludzie już nie jeżdżą do Rybnika, bo nie ma po co. Plaza świeci pustkami i wyglada , jakby za niedługo saperzy mieli to wysadzić w powietrze. I zapamiętaj, żeby Rybnik choć trochę sprawiał wrażenie większego miasta, to należało by wyburzyć poł centrum z tymi wiejskimi chałupami i wybudować choćby 3-kondygnacyjne budynki. I niestety, jak Rybnik w latach 70 był tylko 58 tys. miasteczkiem, to takie wrażenie sprawia do dzisiaj. No i rybniczanie, dla których dbanie o higienę, jest czymś kosmicznym.

Arteks 29.09.2019 17:09
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

@op - no a z czym można porównać Jastrzębie? Z Drużkowką w Donbasie? ;) Jastrzębie nigdy nie miało i nigdy mieć nie będzie centrum. Komuna zdążyła postawić bloki, o centrum zapomniała. A tzw. Zdrój składa się z jednej ulicy po której z jednej i z drugiej strony stoją domki jednorodzinne. Jestem podróżnikiem i nigdzie w Europie nie widziałem bardziej dziwnego tworu od Jastrzębia. Wracając do meritum - Rybnik ma zdrowe i normalne centrum miasta z placami, deptakami, parkami, knajpami, dworcem, kościołami, galeriami, urzędami i różnymi innymi gmachami. Okoliczne miasta albo mają centra wymarłe albo tak jak Jastrzębie nie mają go w ogóle. Oczywiście to nie jest wina mieszkańców ale w przypadku Wodzisławia przynajmniej politycy nie ściemniają i uznają centrum za wymarłe. W przypadku Jastrzębia władze też nie zaprzeczają, że centrum jest potrzebne ale są za biedne aby je wybudować.

~op (91.192. * .86) 29.09.2019 16:30
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Arteks ja z Jastrzębia nie jestem ale porównanie wypada na korzysć Jastrzębia Chyba tam nigdy nie byleś skoro twirdzisz że centrum jest przy McDonald To tak jakbyś powiedział że centrum Rybnika to Nowiny

Arteks 29.09.2019 15:57
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

@op - jak może być dzielnica zdrojowa bez kuracjuszy? Tylko ktoś z Jastrzębia może się chwalić czymś tak powszechnym jak park. Pochwal się też, że macie boisko do siatkówki. ;) W każdym mieście znajdziesz parki - za to tylko w Jastrzębiu zamiast centrum macie McDrive i krzaczory... Ja na różnorodność miejsc pracy w Rybniku nigdy nie narzekałem i nie narzekam i bardzo się cieszę, że kobiety mają pracę w galeriach i sklepach zamiast na targowiskach czy budkach jak w Jastrzębiu. U was nie ma niczego dla ambitnych, nic dla młodych. Busy? Aleś kosmicznie poleciał... U nas jeśli ktoś dojeżdża może korzystać z wygodnej kolei: Stadlerów, Elfów czy Impulsów. U was pozostają tylko rozgracone busiki Drabasa z których się śmieje cały Śląsk.

~op (91.192. * .86) 29.09.2019 13:18
oceniono 3 razy
1
Zgłoś

Arteks ty jednak jesteś głupi Jastrzębianie mają piękną historyczną dzielnicę Zdrojową z pięknym parkiem jakiego nigdy nie bylo w Rybniku Znam ludzi z Rybnika ktorzy nie tylko jeżdżą do pracy na JSW ale takze do Gliwic Katowic a także pełne busy na wieś do Kornic bo w tym twoim mieście jest praca tylko w galeriach za 1900 na rękę

Arteks 29.09.2019 12:32
oceniono 5 razy
-3
Zgłoś

@Momo - SJZ są wszędzie z prostego powodu - wszędzie szukają miejskości bo Jastrzebie daje im tylko pracę na kopalniach i spanie. I wszędzie jeżdżą autami bo inne rodzaje cywilizowanego transportu już nie istnieją poza busikami... Dosłownie tak jak w Tadżykistanie z którego wrócił niedawno mój kolega... Po co rybniczanie mieliby jeździć do pracy na kopalniach skoro mają swoje? Z tego artykułu też nie wynika jasno co tam robił ten pijany policjant. Może chciał dojechać do Ustronia, a wylądował w Jastrzębiu? A może był u jakiegoś kumpla i się razem narąbali?

~Momo (5.184. * .43) 29.09.2019 08:29
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Nie narzeka, bo SJZ w Rybniku nie ma, bo i czego mieliby tam szukać? to rybole jeżdżą do Jastrzębia do pracy. Śmiejącym się z pecha SWD polecam sprawdzić, ile zdarzeń tego dnia spowodowały rybnickie wieśniaki.

