Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Strzały pod siedzibą JSW. Kibice starli się z policją

Zamieszki pod siedzibą Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Grupa kilkudziesięciu agresywnych osób starła się z policją. Ta użyła gazu i broni gładkolufowej.

Strzały pod siedzibą JSW. Kibice starli się z policją

Materiał wideo:

Uczestnicy protestu zaczęli się zbierać przed siedzibą zarządu JSW ok. godziny 18.00, czyli na godzinę przed planowanym wznowieniem rozmów MKPS i zarządu spółki. Podczas demonstracji doszło do starć z policją, w trakcie których policjanci użyli gazu i broni gładkolufowej. Kilku demonstrantów zostało rannych. Nie wiadomo jednak, ile dokładnie osób odniosło obrażenia. 10 osób zostało zatrzymanych przez policję.

Ok. godziny 21.00, z dwugodzinnym opóźnieniem rozpoczęła się kolejna runda negocjacji przedstawicieli związków zawodowych działających w JSW i zarządu spółki z udziałem mediatora. W rozmowach uczestniczy też szef Rady Nadzorczej Jastrzębskiej Spółki Węglowej. Nie bierze w nich natomiast udziału prezes spółki Jarosław Zagórowski. Na wynik rozmów czekają górnicy, którzy od 7 dni prowadzą akcję strajkową w kopalniach JSW.

(acz) Fot. Adrian Czarnota

40 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Objektywny 13.02.2015 14:34
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

https://www.youtube.com/watch?v=HdG4lNbOBJc&feature=youtu.be.....warto posłuchać Ślązacy....!

szatan 12.02.2015 18:12
oceniono 10 razy
8
Zgłoś

Majdan to widzieli i pyski otwierali a w kraju jak ludzi krzywdza to sa slepi

szatan 06.02.2015 12:24
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Tu strzelaja tam Bomby podkladaja robi sie ciekawie

ren 05.02.2015 06:37
oceniono 18 razy
12
Zgłoś

likwidowacwszystko- zadałem proste pytanie, a ty ani mru, mru. No tak sory, pisałeś że nie jesteś bystry.

likwidowacwszystko 05.02.2015 05:26
oceniono 10 razy
-4
Zgłoś

http://youtu.be/5sTUwJ0lqLE

likwidowacwszystko 05.02.2015 05:26
oceniono 9 razy
-3
Zgłoś

TIR wjechał w górników, bo blokowali drogę Kierowca tego TIR-a postanowił przebić się przez górniczą blokadę. O mało nie porozjeżdżał ludzi!Protesty na Śląsku przybierają coraz bardziej dramatyczne formy. We wtorek policja użyła broni gładkolufowej i ostrzelała protestujących górników gazem łzawiącym. Dziś wyszli na drogi i je zablokowali. W sieci ukazał się film z jednej z takich blokad. Widać na nim grupę protestujących górników i TIR-a który w nich wjeżdża!W śląskich Pawłowicach górnicy zablokowali drogę i nie przepuszczali TIR–ów jadących przez wieś. Jeden z kierowców postanowił jednak przejechać za wszelka cenę i nie zatrzymał się przed protestującymi tylko wjechał z niewielką prędkością wprost w grupę ludzi!Protest odbywał się w samym środku Pawłowic, na rondzie przy urzędzie gminy. Kierowca tego samochodu nie tylko nie odpuścił, ale przebił się przez górniczą blokadę. Dramatyczny film, nagrany telefonem komórkowym, pokazuje, jak strajkujący próbują otworzyć drzwi ciężarówki i dostać się do kabiny. Nie udaje się im to, a kierowca stopniowo wbija się w blokadę i przejeżdża przez grupę górników.

kiepski 04.02.2015 17:36
oceniono 11 razy
5
Zgłoś

bystrzak dom ci odpowiedz zeby sie nie narobic a 5 tys miec

kiepski 04.02.2015 17:34
oceniono 14 razy
2
Zgłoś

banda nierobow jeszcze kibolow im trza

ren 04.02.2015 14:51
oceniono 16 razy
8
Zgłoś

Pytanie do "ekspertów": ile do budżetu państwa wpłyneło z JSW np. w 2014 roku. likwidowacwszystko i tobie podobni, czekam na odpowiedź. Drugie pytanie ile wpłaciła do budżetu PG Silesia. likwidowacwszystko- udowodni że jesteś bystry i napisz jakie to kwoty!!!

noname1988 04.02.2015 14:16
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

do górników z K.W
kiedy wypłaca 14- nastki czy wogóle wypłaca:D?

fmworld 04.02.2015 13:45
oceniono 10 razy
6
Zgłoś

Moi drodzy jedyne wyjście dla Śląska to odłączenie od Polski. A dokłądniej mówiąc Dolny Sląsk, Górny Śląsk i opole odłączyć od Polski i przyłączyć do Niemiec inaczej nic się u Nas nie zmieni. Wiem wiem, będziecie to krytykować ale taka prawda. Sam się astanawiam z żoną czy nie sprzedać tu wszystkiego i nie wyjechać do Niemiec bo inaczej na śląsku to czarno widzę. Obudzcie się bo może być za późno a to jedyne rozsądne wyjście. Dzieki temu WARSZAWKA i reszte polski polegnie bo im się kran z $ zakręci.

