Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 8 (671) Data wydania: 22.02.05

Okna na cenzurowanym

Wady okien i materiałów budowlanych były najczęstszą przyczyną skarg, jakie trafiały w minionym roku do Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów. Na ostatniej sesji Rady Powiatu przedstawiono sprawozdanie z jego działalności.
W całym 2004 r. do rzecznika wpłynęło 135 spraw, najwięcej, bo aż 103, z Raciborza. Ani razu nie poskarżono się na działalność sprzedawców i usługodawców z Krzanowic.
 
Dominowały żale na sprzedawców, najczęściej okien i materiałów budowlanych, rzadziej obuwia, mebli i artykułów wyposażenia wnętrz, sprzętu AGD, odzieży i artykułów motoryzacyjnych. Kilka spraw dotyczyło zakupu telefonów komórkowych, sprzętu rtv, rehabilitacyjnego i sportowego oraz pieców. Tylko raz skarżono się na nieuczciwość sprzedawców komputerów.
 
Wśród usługodawców najczęściej nasze zaufanie zawodzili operatorzy telekomunikacyjni. Znacznie rzadziej firmy ubezpieczeniowe, turystyczne i banki. Czternaście spraw to skargi na dostawców mediów, cztery dotyczyły oszustw firm działających w systemie argentyńskim, trzy skierowali niezadowoleni abonenci telewizji kablowej.
 
Ponad połowę spraw załatwiono dla klienta pozytywnie. Co czwartą negatywnie. Blisko 30 jest jeszcze w toku. Zawisła w sądzie jest sprawa umów najemców mieszkań komunalnych z MZB na dostawę wody, jaką przed oblicze Temidy skierował rzecznik po licznych interwencjach zainteresowanych mieszkańców.
 
W wielu przypadkach, niestety, sami sobie jesteśmy winni kłopotów w kontaktach ze sprzedawcami i usługodawcami. Konsumenci nie dostosowują się do warunków umowy, nie mają dokumentów potrzebnych do zgłoszenia reklamacji, takich jak paragon czy rachunek, podpisują umowy dla siebie niekorzystne - wymienia rzecznik Joanna Urban. Często na ich niekorzyść wypowiadają się biegli rzeczoznawcy.
 
Liczne nieprawidłowości występują również po stronie sprzedawców i usługodawców. Nie przestrzegają przepisów prawa, nienależycie i nieterminowo reagują na reklamacje i moje interwencje, nie przekazują konsumentom kart gwarancyjnych oraz instrukcji w języku polskim, nie sporządzają zgłoszeń reklamacyjnych - wylicza rzecznik.

(waw)