Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Wpływ reklamy na konsumenta - to warto wiedzieć

Promocja produktu jest jednym z podstawowych elementów tzw. marketing-mix autorstwa McCarthy, jest czymś oczywistym i niezbędnym. Jednak oblicze reklamy przez kilka ostatnich lat bardzo się zmieniło. Dobrze uwidacznia się to w klipach reklamowych, które oglądaliśmy w latach 90-tych.

Wpływ reklamy na konsumenta - to warto wiedzieć

Warto zauważyć, jak ewoluowały wartości i priorytety, na których opierał się ówczesny obraz. Wtedy miał na celu przede wszystkim uświadomić widza o zaletach proszku do prania czy niesamowitego mydła. Ogromną rolę pełniło chwytliwe hasło, często w reklamach brały udział znane i rozpoznawalne osoby. Teraz reklamy z tamtych lat śmieszą nas i żenują, a jednocześnie z sentymentem wspominamy hasło "Ojciec prać?". Co teraz rządzi reklamą? Jakie filmy reklamowe zachęcają nowoczesnych klientów do wyboru danej marki?

W gąszczu obrazów i dźwięków

Dane Europejskiej Unii Nadawców (EBU) z 2014 roku wykazują, że reklamy emitowane w polskiej telewizji publicznej zajmują 20 procent wszystkich pokazywanych materiałów. To bardzo wysoki wynik, w porównaniu do średniej w Unii Europejskiej - około 1-2 procent. Reklamy towarzyszą nam już niemal w każdej sferze życia, można powiedzieć, że jesteśmy do nich tak przyzwyczajeni, jak do piosenek w radiu. Jest to dla nas tak naturalne, jak ulotki rozdawane na ulicy, które po kilku sekundach lądują w koszu. Jednak celem producentów filmów reklamowych jest jak najdłuższe utrzymanie przekazu w głowie odbiorcy. Przekaz ten nie może wylądować w mentalnym koszu zbyt szybko, dlatego musi być dopracowany i przemyślany.

Polacy nie lubią reklam?

Badania sondażowe CBOS z 2011 roku wykazywały znaczną niechęć Polaków do reklamy ogólnie, natomiast jedynie 5 na 100 osób ogląda reklamy w telewizji. Negatywne nastawienie klientów do reklam nie odzwierciedla się jednak w ich konsumenckich zachowaniach zakupowych, które możemy podzielić na racjonalne i irracjonalne. Na tym drugim typie zachowań, a więc pewnych formach naśladownictwa, impulsach i nieuświadomionych potrzebach, bazuje współczesna reklama wizualna.

Kształtowanie marki

Każda marka firmy niesie za sobą określony system ocen, a promocja w różnych formach służy do pracy nad nim. Główną formą przekazu jest oczywiście informacja, a więc sposób komunikowania potencjalnym klientom na temat danego produktu czy działalności firmy. Materiały promocyjne: filmy reklamowe, filmy korporacyjne bazują na sprawdzonych już, popularnych metodach i mechanizmach perswazji. To między innymi reguła wzajemności, wzbudzenie zaangażowania, społeczny dowód słuszności (to co robią inni jest dobre), wzbudzanie sympatii (np. poprzez udział znanych i lubianych celebrytów), a także stworzenie wrażenia unikatowości i niedostępności.

Efektywność reklamy telewizyjnej

Skupmy się teraz na efekcie filmów reklamowych, które zajmują bardzo dużą część czasu antenowego na oglądanych przez Polaków kanałach, a dla reklamodawców stanowią spory wydatek. Czy to się opłaca? Czy reklama utrwala wizerunek marki i skłania do zakupów? Badania wykazują, że tak. Reklama telewizyjna ma przede wszystkim walor informacyjny - wielu użytkowników o produkcie, firmie czy usłudze dowiaduje się po raz pierwszy oglądając telewizję. Odpowiednia konstrukcja reklamy, wyemitowanej kilkukrotnie pozwala zapamiętać potencjalnemu konsumentowi nazwę marki lub produktu, a widząc go na półce - chętniej po niego sięga, zgodnie z zasadą znajomości i posiadania informacji.

Reklama idealna

Wiele dużych firm i korporacji o utrwalonej marce stosuje reklamę w nieco innym celu. Wchodząc na wyższy pułap działalności, zaczynają utrwalać wizerunek w świadomości klientów, budując ich zaufanie, coraz większe zaangażowanie oraz lojalność. Czy złapaliście się kiedyś na tym, że oglądając reklamę stwierdziliście, że jest dobra? To marzenie każdego reklamodawcy, a ogrom wiedzy, doświadczenia i pracy pozwala je zrealizować.

Materiał zewnętrzny

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].