Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 19 (1200) Data wydania: 12.05.15
Czytaj e-gazetę

Obywatele wezmą się za budżet

Radny Jan Wiecha przedstawił terminy wdrażania budżetu obywatelskiego w Raciborzu. 1,5 mln zł jakie mieszkańcy dostaną do dyspozycji będzie do wydania w 2016 roku.

Terminarz obejmuje okres najbliższych 10 miesięcy. W maju powinny być ogłoszone zasady, a w listopadzie – głosowane propozycje raciborzan. Mieszkańcy poznają budżet obywatelski podczas serii spotkań. Odbędą się w szkołach, będzie można na nich zgłaszać propozycje zadań. Nie weźmie w nich udziału prezydent Mirosław Lenk. – Radnym nie zakażę uczestniczyć ale chciałbym żeby prowadził je wynajęty ekspert – powiedział nam włodarz. 

Racibórz wstępnie podzielono na 11 sektorów, między które podzielone zostaną pieniądze na projekty mieszkańców. W zależności od liczby mieszkańców danego obszaru do wydania będzie od 20 do 120 tys. zł na projekt. Działania mogą być „twarde” – inwestycje w infrastrukturę, np. budowa parkingu czy sieci WIFI albo „miękkie” – koncert muzyczny. Mają je zgłaszać grupy liczące co najmniej 20 osób.

Prezydent Lenk wyznaczył do koordynacji działań Rafała Jasińskiego naczelnika wydziału rozwoju w magistracie. Jak podkreślił jest on urzędnikiem, który ma otwarte drzwi do prezydenckiego gabinetu i posiada kwalifikacje „prawej ręki prezydenta”. Na takie cechy osoby odpowiedzialnej za budżet zwraca uwagę lider klubu NaM Leon Fiołka.

Radna Zuzanna Tomaszewska (NaM) sugeruje by okres wakacyjny wykorzystać na promocję budżetu obywatelskiego. Jej zdaniem musi być nowoczesna, oparta o media społecznościowe i stoiska na imprezach plenerowych. Proponuje rozdawać ulotki, umieszczać banery w portalach internetowych i prowadzić kampanię przez 3 miesiące.

(ma.w)