Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Wodzisław zamierza rozprawić się ze szpecącymi reklamami

Urzędnicy przygotowują projekt uchwały, która określi zasady i warunki sytuowania na terenie miasta tablic i urządzeń reklamowych ogrodzeń, obiektów małej architektury, także ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Wodzisław zamierza rozprawić się ze szpecącymi reklamami
Upstrzone reklamami skrzyżowanie ulic Pszowskiej i Czyżowickiej

Uchwałę intencyjną zalecającą prezydentowi przygotowanie odpowiedniego dokumentu podjęła rada miasta. Uporządkowanie tematu różnego rodzaju reklam czy bilbordów umożliwia tzw. ustawa krajobrazowa, która weszła w życie w 2015 roku. - Naszą intencją jest, by reklamy były, bo one są potrzebne, ale żeby były instalowane w sposób uporządkowany - tłumaczył na sesji Winicjusz Kulej, architekt miejski. Jego zdaniem przyjęcie katalogu zasad i warunków wręcz ułatwi życie osobom, które chcą zamieszczać materiały reklamowe na Starym Mieście. Jest to część Wodzisławia objęta ochroną konserwatorską. - Dotychczas wszystkie reklamy musiały być indywidualnie uzgadniane z wojewódzkim konserwatorem zabytków - mówi Winicjusz Kulej. Teraz miasto zamierza uzgodnić z konserwatorem ogólne zasady dla wszelkich materiałów promocyjnych. Dzięki temu wystarczy, że każdy, kto będzie chciał zamontować np. kaseton, czy wywiesić szyld podporządkuje się miejskim wymogom i będzie miał spokój z konserwatorem.

- Co z reklamami, które już wiszą, a nie będą spełniać wymogów. Czy będą musiały zostać usunięte? - pyta Dezyderiusz Szwagrzak, radny. - Docelowo tak, ale przewiduję okres przejściowy - odpowiada architekt miejski. Według jego wstępnej koncepcji okres przejściowy miałby być podzielony na dwa etapy. Materiały reklamowe rażąco sprzeczne z wymogami, czy wręcz zagrażające bezpieczeństwu będą musiały zostać zastąpione właściwymi szybko. Natomiast właściciele tych, które w niewielkim stopniu będą naruszać wymogi, będą mieli więcej czasu na dostosowanie się. Dziś mówimy o ogólnikach Na razie jesteśmy na etapie uchwały intencyjnej. Konkrety dopiero poznamy.

(tora)

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Ben50 28.01.2016 13:58

Uregulowanie kwestii obecności reklam w przestrzeni publicznej - to jeden z celów ustawy krajobrazowej uchwalonej 20 marca 2015 przez Sejm. Ustawa daje radom gmin narzędzia do podejmowania decyzji w tym zakresie. i co i znowu problem ?