Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Absolwent I LO w Raciborzu opowiedział, jak odniósł sukces na rynku wydawniczym

Czy z przedpotopowego wydawnictwa można stworzyć nowoczesną markę wydawniczą, dostosowaną do realiów XXI wieku? Można! W piątek 18.09.20 r. udowodnił to na spotkaniu z licealistami redaktor naczelny wydawnictwa Marpress Fabian Cieślik, absolwent I LO. Jubileuszowy wykład pt. „Rebranding marki wydawniczej” był kolejnym wydarzeniem z cyklu spotkań z absolwentami raciborskiej szkoły pod hasłem „Jestem z Kasprowicza”.

Absolwent I LO w Raciborzu opowiedział, jak odniósł sukces na rynku wydawniczym
Fabian Cieślik spotkał się z uczniami Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Raciborzu (fot. Patryk Pawłowski).

Redaktor Fabian Cieślik poprzedził wykład wspomnieniami ze szkoły-jubilatki. Okazało się, że  ciepło wspomina czas spędzony w ”Kasprowiczu”. Ze szkolnymi kolegami po dziś dzień utrzymuje stały kontakt. Z dużym sentymentem mówił o śpiewaniu w chórze profesora Piotra Libery, koncertach i wyjazdach zagranicznych, o  niezapomnianych nauczycielach i tęsknocie za Śląskiem. Po ukończeniu liceum Fabian Cieślik studiował ochronę środowiska na Politechnice Wrocławskiej, a potem pracował w kilku firmach. Porzucił jednak korporację, gdyż przyjął zaproszenie założycieli gdańskiej oficyny wydawniczej Marpress do jej odświeżenia i prowadzenia.

Przed młodym Ślązakiem stanęło niełatwe zadanie – musiał bowiem z wydawnictwa, które adresowało swą ofertę do niszowego grona odbiorców literatury marynistycznej, stworzyć bardziej rozpoznawalną markę, mającą rację bytu w realiach XXI wieku. Podczas wykładu zobrazował drogę, jaką przeszła jego firma, by to osiągnąć. Zespół podążał za wskazówkami specjalistów ds. marketingu. Wspólnie stworzył nową strategię rozwoju firmy. Odświeżył logo, nawiązał współpracę z nowymi autorami i projektantami. Pracownicy Marpressu stali się bardziej świadomi funkcjonowania swojego wydawnictwa oraz celów, które chcą zrealizować w przyszłości. Prelegent podkreślał, że kluczem do odnowy wydawnictwa było połączenie potencjału pracowników starszej i młodszej generacji.

Obecnie ogromną rolę w umocnieniu marki odgrywają social media oraz uczestnictwo w tematycznych festiwalach, pozwalających na nawiązanie współpracy, promowanie marki i dystrybucję. Od początku istnienia Marpress wypuścił ponad 500 pozycji w ponadmilionowym nakładzie. Rocznie  oficyna wydaje ok. 20 nowych tytułów dla dorosłych i dzieci. Są to zarówno książki naukowe, beletrystyka, jak i bajki dla najmłodszych. Wśród nich m.in.: „Psychopomp” Agathy Rae, „Złota wyspa” Einara Kárasona, „Kraboszki” Barbary Piórkowskiej czy „Bajki z dna Bałtyku” Agaty Półtorak.

Po wykładzie redaktor Cieślik odpowiadał na liczne pytania publiczności, która była zainteresowana procesem wydawania książek, rozwojem czytelnictwa w Polsce, a także bieżącą ofertą wydawnictwa. Niebawem kolejne wykłady z okazji 75-lecia I LO w Raciborzu.

źródło: I LO w Raciborzu (B. Jankowska, J. Brzenczka), oprac. ż

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].