Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Nie chcą pomnika ku czci żołnierzy radzieckich w Raciborzu

Dzisiaj w nocy na pomniku ku czci żołnierzy radzieckich grupa przedstawiająca się jako delegaci z Raciborza powiesiła płótno z napisem "okupant". Domaga się w ten sposób "usunięcia monumentu wstydu z Raciborza".

Nie chcą pomnika ku czci żołnierzy radzieckich w Raciborzu

Swój czyn delegaci z Raciborza wyjaśniają w taki oto sposób: "Dość już udawania, że czekiści z Kremla byli naszymi wybawcami. To nie wyzwoliciele lecz brutalni najeźdźcy są uczczeni tym pomnikiem hańby. Wypędzili okupanta hitlerowskiego, lecz sami byli nie lepszym okupantem – szczególnie tu, na ziemi śląskiej, traktowanej jako zdobycz na III Rzeszy, rabowali, gwałcili i niszczyli bez opamiętania. Stalin dokonał swojej zemsty za klęskę 1920 roku, mordując Polaków jeszcze przed II wojną światową, wkraczając Armią Czerwoną 17 września do Polski, a następnie niszcząc Polskę podczas rzekomego wyzwolenia. I oto Stalin mści się na nas ponownie – niewiedzą polskich obywateli, przyzwyczajeniem do pomników najbardziej zbrodniczej ideologii: komunizmu. Nie odmawiamy pochówku żołnierzom armii sowieckiej. Oni sami szli często przed karabinami NKWD, gotowego strzelać im w plecy. Sprzeciwiamy się jednak pomnikom i miejscom pamięci, wykorzystywanym do czczenia II okupacji. Obelisk jest częścią cmentarza, lecz umieszczony na nim napis: "swoim oswobodzicielom" obnaża ignorancję Polaków, obraża ofiary komunizmu. Ten pomnik trzeba usunąć, wraz z napisem, jak najprędzej. Polska zasługuje na wolność, prawdę i upamiętnianie prawdziwych bohaterów".

31 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~szatan (79.234. * .106) 01.04.2012 14:02
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

Najlepiej jak bys sie powiesil to bys zadal smierc sobie i bys ja przyjal a ja bym sie cieszyl ze jednego idiote jest mniej

~Słońce września (89.200. * .94) 01.04.2012 13:52
oceniono 7 razy
-5
Zgłoś

Takie jest życie, taka jest wojna. Na wojnie to są dwie podstawy, "zadawać śmierć i ją przyjmować".

~weteran (79.234. * .106) 01.04.2012 13:31
oceniono 8 razy
-2
Zgłoś

Jak by ci jakas mina urwala jaja czy cos innego to bys inaczej myslal

~Słońce września (89.200. * .94) 01.04.2012 13:04
oceniono 7 razy
-3
Zgłoś

Bzdury szatanie opowiadasz, każdy facet, co jest prawdziwym facetem i ma jaja to walka jest jego żywiołem i na wojnie czuje się bardzo dobrze, bo walka to normalna czynność. No ale widać, że dziś wychowują takich jak ty na same cioty, co się boją własnego cienia.

~szatan (79.234. * .106) 01.04.2012 11:44
oceniono 5 razy
3
Zgłoś

Pomniki powine zostac dla pamieci potomnych to nie sa winni zolnierze ktorzy zgineli i zostali pochowani tam gdzie zgineli tylko ci co ich wysylaja tam zeby walczyli dac karabiny tym cwaniakom co ich wyslaja i niech sami walcza to szybko by zmienili zdanie tak samo ta praca do 67 lat mlodzi pracuja za granica i tam wplacaja na emerytury zaklady polikwidowali i niema nowych miejsc pracy to kto ma wplacac na te emerytury mysla ze ludzie tego nie widza

~WSTYD (217.233. * .218) 01.04.2012 08:12
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

A co Polacy robia w Iraku czy Afganistanie czyz nie sa tam okupantami tamci ludzie tez walcza o wolnosc kiedys byli partyzanci a tam sa Talibowie Lukaszenko to DYKTATOR a TUSK to KTO ludzie tez nie maja nic do powiedzenia poprostu jedna Bialorus masz tak robic jak pan Tusk kaze i trzymac morde

~do poniżej (89.200. * .94) 31.03.2012 23:20
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

Gdyby Adolf nie zaatakował, to zaatakował by Stalin. Gdyby Adolf wygrał, to nie żył byś w takiej nędzy i pogardzie, chyba żeś gorol, to wtedy możliwe że wcale byś nie żył. Ale Ślązok na pewno nie żył by w taki nędzy i pogardzie jak teraz musi żyć.

