Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 6 (1030) Data wydania: 07.02.12

Uwierzyła na słowo, teraz musi płacić

Jak nadmiar promocji zmącił spokój starszej pani i obciążył jej kieszeń.

Ku przestrodze szukających oszczędności na rozmowach telefonicznych. Historia raciborzanki, która dostała podwójne rachunki.

Pani Maria korzysta z telefonu stacjonarnego od 1995 roku. Wtedy podpisała umowę z Telekomunikacją Polską. Jej pierwszy rachunek telefoniczny wyniósł 19 zł, później płaciła kwoty rzędu 30 – 50 zł. Szukała oszczędości na płatnościach więc zainteresowała się ofertą Tele 2, podpisując z tym operatorem umowę. Była zadowolona z usług. Dobrego zdania nie zmieniła gdy Tele 2 przejęła Netia. Panująca drożyzna i niewielkie rewaloryzacje skromnej emerytury skłoniły panią Marię do szukania kolejnych oszczędności na telefonie. Oferta firmy Telepolska wydała się kusząca – miała płacić mniej, a dostać więcej darmowych minut. Przedstawiciel firmy odwiedził ją w domu i przedłożył do podpisu umowę. Zapewnił, że Telepolska wszystko załatwi za swoją klientkę, łącznie z rozwiązaniem jej aktualnej umowy z Netią. Raciborzanka zaufała jak Ślązaczka Ślązakowi, bo sprzedawca pochodził z zabrzańskich Makoszów. Już chciała korzystać z nowych usług, gdy odezwała się Netia. Zaczęto ją namawiać by umowy nie zrywała, a operator w nagrodę da jej jeszcze lepsze warunki niż Telepolska. – Bałam się, że już podpisałam papiery z Telepolską i teraz poniosę jakąś karę ale w Netii mnie zapewniono, że kar nie będzie, a w razie kłopotów wystarczy się z nimi skontaktować – wspomina abonentka. Zgodziła się zostać z Netią i jest jej klientką do dziś. 

Niestety, obietnica telefoniczna nie pokryła się z rzeczywistością. Telepolska za zerwanie umowy zażądała od swej nowej klientki opłaty wyrównawczej w wysokości 373 zł. Powołano się tu na złożony przez panią Marię podpis na umowie i akceptację poniesienia opłaty w przypadku zerwania umowy zanim minie okres promocyjny. – Jestem bardzo ostrożną osobą. Pytałam się w Netii czy nie będzie kary. Uwierzyłam w ich zapewnienia. Teraz na próżno próbuję skontaktować się z osobą, która mi to gwarantowała. Tymczasem faktura tamtej firmy czeka do zapłaty, a mi pieniądze potrzebne są na opał – ubolewa raciborzanka. Zwróciliśmy się do Netii z zapytaniem o sprawę naszej czytelniczki. Po analizie sytuacji firma postanowiła zaproponować swojej długoletniej klientce ulgi w rachunkach, by zrekompensować nieoczekiwane koszty jakie na nią spadły. Na tym nie koniec. Telepolska wskazała pani Marii możliwość złożenia reklamacji. – Każdą rozpatrujemy indywidualnie i podejmujemy stosowne kroki, mające na celu rozwiązanie sprawy. Jeśli klientka zwróci się do nas, rozpatrzymy jej sprawę z należytą starannością – obiecuje Agnieszka Nierychlewska z biura prasowego firmy. Pomogliśmy czytelniczce napisać reklamację, którą ta wysłała już do operatora. 

(ma.w)