Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 40 (755) Data wydania: 03.10.06

Sonda

Czy badania satysfakcji pacjentów wpłyną na poprawęjakości leczenia i opieki w raciborskim szpitalu?
Dr n. med. Iwona Olszok
Uważam, że wprowadzenie tzw. kart satysfakcji pacjenta ma sens. Już kiedyś były stosowane w naszym szpitalu. Zawierały jednak tak bzdurne pytania, że siłą rzeczy odpowiedzi tylko zamazywały obraz oddziałów, przedstawiały je w złym świetle. Wiele zależy więc od tego, jak będą sformułowane i czy nie jest ich zbyt wiele. Zauważyłam bowiem, że generalnie pacjenci niechętnie wypełniają jakiekolwiek ankiety, musi więc w tym być dużo dobrej woli - zarówno z ich strony jak i personelu oddziału, który by do tego podszedł z sercem i przekonaniem.
 
Ludomir Pająk
Jestem za. Wydaje mi się, że gdyby to były anonimowe ankiety, można by liczyć na szczere odpowiedzi. Tylko pojawia się pytanie: kto te ankiety będzie analizował i czy wezmą te opinie pod uwagę? To jest w tym najważniejsze. Chcę też zauważyć, że na wynik ankiety ma wpływ nastrój pacjenta - czy wychodzi cierpiący ze szpitala, czy w lepszym stanie. Czasem lekarze są bezsilni, a on może ich oskarżyć, że mu nie pomogli jak należy.
 
Danuta Micuła
Jestem za wprowadzeniem ankiet. Wówczas informacje dotyczące szpitala byłyby bardziej wiarygodne. Często pacjenci wybierają szpital opierając się na opinii znajomych. Nie zawsze muszą one być wiarygodne. Wystarczy złe słowo kogoś, kto jest niezadowolony - idzie fama - i opinia szpitala jest zepsuta.
 
lek. med. Marceli Klimanek
Jestem za wprowadzeniem kart satysfakcji pacjenta, dlatego, że weryfikowana jest praca poszczególnych osób na oddziałach. Dzięki temu możemy ocenić, że mimo niedoborów kadrowych, niedostatku sprzętu, trudna praca jest wykonywana w sumienny sposób. Częstokroć przekracza ona normy czasu i zatrudnienia. Karty były już wprowadzone przed paroma laty, jednak analiza nie wykazała negatywnej oceny pracowników tutejszego szpitala. Nie musi tak jednak być w każdym przypadku i zawsze. Niedobory kadrowe i coraz większe obciążenie personelu pracą, co wynika z narastającej liczby hospitalizacji powoduje, że nie zawsze personel jest w stanie zadowolić każdego pacjenta.
 
Andrzej Thym
Jeżeli miałoby to podnieść poziom usług w szpitalu, to owszem, tak. Natomiast, gdyby miało na celu wyeliminowanie kogoś, to nie. Tak to już jest, że od tego kto pracuje, wymaga się by robił to coraz lepiej.
 
Joanna Nienadowska
Warto byłoby wprowadzić ankiety. Ludzie dowiedzieliby się na jaką można liczyć opiekę w szpitalu i to by pomogło w wyborze miejsca leczenia. Szpital, który miałby lepszą opinię, miałby też więcej pacjentów. Ta konkurencja byłaby bardzo wskazana, szpitale bardziej by się starały o jak najlepsze traktowanie pacjenta.
 
Rudolf Gawliczek
Uważam, że to nie jest potrzebne. Gdyby szpitale były bardziej dofinansowane, to by poprawiło sytuację na lepszą, a nie ankiety. Czasem ludzie są też złośliwi, lubią skrytykować bezzasadnie i także dlatego jestem przeciw.
 
Grzegorz Wawoczny, współpraca E.H.