~Podpisz się... (77.177. * .236) 31.03.2012 22:34
oceniono 10 razy
-8
Zgłoś

Niemcy zaczeli wojne a Polacy i Rosijanie oddali im to co Niemcy robili z nimi . Wszystko mamy do podziekowania Panu Adolfowi

~prowda (89.200. * .94) 31.03.2012 22:22

Na granicy Lubomi i Pogrzebienia, nie jestem z tych stron, a droga z pogrzebienia prowadziła wporost na grabówkę, więc stąd wynikał mój błąd. Mom nadzieja że sie nie gniywosz.

~do prowda (83.30. * .218) 31.03.2012 22:00

To jest Lubomia a nie Pogrzebień czytaj znaki!!!!

~Podpisz się... (83.5. * .98) 31.03.2012 19:31
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

o boze jakie to jest wszystko zagmatlane ta historia slaska dobrze wiecie ze GORNY SLASK do 2 wojny nie byl polski i za to bylo wszystko i godka i sklepy po niemiecku a poloki ino 14 dni sie bronili niemcy na slasku nie niszczyli bo tam byli swoi a nasz wyzwoliciel dopiero zniszczyl raciborz bo sowiety tak samo napadli na POLSKA INO 2 dni pozniej wiec napewno nie musi stoc u nas taki pomnik ale szcunku dlo poleglych zolnierzy armii czerwonej trzeba uszanowac bo napewno nikt z nich nie chciol zginac na obcej ziemi

~do prowda - Pogrzebiyn (109.197. * .189) 31.03.2012 18:50
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

godosz, że Poloki wojna wygrały i tera jeżdżą do tych pokonanych z Wehrmachtu starzików masyrować? Bardzo ciekawa teoria, kto wygrał wojnę, żyjmy dalij w tej iluzji

~prowda (89.200. * .94) 31.03.2012 18:33

W pogrzebieniu jest taki pomnik, jak się jedzie na Lubomię, tam na grabówkę to jest pomnik poświęcony armi czerwonej. Ktoś tam nawet tą czerwoną gwiazdę ubił.

~prowda (89.200. * .94) 31.03.2012 18:32

do, tych biednych.- taka jest wojna i prawo zwycięsców. Dlatego głupotą by było, gdyby Polacy czy Rosjanie stawiali pomniki Niemcom i też nikt tego nie robi, żeby obcym stawiać pomniki.

~wichajster (109.197. * .189) 31.03.2012 18:32
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

sam sobie daj okład z zimnej wódy. Bo Polski nigdy wcześniej na Śląsku nie było

~do prowda (83.30. * .83) 31.03.2012 18:24

Gdzieś ty spotkał w Pogrzebieniu taki pomnik ty baranie

~do ,do rodaka. (83.10. * .174) 31.03.2012 18:08
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

daj sobie okład z zimnej wody, boś chory. Pognaj kozy na pastwisko, tam twoje miejsce.

~do, tych biednych. (83.10. * .174) 31.03.2012 18:01
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

a co żołnierze Niemieccy robili z ludnością Polską??? moja babcia mieszkała niedaleko Raciborza, nosiła znak " P " wiesz jak była prześladowana ???? poniewierana, doczekała wyzwolenia w więzieniu. Moja mama wywieziona do pamponia na roboty, a moja ciocia pracowała w Kietrzu, za to tylko, że ich matka nosiła " P ".

~do rodaka (89.200. * .94) 31.03.2012 17:57

Śląskich szkół nima, bo są my pod polskimi zaborami. Jak poloki byli pod zaborami, to też łazili do niemieckich i ruskich szkół. Ale pogonymy swoigo zaborcy za brynica

~też rodak. (83.10. * .174) 31.03.2012 17:49
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

ciekawe, a do jakiej szkoły chodziłeś do śląskiej ??? ty pieronie, nie umisz ani po polsku, ani po śląsku, gwara trzeba znać . Jo nie miyszkom na twoii ziymi, po śląsku umia godać, a ty bajtlu trzymej galoty, bo wnie narobisz, a smrod zatko ci dziurki w nosie. Ty moż jako cetelka?? niemiecko, śląsko, może Polsko. Jo wom powiym ,bronotny zamienił się z zielonym. Sam już zawsze tak bydzie. Włazić z buciorami w każdy kąt, sam się już niy do żyć. Trzeba uciekać od takich patałachów i nie kamratować się z byle kim.Chlebusy.......

