Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

SEO a content marketing

Na pewno słyszałeś określenie content marketing. I to nie jeden raz – zwłaszcza jeśli interesujesz się pozycjonowaniem stron i tematami ecommerce. Czym więc jest content marketing? Jest to przygotowywanie merytorycznych artykułów, poświęconych konkretnej tematyce. 

SEO a content marketing

Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep z galanterią skórzaną, content marketing pozwala Ci pochwalić się bogatą wiedzą, którą posiadasz na temat skóry, produktów skórzanych, producentów, metod konserwacji. Przygotowując artykułu, które w całości będą poświęcone tylko jednemu zagadnieniu, dokładnie i wyczerpująco je opisując (niekoniecznie za jednym razem, w jednym artykule. Temat może być podzielony na części, co z pewnością ułatwi czytanie). Wcielając się w rolę takiego eksperta, zyskujesz zaufanie osób, które mają dostęp do artykułu. W ich oczach twoja firma staje się bardziej wiarygodną i godną zaufania. Są to dwa najważniejsze czynniki, które mają wpływ na podjęcie decyzji zakupowych. Ale nie zapominajmy również o tym, że content marketing ma bardzo ścisły związek z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie stron internetowych

W jaki sposób content marketing wspiera SEO? Przypomnij sobie z czym mamy do czynienia. Wysokiej jakości, tematyczne artykułu, oryginalne, opatrzone zdjęciami i publikowane w miejscach, które odwiedzają ludzie. Jak widać, content marketing daje znakomitą okazję do zdobywania cennych i bardzo wartościowych linków. Ale ostrożnie! Teksty content marketingowe nie są typowymi tekstami reklamowymi, w których można przemycać nachalne linki. Nic z tych rzeczy. Aby tekst wzbudzał wiarygodność i zaufanie, a przede wszystkim aby czytelnik chciał go przeczytać do końca, musi zostać napisany w sposób obiektywny, zgodny z prawdą i nie wywołujący uczucia przymuszania do czegokolwiek. Oczywiście, nazwa firmy może być w tekście użyta do celów zaprezentowania czegoś, ale jeśli chodzi o sam link, to zazwyczaj dopuszcza się tylko jeden i to umieszczony na końcu artykułu. Na przykład w zdaniu opisującym, kto przygotował tekst lub kto dostarczył produkty do testów.

Kto pisze content marketing

Jednym z najtrudniejszych zagadnień, które są związane z content marketingiem, jest przygotowanie tekstów. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, są to teksty wysokiej jakości, więc ich zredagowanie wymaga umiejętności, doświadczenia oraz dobrego rozpoznania i znajomości tematu. Pisaniem takich tekstów najczęściej zajmują się copywriterzy lub osoby, które pracują w danej branży. Z uwagi na charakter, teksty content marketingowe nie należą również do najtańszych. Cena za 1000 znaków ze spacją rozpoczyna się od 10 złotych netto, a maksymalna stawka nie ma granic i w dużej mierze zależy od tematu. Z tego też powodu, pozycjonowanie stron internetowych korzystające z content marketingu nie jest metodą tanią, aczkolwiek bardzo skuteczną.

Skuteczność tej formy pozycjonowania

Kiedy już jesteśmy przy skuteczności content marketingu, koniecznie należy poruszyć temat tego, w jakich miejscach takie teksty są publikowane. Blogi tematyczne, serwisy internetowe – to najczęściej spotykane miejsca, w których można spotkać artykuły sponsorowane. Czym się kierować, podczas wybierania miejsc do publikacji swoich tekstów? Przede wszystkim tematycznym powiązaniem. Kontynuując przykład sklepu z galanterią skórzaną, teksty marketingowe powinny być publikowane na stronach poświęconych modzie, domowym wskazówkom, zakupom. Podsumowując, takie pozycjonowanie stron internetowych najlepiej sprawdza się w miejscach, na których pojawiają się potencjalni odbiorcy twoich towarów i usług.

Jak publikować teksty content marketingowe

Tutaj kolejne ważne zagadnienie. Aby pozycjonowanie stron internetowych było skuteczne, teksty content marketingowe powinny być publikowane systematycznie. Ich ręczne dodawanie do stron jest możliwe, ale z pewnością będzie czasochłonne i wymagające dużych nakładów pracy. Tym samym cena usługi pozycjonowania ponownie wzrasta, stając się mało atrakcyjna dla klientów. Dlatego powstały również specjalne platformy do publikacji takich tekstów. Rejestrując się do nich, masz dostęp do wygodnego narzędzia. Dodajesz swój tekst, a następnie z listy współpracujących serwisów, stron i blogów wybierasz ten adres, na którym tekst ma się pojawić. Pamiętaj, że dla skuteczności, jeden tekst może być publikowany tylko na jednej stronie. W przeciwnym razie będziesz miał do czynienia z tzw. duplicate content. Różne serwisy mogą posiadać różne stawki za publikację artykułu. Cena zależy głównie od zasięgu strony, dziennej liczbie użytkowników oraz sposobu, w jaki wpis będzie wyświetlany.

Możesz oczywiście pominąć usługi takich serwisów i we własnym zakresie nawiązać współpracę z właścicielami stron, na których chciałbyś widzieć swoje teksty content marketingowe. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne i wymaga tylko pewnych nakładów czasu, na skontaktowanie się z nimi. Dla wielu z takich osób, może to być pierwsza propozycja płatnej współpracy, jaką do tej pory otrzymali, przez co możesz otrzymać konkurencyjne ceny.

Czy takie pozycjonowanie stron internetowych ma sens?

To pytanie zadaje sobie wiele osób. Jest ono spowodowane głównie wysokimi cenami, które trzeba płacić za takie teksty. My zwracamy uwagę na to, że content marketing nie jest tylko metodą pozycjonowania, ale przede wszystkim sposobem na budowanie wizerunku swojej firmy w internecie.

Materiał zewnętrzny

4 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Mink (178.235. * .61) 23.04.2017 12:03

Nie da się ukryć, że jest to skuteczne;) W dzisiejszych czasach to chyba podstawowa forma działania dla wielu firm. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, to mogę podrzucić link http://www.premesso.pl/pozycjonowanie-czestochowa.html - wbrew nazwie to nie tylko Częstochowa;) dlatego można zajrzeć.

~Slavis (46.215. * .164) 10.03.2017 12:57

Polecam ciekawy artykuł dla ludzi specjalizujących się w SEO - o tłumaczeniach, bo to nie taka oczywista sprawa. http://blog.slavis.net/tlumaczenia/seo-tlumaczenia-dla-firm-tworzacych-strony-internetowe/

~Slavis (46.215. * .164) 10.03.2017 12:57

Polecam ciekawy artykuł dla ludzi specjalizujących się w SEO - o tłumaczeniach, bo to nie taka oczywista sprawa. http://blog.slavis.net/tlumaczenia/seo-tlumaczenia-dla-firm-tworzacych-strony-internetowe/

~Jarko234 (109.243. * .196) 14.12.2016 20:27

Ale przecież pozycjonować można prosto i samemu:
http://www.web-marketing.pl/pozycjonowanie-stron/