Niedziela, 16 stycznia 2022

imieniny: Marcelego, Włodzimierza, Walerego

RSS

Pozycjonowanie stron - co to jest i ile trwa skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google?

30.11.2020 14:20 | 0 komentarzy | MK

Przygotowywanie strony do zdobycia pierwszych wyników na liście wyszukiwarek jest jak wielki wyścig, ale nie sprinterski. Droga do wysokich pozycji w Google to raczej maraton - okupiony dość dużym wysiłkiem, ale wart zachodu. Aby znaleźć się w TOP 10, trzeba cierpliwie poczekać i zaufać specjalistom. Co wpływa na ten proces? Ile trwa pozycjonowanie strony i kiedy można spodziewać się pierwszych efektów? 

Pozycjonowanie stron - co to jest i ile trwa skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO - Search Engine Optimization) to szereg działań zmierzających do uzyskania możliwie najwyższych pozycji dla wybranych fraz w organicznych wynikach wyszukiwania. Aby móc w pełni zrozumieć ten proces, trzeba najpierw zdać sobie sprawę z tego, że kolejność, w której po wpisaniu w wyszukiwarkę danej frazy kluczowej, wyświetlane są strony internetowe, nie jest przypadkowa. O tym, jaka jest pozycja strony w Internecie, decyduje algorytm, który tworzy ranking na podstawie ponad 200 unikalnych czynników. Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem polegającym na dostosowaniu witryny do tych czynników.

Najważniejsze czynniki wpływające na pozycjonowanie strony www:

  • dostępność strony dla robotów wyszukiwarek
  • słowa kluczowe w tytułach stron (title)
  • optymalizacja opisów - meta description
  • nagłówki H1-H6
  • przyjazne i krótkie adresy URL
  • dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych
  • szybkość strony internetowej
  • wiek i autorytet domeny
  • profil w usłudze Google Moja Firma
  • jakość i unikalność zamieszczonych na stronie treści
  • dobre jakościowo i zróżnicowane linki przychodzące
  • bezpieczny protokół HTTPS
  • użyteczność witryny (UX - user experience)
  • zoptymalizowane grafiki i filmy
  • dane strukturalne
  • nawigacja wewnętrzna między stronami

Pozycjonowanie stron w Google skupia więc działania z 3 następujących obszarów:

  • optymalizacja techniczna strony www pod wyszukiwarki - SEO
  • prezentacja wysokiej jakości treści na stronie – Content
  • publikacja linków oraz wzmianek na temat działalności firmy – Link building

Ogólne wskazówki i wytyczne Google to podstawy pozycjonowania stron. Znajdziesz je pod adresem

https://developers.google.com/search/docs/advanced/guidelines/webmaster-guidelines?hl=pl

Realizacja wytycznych SEO powinna stanowić najważniejszy cel każdego, kto dąży do zdobycia pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Istnieje jednak dużo więcej, bardziej szczegółowych elementów, które algorytm ma na uwadze, oceniając witryny i ustalając ich ranking. Działania te podejmowane są w dużej mierze na podstawie dodatkowych analiz stron konkurencyjnych oraz wiedzy i doświadczenia specjalistów ds. SEO – pozycjonowania stron. 

Jakie czynniki mają wpływ na czas pozycjonowania?

Satysfakcjonujące efekty pozycjonowania można osiągnąć jedynie wskutek cyklicznych i sprawdzonych działań opartych o wiedzę i doświadczenie specjalistów ds. SEO. W procesie tym ogromne znaczenie ma dobór odpowiednich narzędzi oraz ustalenie i szybkie wdrożenie priorytetowych prac optymalizacyjnych. O tym, jaki będzie czas osiągnięcia oczekiwanych rezultatów pozycjonowania, decydują też inne czynniki.

Czynniki, które mają wpływ na czas pozycjonowania:

  • branża i konkurencja- na szybsze efekty pozycjonowania mogą liczyć firmy o unikalnym profilu działalności. Nieco trudniej jest przebić się przedstawicielom najpopularniejszych branż - w tym przypadku skuteczne pozycjonowanie stron jest procesem bardziej czasochłonnym;
  • wiek witryny- optymalizacja stron internetowych o dłuższym stażu jest zwykle szybciej i lepiej oceniana przez Google;
  • tematyka strony- witryny firm, których działalność wiąże się z finansami, bezpieczeństwem, zdrowiem lub podawaniem wrażliwych danych (np. związanych z kontem bankowym) są bardziej szczegółowo sprawdzane przez Google, a to oznacza, że mogą mieć dłuższy czas uzyskiwania oczekiwanych efektów pozycjonowania; 
  • historia domeny- naruszenie zasad Google skutkuje nałożeniem kar lub tzw. filtrów, które ograniczają widoczność witryn w wynikach wyszukiwania. Dotyczy to zwłaszcza stron, do których prowadzą mało wartościowe linki, a także witryn, w przypadku których treści są przesycone słowami kluczowymi, zawierają duplikaty lub są po prostu nieunikalne i małowartoścowe. Zaufanie Google do strony jest tym samym ograniczone, nawet jeśli błędy zostaną naprawione. Efektem tego może być znacznie dłuższy czas oczekiwania na zmiany wynikające z SEO;
  • zaufanie Google- im większe zaufanie Google, tym szybsze efekty pozycjonowania. Na zaufanie to wpływ mają takie czynniki jak użyteczny i merytoryczny content czy wartościowe i pochodzące z wiarygodnych stron linki. 

