Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 25 (710) Data wydania: 24.06.14
Czytaj e-gazetę

Rydułtowski urząd bierze się za dobry PR

Spece od promocji i public relations uczą władze Rydułtów, jak tworzyć pozytywny wizerunek miasta

RYDUŁTOWY Jak polepszyć postrzeganie miasta i wzmocnić działania promocyjne? Jak spowodować, by mieszkańcy czuli się w Rydułtowach lepiej, mieli pozytywne skojarzenia na temat swojej miejscowości i aby dobrze mówili o Rydułtowach w gronie swoich bliskich, przyjaciół i znajomych? Wreszcie - jak zainteresować Rydułtowami osoby spoza miasta? Receptę wraz z odpowiedziami na te pytania próbuje stworzyć zespół ekspertów z Uniwersytetu Łódzkiego, który w w czerwcu gościł w Rydułtowach. Miasto zakwalifikowało się bowiem do ministerialnego programu o złożonej nazwie „Systemowe wsparcie procesow zarzadzania w jednostkach samorządu terytorialnego”, a dokładnie do tzw. laboratorium innowacyjności.

Rydułtowy to nie Kraków

Zespół ekspertów organizuje w Rydułtowach cykl spotkań i szkoleń. Jedno z nich odbyło się 11 czerwca. Wzięli w nim udział urzędnicy, przedstawiciele jednostek podległych miastu, organizacji samorządowych i mediów. - Rydułtowy są niewielkim miastem i nie mają takiego potencjału, który uprawniałby je do wprowadzania na rynek strategii przyciągania dużych inwestorów i wielu turystów, jak Kraków czy Wrocław - mówił Wawrzyniec Rudolf z Uniwersytetu Łódzkiego. Dodał, że miasto nie ma też pokaźnych środków finansowych na duże kampanie w mediach, nie ma najlepszych speców od reklamy i PR-u, dlatego musi bazować na innych sposobach promocji.

Trwałe relacje

- Przyglądamy się działaniom promocyjnym Rydułtów i staramy się znaleźć innowacyjne rozwiązania w tym zakresie. Naszym zdaniem należy wzmocnić relacje z mieszkańcami. Rekomendujemy budowanie silniejszych i trwalszych relacji z tzw. interesariuszami miasta. Tymi wewnętrznymi. Czyli zarówno z podmiotami, które bezpośrednio podlegają burmistrzowi, jak ośrodki kultury czy szkołami, ale również z podmiotami, które są niezależne, jak kopalnia czy organizacje pozarządowe. Ważne jest zachęcanie ich do wspólnych działań i budowanie większego zaufania - wylicza Wawrzyniec Rudolf.

Nowa strona miasta

Zespół przedstawił też pierwsze pomysły dotyczące lepszego komunikowania się z mieszkańcami. Wśród nich jest stworzenie nowej strony internetowej urzędu czy większy nacisk na bazowanie na portalach społecznościowych, które pozwalają dotrzeć z informacjami o mieście do szerokiej grupy adresatów.

(mas)