Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

W obronie festiwalu Motywy Bluesa - list otwarty Marka Wojtowicza

- Od początku powołania przeze mnie do życia festiwalu MOTYWY BLUESA osiem lat temu, zawsze byłem traktowany przez Raciborskie Centrum Kultury jako autor, pomysłodawca, wykonawca, organizator, dyrektor artystyczny festiwalu, nie inaczej - pisze w liście otwartym Marek Wojtowicz.

 W obronie festiwalu Motywy Bluesa - list otwarty Marka Wojtowicza

4 Negocjacje wynagrodzeń dla artystów z Polski, Czech. Setki telefonów, maile itp. Dogrywanie wymogów scenicznych i koncepcji repertuarowych w ramach realizacja mojej autorskiej wizji festiwalowej.

5. Rezerwuję hotel dla artystów włącznie z jego opłaceniem, negocjuję cenę za dobę hotelową.

6. Wykonuję plakat festiwalu Motywy Bluesa według koncepcji, którą przyjąłem osiem lat temu, od początku istnienia festiwalu. Kanwą plakatów były zawsze portrety Mistrzów Bluesa autorstwa mojego brata Andrzeja Boj Wojtowicza, malarza, grafika po ASP we Wrocławiu. Za autorstwo nikt nigdy nie zapłacił, mam to za darmo. Jedynie w kilku przypadkach zamiast portretów, kanwą są fotografie artystów amerykańskich wysoce nobilitowanych, tak jak w przypadku Billy Brancha (potrójnie nominowany harmonijkarz do nagrody Grammy w USA). W tym roku RCK próbowało ingerować w projekt plakatu. Nie ma zgody na to.

7. Projekt zaproszeń realizowany przeze mnie stanowi dopełnienie artystyczne plakatu festiwalowego, co roku jest inny. To też pomysł Son House Gospel Blues Society. Ograniczanie mi ilości zaproszeń do 20 sztuk to pomysł nie na miejscu, arogancja ze strony RCK.

Dwa miesiące temu jako prezes Son House Gospel Blues Society spotkałem się z Dyrektorami Rybnickiego Centrum Kultury I Miejskiego Ośrodka Kultury w Radlinie, po to żeby wymieniać się zaproszeniami dla bluesfanów, żeby rozpocząć ruch między naszymi blisko położonymi miastami. Informowałem o tym Naczelnika Wydziału Kultury w UM R. Myśliwego. Nie wchodzą zatem żadne ograniczenia ilości sztuk zaproszeń. To wchodzenie w moje wizerunkowe działania na zewnątrz, to uwłaczanie mojej osobie. To ja reprezentuję bluesa na zewnątrz Raciborza. W ten sposób promuję Miasto w regionie. Ustaliłem z Dyrektorami W Rybniku i Radlinie, że wspólnie zrobimy banery reklamowe, w ten sposób będziemy mogli wzajemnie reklamować nasze festiwale w trzech miastach; Racibórz, Radlin, Rybnik (3RBlues). Znalazłem sponsora na baner, a RCK „przyczepia się” do wielkości logo tego sponsora na plakacie. To jest bardzo przykre.

8. Reklama i jej dopilnowanie – monitorowanie.

W związku z tym, że Raciborskie Centrum Kultury nie dociera z promocją bluesa do wielu instytucji i miejsc Raciborza, ja wykonuję:

  • wywiad w Radio Vanessa, spoty reklamowe, przesłanie elektronicznego plakatu.
  • wywiad dla Telewizji Raciborskiej
  • wywiady dla portali lokalnych, strony facebooka.
  • gram w radiowęźle RAFAKO reklamując festiwal Motywy Bluesa
  • docieram z plakatami do Wyższej Szkoły Zawodowej i Akademika – środowisko studenckie, przecież ważne dla odbioru kultury.
  • docieram z reklamą do Państwowej Szkoły Muzycznej w Raciborzu. Nawiązałem kontakt z Dyrektorem Szkoły i zagrałem tam koncert edukacyjny, reklamując festiwal, dostarczam tam zawsze plakat festiwalowy.
  • zanoszę plakat na zamek Raciborski i do Starostwa Raciborskiego. Tutaj również RCK nie dociera z bluesem.
  • roznoszę plakaty i ulotki do szkół średnich.

Ludzie

Robert Myśliwy

Dyrektor Powiatowego Centrum Sportu w Raciborzu

2 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~joanna867 (94.254. * .215) 28.06.2017 02:00

Przeczytałam cały list i nie wiem o co chodzi Panu Wojtowiczowi. Nie miałam nawet pojęcia o takim festiwalu, uwaga, w moim mieście! Więc jeśli autor listu jest ojcem sukcesu i odpowiada za reklamę osobiście jak ujął, to przepraszam - o co chodzi w tych wyliczeniach? To jakaś żenująca historia z cyklu - zrobię w salce granko dla znajomych harmonijkarzy z Koźla za 37 tys zl z miasta. Tylko pomyliło mi się brutto z netto. I ksero nie działa. I świat się zawalił. To jest zamach. 37 tys zł ??? Kogoś puczy.

~kanu (93.105. * .121) 27.06.2017 23:51

25000 na taki festiwal? Ile tam było osób na widowni, 5?