Arteks 28.09.2019 19:49
oceniono 4 razy
-2
Zgłoś

@Don C @tixx @jjj - ale to nie są złośliwości tylko obserwacje codzienne. Nikt w Rybniku nie narzeka na SJZ tylko na SWD i SRB. A tu macie obraz śmiechu z dzisiaj - auto w Nacynie na jakiej rejestracji? Takie rzeczy tylko SWD :P https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,fiat-nutria-zjechal-do-nacyny-wybral-splyw,wia5-3266-42153.html

~ciekawy (188.137. * .185) 26.09.2019 20:41
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Dobrze że Mateusz wreszcie wyremontuje nam drogę do Jastrzębia bo Mietek by jeszcze z 5 wyborów wygrał za każdym razem obiecując remont

~jjj (5.184. * .26) 25.09.2019 22:08

Mylisz się, to kompleks sprawia że zwracasz większą uwagę na błędy SWD. Przyjrzyj się uważniej jak jeżdżą "wielkomiejscy", a przekonasz się, że przyganiał kocioł garnkowi. Wiem, co widzę. Żonę radzę przekonać do wybrania porządnych studiów, póki jeszcze jest na to czas, bo z rybnickim dyplomem o jakiejś karierze nie ma co myśleć, a do tego będziecie dorabiać lakiernika.

tixx 25.09.2019 18:10
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

@jjj: Miałem porysowane auto na Rybnickim kampusie, bo żonie zachciało się w "metropolii" studiować. A co do pkt. 2, to niestety prawda - własne obserwacje, a jeżdżę ok 3000 km na tydzień.

~jjj (5.184. * .26) 25.09.2019 18:05
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Z nostalgią wspominać trzeba stare czarne tablice, po których można było poznać tylko województwo i dzięki temu było mniej powodów do hejtu. Teraz możesz mieć np. porysowane auto, za yo że z nielubianymi blachami pojedziesz odwiedzić rodzinę 2 kilometry dalej.

~jjj (5.184. * .26) 25.09.2019 17:59
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Ad.2 Bzdura. SR na tablicy to ten sam poziom buractwa i chamstwa na drodze, tylko że w Wodzisławiu nie jest ich dużo, w przeciwieństwie do SWD mongołów chyba z syndromem sztokholmskim masowo wspierających gospodarczo miejsce, którego mieszkańcy ich opluwają, a własne miasto mając za nic, jak typowy polski chłoporobotnik z lat 90 gardzący swoim krajem a zachwycający się Niemcami.

tixx 25.09.2019 17:41
oceniono 3 razy
-3
Zgłoś

1. Panowie na zdjęciu mają miny jak skazańcy. I te tabliczki "z podaniem winy"
2. @Don-C: niestety "jak cię widzą, tak cię piszą". Sami zarobiliśmy sobie na takie opinie. Ciężko to przyznać, ale większość parkujących na zakazach, wyprzedzających na podwójnej ciągłej, nieprzepuszczających pieszych na pasach itd, itp, to niestety rejestracja SWD. I to nie tylko w Rybniku, ale ogólnie.
3. Skoro już padło to nazwisko: czy u p. Dybca w Zoolandii nadal pod stolikami można znaleźć archiwalne PLAYBOYe? Jak żona to zczaiła, to zakazała mi tam chodzić ;)

~Rajzynfiber (5.173. * .9) 25.09.2019 16:51
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Do koteczka
Dobrze ci ktoś nizej napisał
Ostrawę wole dlatego,że nie ma tam pisowskich trolli i innych smutasów

~Mama_kreteczka (31.0. * .25) 25.09.2019 16:20

Kreteczek@
Mówiła ci mama, że jak dorośniesz będziesz cymbałem?

~Kuleczka (46.134. * .189) 25.09.2019 16:20
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

To ciekawe czemu w Rybniku handlu nie dobiły duże markety? Może to tylko te małe są złe? :D Ludzie zaczęli jeździć do Rybnika, kiedy zbudowano tam Real, a w dużym jeszcze wtedy Wodzisławiu lokalne zdzierusy robiły pikiety i protesty, żeby marketów nie było. Gimby nie pamiętajo ;)

~kreteczek (188.137. * .64) 25.09.2019 15:27
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Handel w Wodzisławiu dobiły małe markety typu Biedronka, Lidl. Jak ich nie było to ludzie z osiedli chętnie odwiedzali targowisko czy centrum miasta. @Hektor Jastrzebie słynie z jednego - z beznadziejności, a nawet jeśli ktoś tam pracuje na kopalni to poza nią nie spędza tam czasu bo tam nic atrakcyjnego nie maNa siatkówce chcesz budować pozycję miasta? Żartowniś z ciebie. Podstawą miasta jest jego centrum a nie hala do siatkówki. @Rajzynfiber po meble, kafelki czy panele też pojedziesz do Ostrawy? A może do kina na "Krvavou Neveste"? Pomyśl zanim napiszesz takie głupstwa. Pomijam już to, że w Czechach wszystko poza piwem i biletami wstępu do różnych atrakcji jest droższe niż u nas.

mhl999 25.09.2019 15:17

*łabią = słabią