Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 21 (80) Data wydania: 20.05.08

Panie, kup pan numerek

Pięciu nowych urzędników w wydziale komunikacji ma zapobiec tworzeniu się kolejek.

Nie tak dawno na urzędowym korytarzu przed drzwiami wydziału komunikacji kwitł handel numerkami z kolejki. Ceny były różne, zazwyczaj kilka złotych, w zależności od frustracji petenta.

Pierwsi „biznesmeni” ustawiali się przed urzędem nawet przed piątą rano. Grunt to zająć dobre miejsce w kolejce i jako jeden z pierwszych dotrzeć do maszyny z numerkami. Hurtowe drukowanie i już można rozpocząć handel. Najwięcej klientów można znaleźć na końcu kolejki. – Kupiłem numerek bardzo tanio, bo zaledwie za 5 złotych. Myślę, że to uczciwa cena. Z pewnością zmarnowałbym na stanie w kolejce co najmniej dwie godziny. Czy to uczciwe? A czy uczciwe są takie kolejki? – pyta jeden z petentów Wydziału Komunikacji, który nie chciał nam podać swoich personaliów.

Brali numerki hurtem

Powodem dzikiego handlu są gigantyczne kolejki, jakie tworzą się w magistracie. Urzędnicy po pierwszych sygnałach dotyczących handlu w urzędzie, postanowili sami wydawać numerki. W praktyce zaraz po otwarciu urzędu, przy maszynie staje urzędnik i to on naciska odpowiednie guziki. Powód? – Zdarzało się, że jedna osoba brała nawet 47 numerków. Nie wiem, jak to jest fizycznie możliwe, ale tak było – wspomina prezydent Adam Fudali. Dlaczego tylu ludzi decyduje się wziąć udział w rannym oblężeniu urzędu? Automat szacuje liczbę ludzi, którzy mogą zostać tego dnia obsłużeni i gdy limit się wyczerpie, numerki nie są wydawane. Wielu ludzi odchodzi więc nawet bez przysłowiowego „kwitka”. Numerki z drugiego obiegu cieszą się więc dużą popularnością.

Znikną ogonki

Jak zapewnia Adam Fudali, w ciągu miesiąca w Wydziale Komunikacji pojawią się dodatkowe stanowiska. – Przejmujemy się bardzo tym problemem i dlatego zdecydowałem o stworzeniu kolejnych pięciu etatów w tym obleganym wydziale – mówi prezydent. W ciągu ostatnich miesięcy w urzędzie toczyły się rozmowy na temat, jak usprawnić obsługę mieszkańców. Przyglądano się między innymi, jak jest to rozwiązane w innych miastach

Dziś obsługa jednej osoby zajmuje urzędnikom około 20 minut. Zdaniem prezydenta pomóc może zmiana systemu rejestracji samochodów. – Urzędnicy będą tylko przyjmowali komplety dokumentów, sprawdzając, czy wszystko jest w porządku. Jeśli dowód będzie gotowy, petent otrzyma o tym informację SMS-em lub przez telefon. To powinno częściowo rozładować kolejki – zapewnia prezydent.

Adrian Czarnota