Email dla firm - gdzie założyć, ile kosztuje?
Decyzja o zakładaniu konta firmowego jest jedną z ważniejszych, które należy podjąć, kiedy zaczynamy swoją działalność. Będzie ona rzutować na nasze kolejne działania, a odpowiednio wybrana usługa, pozwoli cieszyć się z dobrego narzędzia i nie marnować czasu na długie konfiguracje czy rozwiązywanie problemów.
G Suite zawiera usługę poczty firmowej w postaci aplikacji Gmail i powiązane z nim narzędzia dla firm. Jego zaletą jest wysoki poziom bezpieczeństwa przesyłanych i przechowywanych danych, a także prostota w obsłudze. Pozwala na tworzenie adresów mailowych we własnej domenie, co wpływa pozytywnie na profesjonalny wizerunek firmy.
Kto powinien korzystać z G Suite
G Suite jest przeznaczone dla firm. Bez znaczenia jest liczba osób pracujących, liczba podwykonawców, czy sektor, w której się znajduje. Wszędzie tam, gdzie potrzebna jest szybko i sprawnie działająca poczta email, o wysokiej wydajności i zabezpieczeniach, produkt ten się sprawdzi.
Plusem poczty w G Suite jest filtr antyspamowy. Pozwala on znacznie ograniczyć liczbę reklam, która codziennie bombarduje skrzynki firmowe. Filtry antyspamowe kontrolują wszystkie wiadomości, które wyglądają niczym spam czy też zostały jako takie oznaczone przez innych użytkowników. Dlatego też wiele maili o niebezpiecznej treści czy niepotrzebne reklamy mogą w prosty sposób zostać zablokowane i nie zobaczą one światła dziennego.
Dodatkowe aplikacje poza pocztą email
Poczta email to nie jedyny kąsek, który oferuje nam G Suite. Z pocztą sprzężonych jest kilka aplikacji, które są znane z darmowej wersji dostępnej na kontach Google: Kalendarz, Dysk, Dokumenty czy Formularze. Co zatem odróżnia wersję płatną od darmowej? Na przykład, ilość miejsca do przechowywania danych. Wersja darmowa ma limit 15 GB, wersja G Suite Basic - 30 GB, a wyższe pakiety mają nielimitowaną przestrzeń dyskową.
W przypadku pracy zespołowej z poziomu poczty można się skomunikować ze współpracownikami za pomocą Hangouts meet czy Hangouts chat. Oszczędza to sporo czasu koniecznego do przechodzenia na inne komunikatory. W jednym miejscu mamy kilka aplikacji. Darmowa wersja daje nam możliwość prowadzenia wideorozmowy z 25 użytkownikami podczas gdy pakiet G Suite Basic to aż 100 osób podczas jednego calla. G Suite Business 150 osób, a Enterprise 250. Warto nadmienić fakt, że ze względu na sytuację z koronawirusem wszystkie pakiety mają limit 250 osób w Hangouts Meet do 1 lipca.
Do G Suite możemy mieć dostęp nie tylko z poziomu komputera, ale też z każdego urządzenia mobilnego. Niektóre funkcje możemy wykonywać w trybie offline, a po synchronizacji z danymi w chmurze zobaczyć aktualne wersje plików. Koniec z problematycznym szukaniem aplikacji, która umożliwi odbieranie emaili na komórce, czy edytowanie umowy przesłanej przez klienta :)
Cennik G Suite
Koszty G Suite uzależnione są od pakietów, na które zdecyduje się użytkownik. Zależnie od wymaganych funkcjonalności czy poziomu zabezpieczeń możemy wybierać z trzech pakietów. Najprostszy, G Suite Basic, zawiera podstawową wersję narzędzia, która posiada ograniczenia (w postaci limitu 30GB pamięci na Dysku, czy odzyskiwania kopii zapasowej z datą maksymalnie 25 dni wstecz). Kolejną, nieco udoskonaloną wersją, i najbardziej optymalną jest wersja Business, najczęściej wybierana przez użytkowników. Nie ma ona ograniczeń powierzchniowych, ma również udoskonalone opcje zabezpieczeń czy działań administratora. Najbardziej profesjonalną i rozwiniętą opcją jest opcja Enterprise. Stworzona jest ona dla dużych przedsiębiorstw i ma zaawansowane ustawienia, niedostępne w niższych pakietach.
Ceny poszczególnych pakietów to 5,20 euro miesięcznie dla wersji Basic, 10,40 euro w opcji Business oraz 23 euro dla G Suite Enterprise. Warto jednak mieć na uwadze, że za cenę pakietu G Suite oprócz profesjonalnego adresu email otrzymujemy również szereg niezbędnych aplikacji biurowych do pracy.
Materiał zewnętrzny
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu