Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 44 (677) Data wydania: 29.10.13

Promocja telewizyjna bez polotu

Chciano inaczej, a wyszło jak zwykle. Topornie, enigmatycznie i bez polotu – znany bloger ocenia spot promocyjny Radlina

RADLIN Powstał spot, który ma promować Radlin. Szczególnie tereny inwestycyjne. Emitowały go stacje TVN 24 i TVN CNBC. Twórcy spotu wyszli z założenia, że ponieważ konkurencyjne filmy promocyjne najczęściej odwołują się do komunikatu: „u nas najlepiej”, to warto podejść do tematu nieco inaczej. Zamiast pokazywania makiet i planów, postanowili opowiedzieć o mieście z perspektywy konkretnych osób, które inwestują w mieście i w miasto. W spocie nie zobaczymy więc aktorów, tylko autentyczne osoby związane z Radlinem. Zgodzili się wystąpić: Bartosz Nosiadek, przedsiębiorca z Radlina i miłośnik sztuk walki, Agata Maciończyk, zawodniczka szermierki i masażystka oraz Martyna Żarłok, złota medalistka Mistrzostw Polski w pływaniu, wychowanka Górnika Radlin. To właśnie do ich działalności odwołuje się hasło projektu „I love to invest in Radlin”. – Koncepcja opiera się na prostej analogii świata sportu i emocjom towarzyszącym sferze biznesu – wyjaśniają jego twórcy.

Spot powstał w ramach projektu promocji terenów inwestycyjnych oraz portalu www.marketradlin.pl. Miasto otrzymało więc na jego realizację środki zewnętrzne.

(mas)


O ocenę spotu poprosiliśmy Rafała Krawczyka, grafika i właściciela bloga ja.rafi.pl.

– Zdaje się, że koncepcja spotu całkowicie rozjechała się już na etapie założeń. Chciano odejść od schematu „u nas najlepiej”, jednak próba bycia na siłę oryginalnym dała rezultat nijaki, a całość sprowadza do amatorskiego obrazu kojarzącego się ze spotami wyborczymi w telewizjach regionalnych – uważa.

W opinii blogera już pierwsze sekundy spotu wywołują strach i niepokój. Basen oraz lektor mówiący o rzucaniu się na głęboką wodę to niezbyt fortunny wstęp i zachęta do inwestowania. Pieniądze oraz woda przywodzą na myśl jedno skojarzenie – utopione pieniądze.

– Pomysł z wykorzystaniem w spocie zamiast aktorów i statystów, realnych osób związanych z Radlinem jest pomysłem bardzo dobrym. Jednak zapomniano te osoby podpisać, co czyni je zupełnie anonimowymi, zwłaszcza dla osób spoza Radlina i okolic. Dla rodzin i znajomych bohaterów spotu na pewno będzie to wielkie przeżycie oraz chwila ekscytacji, ale dla polskiego i zagranicznego inwestora pozostaną one trzema postaciami, które wzięły udział w tej reklamówce – podkreśla.

Bloger dodaje, że historie życia zawodowego i hobby trzech osób można pokazać znacznie ciekawiej. –  Ale postanowiono iść po linii najmniejszego oporu, chcąc połączyć życie zawodowe i czas wolny, podzielono ekran na pół. A wystarczyłoby zrobić małą burzę pomysłów i z pewnością np. ostatnią historyjkę lepiej oglądałoby się widząc jak pani przeglądająca plany budowy kończy pracę, podchodzi do samochodu, pakuje kask do bagażnika, w którym jest widoczny przygotowany strój do szermierki, ostatnie ujęcie na sali gimnastycznej, ugodzenie rywalki floretem, zdjęcie maski, uśmiech. Kurtyna – opisuje.

Niezrozumiałe jego zdaniem jest również posługiwanie się dwoma językami. – Najpierw lektor mówi po polsku, by na koniec przemówić po angielsku „I love to invest in Radlin”. Jeśli to spot dla Polaków, to niech powie „Kocham inwestować w Radlinie” – puentuje.