~Podpisz się... (91.214. * .89) 31.03.2012 17:42
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

to tam jest taki pomnik? ludzie z Raciborza gdzie wy żyjecie ? Wstyd dla władz miasta

~do mularza (89.200. * .94) 31.03.2012 17:29
oceniono 7 razy
3
Zgłoś

Nawet nie wiesz co Armia Czerwona robiła mieszkańcom Raciborza i okolic.... Pomniki te były postawione za komuny. Wiec jak nie znasz historii Śląska i Śląska za Odry, to się nie wypowiadaj.

~mularz. (83.10. * .174) 31.03.2012 17:21
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

a pod jakim okupantem jest Polska????? przecież okupanta pogonił Wałęsa i cała solidarność ((((((((( jesteśmy krajem wolnym, demokratycznym. O czym wy tu piszecie, czego wy chcecie!!!!!! najgorszy jest kraj, ludzie, którzy przewracają pomniki.

~do rodaka (89.200. * .94) 31.03.2012 17:16
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Jo nima niemiec, żeby wyjechać z śląska, polok tyż żech nima i bezto nie godom po Polsku, nawet nie poradza, boch nima polok. To ty mieszkosz na moii ziemi, wiync naumiej sie śląski godki, bo jak nasz wkurzysz to cie wyczasnymy z naszej ziemi gorolu.

~Ratibor (109.197. * .189) 31.03.2012 17:13
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

jakiego Vaterlandu kamrat? My tu jesteśmy U SIEBIE!! I dej ty se pozor co godosz!! Już Polska wykończyła pora mniyjszości. Ale nie Śląsk. Górny Śląsk zawsze śląski, NIGDY polski

~też rodak. (83.10. * .174) 31.03.2012 17:09
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

szkoda, że też cię nie wywiało do tego Faterlandu...... może lepiej nauczyłbyś się niemieckiej pisowni, bo Polską kaleczysz....... jak należał Racibórz do woj. Opolskiego, to wam było po drodze.......

~do poniżej (89.200. * .94) 31.03.2012 17:02
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

Niemce wyjechali z Raciborza, bo polok zacznył gospodarzyć, a wiadomo było że jak polok gospodarzy to smród, głód i ubustwo

~wiki. (83.10. * .174) 31.03.2012 16:57
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

postawcie sobie pomnik Papieża, Jana Pawła II. Dla was ten pomnik to wstyd, no pewnie, przecież w Raciborzu byli sami Niemcy.Jeszcze długo po wojnie mówiono po niemiecku. W sklepach były niemieckie napisy, ekspedientki liczyły po niemiecku, nazwy ulic niemieckie, ba nawet szyldy przed sklepami były w języku niemieckim. Gdy się tylko "dało" połowa ludzi wyjechała do Niemiec, tak im przecież za Niemca było dobrze. W Berlinie stoi pomnik rosyjskiego żołnierza , nikomu nie przeszkadza, ale u nas patriotyzm !!!!!!! przede wszystkim!!!!!!!!.

~prowda (89.200. * .94) 31.03.2012 16:26
oceniono 5 razy
1
Zgłoś

Ale Racibórz to nie polska. Sowieci nie zabijali w Raciborzu Polaków, bo ich nie było. Sowieci zabijali tam Niemców. Zgadzam się że pomnik w Raciborzu wojsk Sowieckich to poroniony pomysł, tym bardziej że w Pogrzebieniu taki pomnik Armii Czerwonej już jest, powstał jeszcze za komuny. Jak już, to powinni postawić pomnik Ślązakom, w celu upamietnienia ich, bo Ślązaków zabijali Polacy i dokonywali mordów na ludności Śląskiej. Szkoda że takich pomników nie ma, a powinny być, aby Polacy wiedzieli że nie są lepsi od Stalina i Hitlera. Zresztą chyba już też zapomnieli, ile wymordowali Rosjan, którzy poszli do niewoli w 1920 roku.

~Lord (93.105. * .178) 31.03.2012 16:15
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

'nie ma miejsca w Polsce, która się chce uważać za wolny kraj..." O co Ci chodzi?

~Podpisz się... (93.105. * .200) 31.03.2012 16:13
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

..zgadzam sie z nimi w 100%.. nie ma miejsca w Polsce, która się chce uważać za wolny kraj....na takie haniebne pomniki...wyzwoliciele...którzy przyszli i zostali na 50 lat..gady