Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 24 (449) Data wydania: 16.06.15
Czytaj e-gazetę

Czy na Rudzie muszą być kolejki?

23 maja zainaugurowany został sezon na kąpielisku Ruda w Rybniku, które w zeszłym roku zostało oddane do użytku po gruntownej renowacji.

Sprzyjająca aura spowodowała, że na obiekt ciągną tłumy ludzi zarówno z Rybnika, jak i z całego regionu. Według statystyk, w sobotę 6 czerwca Rudę odwiedziło 5700 klientów, a dzień później - 6900. Te liczby pokazują, że nowoczesny i zarazem funkcjonalny obiekt przypadł do gustu odwiedzającym. Natłok ludzi powoduje jednak pewne niedogodności, a konkretnie konieczność czekania w dość długich kolejkach po bilet. – Mamy pięć stanowisk kasowych, trzy tradycyjne i dwa automaty. Są to powszechnie stosowane rozwiązania na tego typu obiektach – informuje Rafał Tymusz, dyrektor Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rybniku, który zaznacza, że średni czas oczekiwania w kolejce, w czasie największego oblężenia, wynosi nie więcej niż kilkanaście minut. Nieco inaczej było jednak w niedzielę, 7 czerwca, ponieważ biletomaty na jakiś czas przestały działać. – Zdarzają się sytuacje, że te urządzenia się zawieszają bądź blokują. Staramy się, żeby trwało to jak najkrócej. Są to nieprzyjemne sytuacje, bo widzimy, że klient się denerwuje. Z tego tytułu możemy jedynie przeprosić. Na szczęście ten system częściej działa dobrze, niż się zawiesza. No ale jak to urządzenie, czasem płata jakieś figle – dodaje Rafał Tymusz, który przyznaje, że MOSiR rozważał możliwość wprowadzenia zakupu biletów przez internet, ale koszty tego przedsięwzięcia nie byłyby opłacalne przy obecnych cenach za wstęp na obiekt. Dlatego też, przynajmniej na razie, klienci mogą wybierać pomiędzy tradycyjnymi kasami i automatami, a stania w kolejce raczej nie da się uniknąć. Kłopot jest też na samym obiekcie, a konkretnie wtedy, gdy przebywający na Rudzie chcą odwiedzić znajdujący się tam jedyny lokal gastronomiczny. Już na pierwszy rzut oka widać, że  podczas weekendów z ładną pogodą jest to zdecydowanie za mało. – W normalny dzień w tygodniu ten obiekt bardzo dobrze sobie radzi. Problem pojawia się, gdy na kąpielisku jest ponad dwa tysiące ludzi. Rozmawialiśmy jednak z gestorem w tej kwestii. On już w ubiegłym roku poszerzył ilość stanowisk w stosunku do tego, ile było na początku. Teraz obiecał, że tą ilość ponownie zwiększy, żeby poprawić przelotowość przez ten obiekt. Będziemy to obserwować i zobaczymy jak to się będzie toczyło – obiecuje dyrektor MOSiR.

(kp)