Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 32 (1579) Data wydania: 09.08.22
Czytaj e-gazetę

Nowe komputery mają załatwić problem kolejek do lekarzy

Radny Roman Wałach wniósł o analizę systemu przyjmowania pacjentów w poradniach przyszpitalnych przy ul. Gamowskiej 3 w Raciborzu w związku z wydłużonym czasem oczekiwania na przyjęcie przez lekarza.

Na ten temat wypowiadał się na jednej z sesji dyrektor szpitala, ale sprawę rozwinięto w korespondencji na linii radny – dyrekcja.

System rezerwacji na daną godzinę jest praktykowany od wielu lat, ale dopiero w pandemii umówiona godzina wizyty pokrywała się z godziną przyjęcia przez lekarza w poradni. Nie było tłoku przed poradniami, a czas oczekiwania na wizytę był krótki.

– Ten system przestał działać w niektórych poradniach. Ma miejsce przyznawanie w kolejności zameldowania się przy okienku rejestracyjnym w dniu wizyty – uważa radny Roman Wałach z klubu PiS w radzie powiatu.

Wysiłek i frustracja

Według niego, obecny system powoduje nawet kilkugodzinne oczekiwanie na wizytę przed gabinetem lekarskim, generuje niepotrzebny wysiłek pacjentów i wzbudza frustrację osób, które pilnują godziny i przychodzą na umówioną godzinę wizyty u specjalisty. Osoby te często zwalniają się z pracy na daną godzinę lub zwalniają swoje dziecko z zajęć na daną godzinę wizyty.

Czy istnieją jakieś przeszkody, aby pacjent meldując się przy okienku rejestracyjnym w danym dniu otrzymywał jedynie potwierdzenie godziny wizyty i numer gabinetu, zaś lekarz miał ułożone karty na biurku według planowanej godziny przyjęcia pacjenta i w tej kolejności przyjmował na wizytę? – interesowało Wałacha.

Co należałoby zrobić, aby możliwe było wdrożenie systemu informowania pacjenta drogą SMS o zbliżającej się wizycie? – dopytywał, wskazując, że systemy takie funkcjonują w wielu instytucjach i stanowią duże ułatwienie organizacyjne. Wałach pytał o to jeszcze w kwietniu, a odpowiedź uzyskał w maju.

Więcej pacjentów po pandemii

– Nie zmienił się sposób rezerwacji, ale wzrosła znacząco liczba pacjentów, co spowodowane jest nieplanowanymi wizytami pacjentów z izby przyjęć, transportów medycznych czy kontroli poszpitalnych. Przez okres pandemii takich pacjentów nie było, bo szpital był jednoimienny – wyjaśnił radnemu na piśmie dyrektor naczelny szpitala Ryszard Rudnik.

Pacjenci w chwili rejestracji do poradni specjalistycznych otrzymują datę i godzinę wizyty na którą mają się stawić na wejściu do poradni. Bywa jednak, że pacjenci nie dostosowują się, a dodatkowo zdarzają się opóźnienia w przyjmowaniu przez lekarzy. Stąd na Gamowskiej ograniczono liczbę przyjmowanych pacjentów biorąc pod uwagę możliwości kadry i godziny jej pracy.

Według szefa lecznicy, dostosowanie się pacjentów do godzin podanych przy rejestracji skraca czas oczekiwania przed gabinetem.

Kosztowne i czasochłonne

Jeśli chodzi o system z SMS-ami to temat nie jest na dziś. Szpital szykuje się na wymianę całej infrastruktury komputerowej. Musi to zrobić, bo przepisy wymagają stosowania e-dokumentacji medycznej. Wtedy możliwości systemu rejestrującego będą dużo większe.

Pojawi się nowy system kolejkowy, biletomaty do poradni specjalistycznych, co wpłynie korzystnie na przepływ pacjentów w poradniach. Nie będzie obowiązku podchodzenia do okienka rejestrującego. Jak zaznaczono w odpowiedzi dla radnego to procesy bardzo kosztowne i czasochłonne. Wyjaśnienia te sporządziła Barbara Wyrobek kierująca poradniami specjalistycznymi przy Gamowskiej.

(ma.w)