Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 43 (311) Data wydania: 23.10.12

W sprawie Kłokocina telefon milczy

Przed tygodniem zakończyła się promocja Rybnika w dwóch największych telewizjach informacyjnych w kracju – TVN24 oraz Polsat News.

Spot reklamowy dotyczył terenów inwestycyjnych w Kłokocinie. – Promowaliśmy te tereny, bo uważamy je za najlepiej zlokalizowane i skomunikowane w mieście. Mamy dojazd do autostrady, potencjalny węzeł z drogą Pszczyna–Racibórz oraz planowane lotnisko, to powinno skusić inwestorów – mówił jeszcze przed promocją Adam Fudali. Czy skusiło? Na razie nie wygląda to najlepiej.

Nie ma gorącej linii

Na pytanie, czy pojawiło się z jakiejkolwiek strony zainteresowanie Kłokocinem, Adam Fudali uśmiecha się i przyznaje: – Mamy niestety bessę, na rynku inwestycyjnym sytuacja jest dzisiaj bardzo trudna – mówi włodarz miasta. Jak zapewnia, reklama Kłokocina nie była jednak projektem czysto figuralnym. – Jesteśmy pełni nadziei, że telefon się odezwie. Nie można dzisiaj mówić o żadnym wzroście gospodarki, sprzedaż w dziale produkcji spadła o kilka procent, jednak Kłokocin dalej jest bardzo atrakcyjny – tłumaczy Fudali. – Jedni mogą pytać, po co wydaliśmy pieniądze z projektu na reklamę, która nie ma odzewu, jednak inwestor sam do nas nie przyjdzie, trzeba do niego wyjść – dodaje włodarz miasta. Projekt promowania Kłokocina zakładał nie tylko spoty w telewizji, ale szeroko zakrojoną kampanię na bilbordach i w prasie.

Czerwionka wie co i jak

Być może rybnicki magistrat powinien rozejrzeć się za wzorami promocji terenów inwestycyjnych w najbliższej okolic, gdyż sąsiedzi – gmina Czerwionka-Leszczyny – na swojej akcji reklamowej wyszła bardzo dobrze. – Sprzedaliśmy dwa tereny, a trzeci jest już na celowniku – mówi Hanna Piórecka-Nowak z UGiM w Czerwionce-Leszczynach. – Chcieliśmy, by nasza akcja promocyjna była inna niż wszystkie, by się wyróżniała i tym sposobem zainteresowała inwestorów – dodaje.

I to się Czerwionce udało – kampania została wyróżniona w prestiżowym konkursie Kryształem PR w kategorii „Najlepsza promocja projektów unijnych”, a reklama przyniosła zamierzony efekt. – My postawiliśmy na to, co mamy najcenniejsze. Nie pokazaliśmy terenów i grafik czy szeregu informacji. Przedstawiliśmy ludzi, nasz najważniejszy towar eksportowy. Postawiliśmy na fachowców z naszej gminy, ludzi pełnych energii i zapału, tak chcieliśmy wykreować wizerunek gminy – mówi Piórecka-Nowak. I udało się, a efekty kampanii widać nie tylko na zewnątrz. – Ucieszył nas przede wszystkim pozytywny odzew społeczeństwa, na casting do reklamy zgłosiła się cała masa wspaniałych ludzi i tym sposobem postawiliśmy sobie poprzeczkę bardzo wysoko – komentuje czerwionecka rzeczniczka. Zapowiada także, że już trwają prace nad kolejnym projektem promocyjnym. Rybnicki spot o samym Rybniku mówi de facto bardzo niewiele, dominują tam grafiki i niezwiązane z samymi inwestycjami obrazy – być może to właśnie jest powodem, dla którego telefon w dziale inwestycji milczy. Czyżby reklamie zabrakło ikry?

(mark)