Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 4 (793) Data wydania: 26.01.16
Czytaj e-gazetę

Wodzisław zamierza rozprawić się ze szpecącymi reklamami

WODZISŁAW ŚLĄSKI Urzędnicy przygotowują projekt uchwały, która określi zasady i warunki sytuowania na terenie miasta tablic i urządzeń reklamowych ogrodzeń, obiektów małej architektury, także ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Uchwałę intencyjną zalecającą prezydentowi przygotowanie odpowiedniego dokumentu podjęła rada miasta. Uporządkowanie tematu różnego rodzaju reklam czy bilbordów umożliwia tzw. ustawa krajobrazowa, która weszła w życie w 2015 roku. - Naszą intencją jest, by reklamy były, bo one są potrzebne, ale żeby były instalowane w sposób uporządkowany - tłumaczył na sesji Winicjusz Kulej, architekt miejski. Jego zdaniem przyjęcie katalogu zasad i warunków wręcz ułatwi życie osobom, które chcą zamieszczać materiały reklamowe na Starym Mieście. Jest to część Wodzisławia objęta ochroną konserwatorską. - Dotychczas wszystkie reklamy musiały być indywidualnie uzgadniane z wojewódzkim konserwatorem zabytków - mówi Winicjusz Kulej. Teraz miasto zamierza uzgodnić z konserwatorem ogólne zasady dla wszelkich materiałów promocyjnych. Dzięki temu wystarczy, że każdy, kto będzie chciał zamontować np. kaseton, czy wywiesić szyld podporządkuje się miejskim wymogom i będzie miał spokój z konserwatorem.

- Co z reklamami, które już wiszą, a nie będą spełniać wymogów. Czy będą musiały zostać usunięte? - pyta Dezyderiusz Szwagrzak, radny. - Docelowo tak, ale przewiduję okres przejściowy - odpowiada architekt miejski. Według jego wstępnej koncepcji okres przejściowy miałby być podzielony na dwa etapy. Materiały reklamowe rażąco sprzeczne z wymogami, czy wręcz zagrażające bezpieczeństwu będą musiały zostać zastąpione właściwymi szybko. Natomiast właściciele tych, które w niewielkim stopniu będą naruszać wymogi, będą mieli więcej czasu na dostosowanie się. Dziś mówimy o ogólnikach Na razie jesteśmy na etapie uchwały intencyjnej. Konkrety dopiero poznamy.

(tora)