Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 51/52 (476/477) Data wydania: 22.12.09

Kartki świąteczne wracają do łask

W tym roku wielu ludzi wróciło do tradycji wysyłając swoim bliskim stare dobre kartki świąteczne.
Mail, sms, czy kartka z Dzieciątkiem? – W tym roku chyba jednak wielu ludzi wróciło do pisania kartek świątecznych. Sprzedałam dwa, a może nawet trzy razy więcej znaczków, niż przed świętami w ubiegłym roku. Właśnie na kartki, co mogę sprawdzić, bo przyjmuję te przesyłki w okienku  – usłyszeliśmy w jednym z urzędów pocztowych w powiecie wodzisławskim. Przed okienkiem stała akurat spora kolejka. Prawie wszyscy mieli do wysłania kartki. Inni już pracowicie naklejali znaczki z boku.
 
Kartki są jak zdjęcia
 
 – Kartki są jak zdjęcia – zamyśla się pani Jadwiga z Wodzisławia. - Można je zachować na pamiątkę. Wspomnieć po latach ludzi, którzy je wysłali. A smsy i maile to się tylko czyta bezmyślnie i kasuje – snuje refleksję wodzisławianka. Sama co roku i od wielu już lat wypisuje niezmiennie po kilkanaście kartek. Do rodziny w Polsce, w Niemczech, do córki w Anglii.
 
Tylko listonoszy żal…
 
Czy kartki faktycznie wracają do łask? Tego niestety Poczta Polska nie może potwierdzić. - Dokładnej liczby nadawanych kartek pocztowych nie możemy wskazać, ponieważ  jest  to  klasyczna,  nierejestrowana  usługa pocztowa,  świadczona przez wszystkich operatorów na świecie – powiedziała nam Anna Kisielewska z działu informacji i komunikacji społecznej
 
Poczty Polskiej w Warszawie. -  Przed świętami zauważamy znaczny wzrost nadawanych nie    tylko    listów  i  kartek,   ale   także   paczek. Jest  to  związane z wysyłaniem życzeń świątecznych, mimo rozwoju telefonii komórkowej  i  internetu,  a  także,  właśnie dzięki dynamicznej sprzedaży internetowej – tłumaczy Anna Kisielewska z Poczty Polskiej.
 
(izis)