Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 1 (664) Data wydania: 04.01.05

Królestwo nadzienia

Marka stawiana jest dziś na równi z „Wedlem” czy „Wawelem”, które zaistniały znacznie wcześniej. Dowiodły tego ubiegłoroczne badania IQS and Quant Group. Z czym kojarzy się „Mieszko” pytanym o to mieszkankom Wrocławia, Warszawy czy Torunia, w wieku 30-45 lat, mających średnie dochody i rodziny, dla których kupują słodycze? Badania pokazały, że z polską tradycją, wysoką jakością, zaufaniem, dostępną ceną, uniwersalną marką oraz innowacyjnością.
Mało kto pamięta, że w 1993 r. firma „Raciborzanka”, działająca początkowo tylko przy ul. Starowiejskiej ogłosiła konkurs na nazwę. Patronowały mu „Nowiny Raciborskie”. 9 lipca 1993 r. ogłosiliśmy na naszych łamach wyniki. Wpłynęły 193 propozycje nazw. Wybrano „Mieszko”, którą zgłosił profesor Benedykt Motyka, znany i lubiany w Raciborzu, emerytowany dziś historyk I LO.
   
Specjalistyczne firmy badawcze nie mogą dziś wyjść z podziwu, jak spółka działająca dwanaście lat osiągnęła praktycznie to samo, co starsi konkurenci w kilkadziesiąt. Trudno bowiem o lepiej kojarzącą się nazwę, jak Mieszko - symbol rodzącego się państwa, a wtedy, w 1993 r., rodzimej produkcji słodyczy, w latach PRL-u firmowanej takimi uznanymi markami, jak: Wedel, Wawel, Jutrzenka czy Goplana. Nietrudno zauważyć, że „Mieszko” przebojem wdarł się do tej rodziny.
   
Dziś spółka, kontrolowana przez Central European Confectionary Holdings BV, należy do największych producentów w kraju. W ostatnim czasie przeszła głęboką restrukturyzację. Poprawiła marże. Przynosi zyski. Prezentuje największą dynamikę przychodów ze sprzedaży na tle konkurentów. Mieszko myśli też o przejęciach innych zakładów. Nasza pozycja na rynku jest ugruntowana. Chcemy utrzymać wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży, wprowadzać nowe produkty, zwiększać eksport - zapewnia prezes Marek Moczulski.
   
W listopadzie ruszyła największa w historii spółki kampania reklamowa. Produkty z Raciborza są reklamowane w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Miliony Polaków spotyka się z hasłem „Królestwo nadzienia”. Żadna inna polska firma nie może reklamować swoich słodyczy wykorzystując do tego hasło: nadzienie.

(waw)