Czwartek, 24 września 2020

imieniny: Gerarda, Teodora, Hermana

RSS

Kampanie Google Shopping – od czego zacząć?

16.09.2020 12:00 | 0 komentarzy | (s)

Zajmujesz się sprzedażą produktów w Internecie i chcesz również włączyć swoją pierwszą kampanię reklamową w Google Shopping? W tym artykule zyskasz najpotrzebniejsze informacje na temat rozpoczęcia działań reklamowych Google Shopping w systemie reklamowym Google Ads.

Kampanie Google Shopping – od czego zacząć?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Google Shopping

Kampanie Google Shopping to bardzo popularny typ kampanii reklamowej w Google wybierany przez sklepy internetowe. Na przestrzeni lat nazwa Google Shopping ulegała zmianie. Początkowo kampanie tego typu funkcjonowały pod nazwą Product Listing Ads, w skrócie PLA. Nazwy - Google Shopping czy też Zakupy Google - zostały wprowadzone w późniejszym czasie. Jednak to te ostatnie określenia funkcjonują oficjalnie. To obecnie jeden z najbardziej dochodowych dla sklepów internetowych kanał sprzedaży produktów. Firmy, które rozpoczynają działania reklamowe w większości przypadków zaczynają właśnie od Google Shopping, ponieważ konfiguracja i wdrożenie tego typu kampanii jest dosyć szybka i prosta. Praktycznie w ciągu jednego do trzech dni od momentu założenia kont reklamowych jesteśmy w stanie rozpocząć promocję nawet dziesiątek tysięcy produktów z oferty sklepu internetowego.

Jak wyglądają reklamy produktowe?

Reklama produktowa składa się ze zdjęcia produktu, a także tytuły oraz ceny. Dodatkowo w reklamie widoczna jest również informacja o nazwie reklamodawcy, czyli nazwie sklepu, który sprzedaje dany produkt. Ponadto w reklamie pojawia się również informacja z jakiego źródła pochodzi produkt, czyli która porównywarka cenowa wyświetla produkt. Najczęściej można spotkać „Przez: Google” natomiast wiele innych porównywarek korzysta również z możliwości promowania swoich produktów, wiec prawdopodobnie zobaczysz też nazwy innych porównywarek cenowych.

Jak tworzone są reklamy?

Reklamy produktowe tworzone są na podstawie danych zawartych w pliku produktowym. O pliku produktowym przeczytasz w dalszej części. Na tym etapie musisz wiedzieć, że informacje o każdym produkcie zawierają się w tym pliku. Adres URL do zdjęcia, adres docelowy strony produktu, tytuł, cena, dostępność i wiele innych informacji znajdują się w pliku produktowym. To właśnie na jego podstawie tworzona jest reklama. Zatem jak już się pewnie domyślasz warto aby ten plik był aktualny. Każda zmiana w sklepie, np. zmiana ceny, tytułu, dodanie nowego produktu powinna zostać uwzględniona również w pliku z produktami. W przeciwnym wypadku Twoje reklamy będą nieaktualne. Jak sprawić, żeby były aktualne. Dowiesz się poniżej.

Google Merchant Center i plik produktowy

W Google Merchant Center (Centrum Sprzedawcy Google) należy przesłać plik produktowy, który następnie jest akceptowany przez Google. Dopiero wtedy możesz wykorzystać produkty w swojej kampanii Google Shopping. Akceptacja pliku produktowego trwa do 3 dni roboczych, aczkolwiek przeważnie jest to krótszy czas oczekiwania i taką akceptację można uzyskać w ciągu jednego dnia roboczego. Wspomniany plik produktowy należy stworzyć wg określonej specyfikacji. Musi zawierać wymagane atrybuty takie jak tytuł, marka, kategoria, cena, dostępność, opis, koszt dostawy i wiele innych. Na podstawie wszystkich informacji w pliku produktowym Google będzie mógł precyzyjnie wyświetlić dany produkt na konkretną frazę kluczową bowiem w Google Shopping to system decyduje na jakie słowa wyświetli produkty.

Plik produktowy można przesłać na kilka sposobów. Jednym z nich są Arkusze Google (Google Sheets), może to być również zaplanowane pobierane, które pozwala na ustawienie harmonogramu przesyłania kiedy plik będzie aktualizowany. Innym sposobem może być przesyłanie za pomocą SFTP, FTP czy Google Cloud Storage.

Połącz konto Google Ads z Google Merchant Center

By móc rozpocząć tworzenie kampanii produktowych w Google Ads musisz również połączyć konto GMC z Google Ads. Dopiero po połączaniu twoje produkty pojawią się w Google Ads i będzie można zbudować dla nich kampanię.

Już znasz podstawowe informacje, które pozwolą ci rozpocząć działania reklamowe w Google Ads dla eCommerce. Stworzenie kampanii Google Shopping nie jest bardzo trudne, ale wymaga wykonania kilku wymaganych kroków. Nie czekaj i załóż swoje konto Google Ads, Google Merchant Center i stwórz plik produktowych zawierający Twoją aktualną ofertę.

Materiał zewnętrzny