Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Opozycja: Budżet Obywatelski w Raciborzu bez promocji

Interpelacja Zuzanny Tomaszewskiej z RSS Nasze Miasto w sprawie braku promocji raciborskiego Budżetu Obywatelskiego.

Opozycja: Budżet Obywatelski w Raciborzu bez promocji

Szanowni Radni, Panie Prezydencie!

Decyzją Rady Miasta Racibórz, część środków przyszłorocznego budżetu trafi w ręce obywateli. Będzie to kwota 1,5 miliona złotych.

Przed kilkoma miesiącami zwracałam uwagę i podkreślałam jak ważne jest profesjonalne przeprowadzenie całego procesu i zachęcenie naszych mieszkańców do tego, by wzięli aktywny udział w tym głosowaniu. To element budowania społeczeństwa obywatelskiego, które jest w Raciborzu i tak bardzo słabe. Otrzymałam solenne zapewnienie, że kierowany przez Pana urząd całą operację przeprowadzi wzorcowo i zapewni profesjonalną promocję projektu. To chęcią tego profesjonalnego przygotowania się Pana do akcji, tłumaczył Pan fakt, iż budżet obywatelski startuje w Raciborzu tak późno, o wiele później niż w innych miastach.

Dziś jesteśmy w kluczowym momencie, w środku głosowania. O tym, że w Urzędzie Miasta odbywa się jakieś głosowanie, wiedzą wyłącznie Ci, którzy zgłosili swoje projekty.

Choć przed każdymi wyborami słupy ogłoszeniowe są zalepione ogłoszeniami o wyborach od góry do dołu, dziś - próżno szukać na nich choćby małego plakatu informującego o tym, że właśnie trwa głosowanie. Informacji tego typu nie znalazłam także w żadnej miejskiej instytucji jak Aquapark, RCK czy hala sportowa, nie wspominając o szkołach średnich, których uczniowie są przecież uprawnieni do głosowania. Nie ma ich także na klatkach schodowych, choć przed każdymi innymi wyborami takie ogłoszenia się tam znajdują. Nie słychać ogłoszeń z zachętą do głosowanie w lokalnej rozgłośni radiowej i nie widać ogłoszeń pro frekwencyjnych zleconych przez UM w lokalnych gazetach.

Panie Prezydencie,

Na wydatki z budżetu obywatelskiego wydamy 1,5 miliona złotych. Koszt wydruku dwudziestu tysięcy ulotek z pełną informacją o projektach biorących udział w głosowaniu wraz z instrukcją głosowania to koszt ok. 800 zł. Koszt dostarczeniach ich pocztą do każdego domu w Raciborzu to około 2 200 zł. Koszt wydruku plakatu z informacją o głosowaniu to 200 zł, a ich rozlepienia przez OSiR to około 350 zł. Promocja w jednostkach miejskich i szkołach średnich nie kosztuje nic, podobnie jak wywieszenie informacji na klatkach schodowych. Wystarczy porozumieć się ze wspólnotami i spółdzielnią, z którą miasta tak chętnie współpracuje w innych sprawach!
Zabrakło również bilbordów z nowoczesną grafiką, chociażby takich jakie zostały przygotowane na I Raciborski Półmaraton.

UM utworzył co prawda na Fejsbooku wydarzenie, ale sądząc po nikłej frekwencji jaka tam się zapowiada, domyślam się, że nie zainwestowano nawet trzystu złotych w komercyjną reklamę na tym portalu społecznościowym, dzięki którym informacja mogłaby dotrzeć do każdego użytkownika FB w Raciborzu.

Szansa na profesjonalną promocję głosowania nad tegorocznym budżetem obywatelskim została już przez Państwa zmarnowana. Frekwencja będzie zależeć wyłącznie od aktywności mieszkańców miasta oraz tego co zrobiły ze swojej stronie (nieodpłatnie) raciborskie media.

W imieniu klubu RSS Nasze Miasto, pozostaje mi wyrazić swoje zażenowanie tą sytuacją i przypomnieć Panu, że profesjonalna promocja każdego projektu oznacza wyjście poza mury UM i musi to być o wiele więcej niż wysłanie informacji prasowej do mediów.

Zuzanna Tomaszewska

RSS Nasze Miasto

 

Ludzie

Zuzanna Tomaszewska

Radna Miasta Racibórz, szefowa komisji oświaty

2 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
zenekx 26.11.2015 09:35
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Taki sam zarzut mam do zgłaszających projekty. Słabo je promują. Kończy się na pomyśle założenia wydarzenia na FB. Widziałem jedynie zorganizowaną akcję strażaków z którejś OSP oraz modelarzy - lotnisko.
Słabo!

rob48 26.11.2015 01:24
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

W gminie Pietrowice Wielkie każda wioska decyduje na co wydaje się pieniądze! Dlatego mamy w każdej wiosce plac zabaw i boiska! Radzę wysłać Lenka na naukę demokracji do wójta Wawrzynka!!!