Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 4 (324) Data wydania: 22.01.13

W Czerwionce będą edukować mieszkańców

 

Poprzez specjalną kampanię informacyjno-edukacyjną czerwionecki samorząd chce nauczyć mieszkańców, jak mają gospodarować odpadami.

 

 

Plastik do plastiku, szkło do szkła, popiół do popiołu, a najważniejsze nie mieszać śmieci – tak w skrócie wygląda idea segregacji odpadów, o której od dłuższego już czasu trąbią media, organizacje ekologiczne, samorządy i nawet rząd. Wszystko po to, by 1 lipca obywatele w pełni świadomie zaczęli pozbywać się śmieci. Z chwilą, gdy samorządy uporały się z uchwaleniem lokalnego regulaminu utrzymywania czystości i porządku oraz wyznaczyły stawki opłat i szczegółowych zasad ich ponoszenia, worek z pieniędzmi przed nimi postanowił otworzyć Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. WFOŚiGW zdecydował, że wesprze finansowo te gminy i miasta, które przez kampanię reklamową będą informować i edukować swoich mieszkańców w temacie dotyczącym zmiany przepisów gospodarki odpadami. Czerwionka-Leszczyny będzie się starać o dotację, a urzędnicy już opracowują stosowny wniosek. Wprawdzie kwota dofinansowania nie powala z nóg, ale jeśli ktoś daje pieniądze, to czemu ich nie wziąć.  – Fundusz daje 50 proc., drugie tyle musi dać gmina. Dotacja wynosi maksymalnie 0,20 zł na jednego mieszkańca. Nasza gmina na działania informacyjno-edukacyjne może maksymalnie pozyskać około 8 tys. zł – wyjaśnia Hanna Piórecka-Nowak, magistracka rzeczniczka. Ale oczywiście tak dobrze nie jest, żeby pieniądze dostać całkowicie za darmo. Dotacja nie ma charakteru bezpośredniego, ale konkursu. Pieniądze dostanie ten, kto przedstawi najciekawszy i najbardziej oryginalny pomysł na kampanię, a jego realizacja przyniesie najlepsze efekty. Czerwioneccy urzędnicy opracowujący wniosek do WFOSiGW muszą się zatem skupić na innowacyjnym podejściu do zagadnień kampanii, atrakcyjności i kreatywności rozwiązań wizualnych bądź słownych. Czas na sporządzenie wniosku i złożenie go do funduszu mają do 15 lutego. – Jesteśmy w trakcie opracowywania pomysłów na kampanię – mówi rzeczniczka. Co to będzie? Na razie nie wiadomo. Propozycji jednak jest sporo – poczynając od wydania materiałów informacyjno-edukacyjnych w postaci publikacji gazetowych, informatorów, plakatów, bannerów, broszur czy ulotek, poprzez utworzenie i prowadzenie strony internetowej, produkcję i emisję filmów czy audycji informacyjno-edukacyjnych, organizację warsztatów i debat, na organizacji konkursów lub wystaw kończąc. Czy gmina załapie się na dotację, okaże się na przełomie lutego i marca.

(MS)