Lepsze noty – sztuka wspólnoty
We wtorek 7 listopada 2017 roku w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 14 w Rybniku (Popielowie) odbędzie się finał i podsumowanie projektu z zakresu edukacji kulturowej „Lepsze noty – sztuka wspólnoty”.
W trakcie trwania projektu grupie uczniów z popielowskiej podstawówki wraz z koordynatorkami, Alicją Szozdą z Domu Kultury w Rybniku-Boguszowicach i Aleksandrą Eichler z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 14 w Rybniku udało się, przy pomocy lokalnych twórców, zmienić przestrzeń wokół szkoły.
Podczas spotkania mającego się odbyć w Szkole Podstawowej nr 24 zaplanowano wręczenie pamiątek z projektu najaktywniejszym dzieciom i rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego dla uczniów „Szkoła – moje miejsce”. Będzie także można zobaczyć zdjęcia dokumentujące działania, w które zaangażowane były dzieci: wycieczkę szlakiem murali w Katowicach oraz efekty czterech warsztatów: graffiti, instalacji drucianej, drzew w swetrach i pieńków. – Będzie popcorn i sok malinowy. Postaramy się stworzyć w szkole prawdziwie domową atmosferę, dlatego obowiązują niezobowiązujące stroje – zachęca z uśmiechem Alicja Szozda, specjalista ds. edukacji kulturowej Domu Kultury w Rybniku-Boguszowicach.
Spoiwem wszystkich działań była współpraca dzieci z zaproszonymi do projektu artystami - sztuka wspólnoty (community arts). – Uczniowie z wielkim zaangażowaniem włączyli się w zaproponowane przez nas aktywności. Jestem z nich i efektów ich pracy bardzo dumna – podkreśla Aleksandra Eichler, nauczycielka polonistka ze Szkoły Podstawowej w Popielowie.
Projekt realizowany był w ramach projektu operatorkultury.pl, prowadzonego przez Regionalny Instytut Kultury, który w województwie śląskim pełni rolę operatora programu Narodowego Centrum Kultury Bardzo Młoda Kultura 2016-2018.
Zdjęcie: Łukasz Kohut