Pozycjonowanie stron www - pierwsze efekty

Na pierwszy efekt pozycjonowania w postaci zauważalnego wzrostu ruchu na stronie nie trzeba czekać długo. W większości przypadków pierwsze rezultaty prac pozycjonerskich można zaobserwować już po upływie 1 do 3 miesięcy od momentu rozpoczęcia działań. Pierwsze wzrosty pozycji pociągają za sobą kolejne pozytywne efekty - zwiększenie ilości wyświetleń, wzrost liczby wejść na stronę, a następnie konwersję. Kluczem do osiągnięcia pierwszych sukcesów w procesie pozycjonowania, zwłaszcza w przypadku dużej konkurencyjności w branży, jest dobranie takich narzędzi i działań, by w możliwie najkrótszym czasie osiągnąć jak najwyższe pozycje. Niezbędna w tym celu jest indywidualnie opracowywana strategia, uwzględniająca najważniejsze parametry: wiek i historię domeny, branżę, a także rodzaj i zasięg działalności. 

Jak długo trwa pozycjonowanie strony?

Okres potrzebny na kompleksowe, a co za tym idzie skuteczne pozycjonowanie strony w Google, obejmujące optymalizację kodu strony, optymalizację i publikację wartościowych treści, a także pozyskanie wysokiej jakości linków, jest indywidualny dla każdego serwisu. Zupełnie inny czas będzie potrzebny na osiągnięcie pierwszych satysfakcjonujących efektów w przypadku małych witryn o długim stażu w sieci, a zupełnie inny w przypadku nowo powstałych i bardzo rozbudowanych stron internetowych. 

Skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach to długofalowy proces, trwający zwykle od 12 do 24 miesięcy. Mocno generalizując jest to optymalny czas na uzyskanie czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania i utrzymywanie efektów, zwłaszcza w obliczu nieustannie zmieniających się algorytmów i wytycznych Google. 

Dla osób niezdecydowanych i początkowo nieprzekonanych jeszcze do skuteczności działań SEO, proponowane są usługi pozycjonowania stron w krótszym okresie - 3- lub 6-miesięcznym. Taki czas pozwala na zaobserwowanie pierwszych satysfakcjonujących efektów i zweryfikowanie działań firmy od pozycjonowania. 

Ustalenie czasu realizacji działań SEO i tego, ile powinno trwać pozycjonowanie stron w Internecie, należy przeanalizować bardzo dokładnie, mając na uwadze najbardziej efektywną i korzystną strategię rozwoju danego biznesu. 

Pozycjonowanie stron internetowych w Google - najlepsze efekty z agencją SEO

Pozycjonowanie stron www w Google nie jest działaniem jednorazowym. To długofalowy i wieloetapowy proces, który należy kontynuować przez cały okres prowadzenia działalności. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga systematyczności w przeprowadzaniu prac optymalizacyjnych, linkowaniu i dokonywaniu analiz. Brak kontynuacji działań w zakresie dostosowywania witryny do zmieniających się algorytmów Google, bieżących analiz konkurencji, weryfikacji i optymalizacji kodu strony, dbania o aktualną i zoptymalizowaną treść czy utrzymywania i zdobywania linków przychodzących prowadzi do stopniowego spadku pozycji witryny. 

Dlatego właśnie warto powierzyć stałą opiekę SEO profesjonalnej agencji zajmującej się reklamą w Internecie. Współpraca z doświadczoną firmą to gwarancja w pełni satysfakcjonujących i długofalowych efektów, utrzymywanych nawet w obliczu rosnącej konkurencji i kolejnych zmian wprowadzanych przez Google.

SEMPIRE to agencja SEO / SEM i aktywny partner Google. Firma zajmuje się profesjonalną reklamą w sieci, dostarczając szereg kompleksowych rozwiązań, niezbędnych do rozwoju i promocji stron internetowych, w tym: pozycjonowanie stron, content marketing, kampanie reklamowe Google Ads oraz Social media marketing.

Jeżeli chcesz poznać szczegóły, skonsultować możliwości współpracy z doświadczonym specjalistą SEM / SEO wejdź na https://www.sempire.pl/ i całkowicie za darmo zamów bezpłatną analizę!

Otrzymane informacje zdecydowanie pozwolą Ci na podjęcie właściwej decyzji. 

 

 

 

Materiał zewnętrzny