Sobota, 20 października 2018

imieniny: Ireny, Kleopatry, Witalisa

RSS

Jaki prezent dla klienta za udaną współpracę?

09.09.2017 20:00 | 1 komentarz | (s)

Upominki biznesowe to ciekawy sposób na umocnienie relacji z klientem i stworzenie atrakcyjnego wizerunku firmy. Wybór odpowiedniego prezentu i sposobu jego wręczenia to jednak niemałe wyzwanie... Jak uniknąć niezręczności i znaleźć produkt idealny? Co wśród klientów widziane jest najlepiej? Czy kosze delikatesowe to dobry pomysł?

Jaki prezent dla klienta za udaną współpracę?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Upominki wyższej klasy

Za udaną współpracą najczęściej kryje się duże zaangażowanie - zarówno usługodawcy, jak i usługobiorcy. Nierzadko w grę wchodzą duże pieniądze i warto szczerze sobie powiedzieć, że upominek powinien równoważyć się z wartością zamówienia i prezentować nieco wyższą klasę. Sporym faux pas byłoby wręczenie klientowi niezdarnie zapakowanego bądź nawet pozbawionego dekoracji gadżetu reklamowego, który leży na zapleczu i kurzy się od miesięcy... Poza kwestią finansową, chodzi tutaj także o intencje i wysiłek włożony w zrobienie prezentu. Zbyt ostentacyjne oszczędzanie na tym polu może przynieść przykre efekty i zniechęcić do dalszej współpracy z firmą. Oczywiście szukanie okazji cenowych zawsze jest w biznesie pożądane - nie można jednak pomijać kwestii jakościowych i estetycznych.

Podejście uniwersalne

Z jednej strony, każdy prezent należy traktować indywidualnie. Z drugiej jednak relacje biznesowe nie zawsze pozwalają na wyczucie gustu klienta i znalezienie prezentu idealnie trafiającego w jego oczekiwania. Właśnie dlatego szuka się środkowej drogi, wyrażającej uniwersalizm i taką jakość, by obdarowany mimo wszystko poczuł się wyjątkowo. Wśród najbardziej sprawdzonych zestawów upominkowych znajdują się kosze delikatesowe. Mają wiele zalet - pozwalają na wybór słodyczy w klasie premium i... Zużywają się. To bardzo praktyczny prezent, który po prostu zawsze się przyda. Zajrzyjmy do przykładowego kosza biznesowego np. ze strony nobilia.pl i przeanalizujmy jego zawartość. Pierwsza rzuca się w oczy butelka wina. Bardzo eleganckie i biznesowe, prawda? Szczególnie, jeśli trunek pochodzi z wiarygodnego źródła. Do alkoholu dołączone mogą być czekoladki w ciekawej formie, krakersy dla przełamania smaku i odrobina zdrowia, zatem orzechy w polewie. Wybierając prezent warto patrzeć na niego całościowo i wybiórczo, sprawdzając każdy element zestawu z osobna. Tylko wtedy ma się pełną kontrolę nad swoimi zakupami.

Opakowanie ma znaczenie

Udany prezent po prostu musi dobrze wyglądać. Już w pierwszej chwili powinien wywoływać uśmiech na twarzy klienta i zachęcać do sprawdzenia, co jest w środku... Nie w każdej firmie znajduje się doświadczony specjalista od pakowania prezentów, zatem warto sięgać po gotowe kompozycje w sklepach. Na przykładzie wspomnianych już koszy delikatesowych można zauważyć, że najlepsze sklepy pozostawiają szeroki wybór. Zestaw może znajdować się w otwartym, odkrytym koszyku bądź też w zamykanym kuferku. Stylistyki są różne - można wybrać coś, co dopasuje się do charakteru firmy, może nawet wpasuje się w kolorystykę logo? Dobrym pomysłem będzie dołączenie kartki z podziękowaniem. Przed wręczeniem upominku powinno sprawdzić się jak wygląda i czy zestaw jest kompletny. Nie poleca się robienia szybkiego zakupu i wręczania go na gorąco - zawsze lepiej jest dać sobie czas!

Wręczenie upominku

W dzisiejszym świecie coraz częściej współpraca odbywa się zdalnie. Co robić, jeśli klient znajduje się daleko i nie nastąpi realny kontakt, okazja do wręczenia prezentu? W takim przypadku zawsze pozostaje droga pocztowa. Trzeba jednak bardzo uważać i uwzględnić to już w czasie kupowanie upominku. Paczki mają specyficzne wymagania - muszą być dobrze zabezpieczone, bezpiecznie opakowane i przewożone w dobrej temperaturze. Na szczęście nawet dla wysyłki słodyczy są alternatywy w lecie, wystarczy zaopatrzyć się we wkłady chłodzące. A co z wręczaniem prezentu bezpośrednio? Trzeba znaleźć na to odpowiedni moment - najlepiej tuż przy pożegnaniu, aby klient nie musiał dźwigać pakunku w czasie załatwiania innych spraw, lecz po prostu zabrać go ze sobą do domu. Warto uśmiechnąć się i także słownie podziękować za współpracę, życząc sukcesów na przyszłość i ponownego spotkania.

Materiał zewnętrzny