likwidowacwszystko 04.02.2015 13:42
oceniono 16 razy
0
Zgłoś

To trzeba to zmienić. Niech górnicy zaczną sami sprzedawać węgiel, to poczują prawo rynku. A skoro jest tańszy, to znajdą nabywców od razu. Klienta interesuje cena i jakość. Kto wydobywa i jaki ma łańcuch sprzedaży jest mu obojętne.Dlaczego żaden ze związkowców ani pozostali protestujący nie chcą sami zarządzać spółką? NO tak. ja bym oddal kopalnie związkowcom, niech się rządzą, niech gospodarzą niech dają górnikom to co chcą.

mhl999 04.02.2015 13:32
oceniono 9 razy
5
Zgłoś

proponuję zatrudnić urzędników (prezydentów i burmistrzów) od efektów pracy - to będzie dopiero ciekawe. dlaczego maszyny w górnictwie są tak drogie? czy certyfikaty muszą podnosić ceny maszyn o 50 czy 100%?

likwidowacwszystko 04.02.2015 13:10
oceniono 15 razy
1
Zgłoś

Górnik przychodzi na kopalnię na 7,5 godziny, ale efektywnie czas pracy przy wydobyciu to 2,5–3 godziny. Z reguły pracuje się na cztery zmiany, co oznacza, że wydobycie trwa około 12 godzin na dobę przez pięć dni w tygodniu. To powoduje, że maszyn, które w górnictwie są bardzo drogie, nie wykorzystujemy efektywnie. One powinny pracować cały czas.
Proszę spojrzeć na kopalnię Silesia, która była przeznaczona do zamknięcia. W 2010 roku przejął ją prywatny czeski inwestor, ale bez załogi. Zatrudnił ludzi na nowych zasadach: zarobki są uzależnione od efektów pracy. Ta kopalnia pracuje siedem dni w tygodniu przez 24 godziny. Nawet w dzisiejszych trudnych warunkach rynkowych jest na plusie. W kopalniach państwowych związki zawodowe z dużą niechęcią zgadzają się na inną, bardziej efektywną organizację pracy.

likwidowacwszystko 04.02.2015 13:00
oceniono 12 razy
2
Zgłoś

Objektywny twojej twojej wiedzy niechce bo z niej wyniknie zy 2+2=5:)

ren 04.02.2015 12:49
oceniono 8 razy
6
Zgłoś

gyniuś- "1740 – Król pruski Fryderyk II Wielki zajmuje większość ziem Górnego Śląska, poza księstwami: cieszyńskim, opawskim i karniowskim" Gratki ze znajomości histori. Tak masz racje najlepszy przykład: przyrost naturalny, na pozytywne zmiany, rozwarstwienie społeczeństwa, lekarz zarabia 20tyś. pielęgniarka 1,5tyś.

likwidowacwszystko 04.02.2015 12:39
oceniono 12 razy
2
Zgłoś

Ceny surowca spadają – tona węgla koksującego, który wydobywa Jastrzębska Spółka Węglowa, kosztuje dziś 120 dolarów, choć jeszcze niedawno było to 300 dolarów. Węgiel energetyczny był po 120 dolarów, teraz tona kosztuje 70 dolarów. Ale na to nie mamy wpływu, bo to są ceny światowe, a rynek jest otwarty i konkurencyjny. Jedyne, co możemy zrobić, to dostosować się do tej sytuacji. Żeby było to możliwe, potrzebujemy elastyczności po stronie kosztów. Spójrzmy na ich strukturę: około połowy stanowią koszty wynagrodzeń, które w górnictwie nie są powiązane z wydajnością. Tutaj płaci się za przychodzenie do pracy.

likwidowacwszystko 04.02.2015 12:35
oceniono 11 razy
3
Zgłoś

Prezes JSW: nie możemy płacić górnikom tylko za przychodzenie do pracy.Musimy zmienić prawo regulujące zasady wynagrodzeń w górnictwie w ten sposób, żeby płace powiązać z wydajnością. Bez elastyczności po stronie kosztów śląskie górnictwo może upaść – mówi Jarosław Zagórowski, prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej zatrudniającej 35 tys. osób

gyniuś 04.02.2015 12:15
oceniono 11 razy
3
Zgłoś

Polska nosi piętno zaborów i okupacji sowieckiej przez ostatnie 70-lat . Dobrobyt budują sami ludzie i robią to przez pokolenia . W Polsce nigdy nie było poczucia własności ,odpowiedzialności ,zawsze panowała teoria że "to nie jest moje " i można to ukraść zniszczyć rozpierdolić . Na Śląsku pod 600-letnimi rządami Niemiec wykształciła się odpowiedzialność ,poczucie swojej i czyjeś własności ,szacunek do starszych i poszanowanie do pracy innych . Wszystkie te pozytywne cechy dostały w tzw.łeb kiedy Ślązacy zaczęli wyjeżdżać na zachód ,W zamian dostaliśmy na Śląsk w ramach polonizacji Śląska wszelkiej maści auszus z centralnej i wschodniej polski takich jak Kukiz i jemu podobni . ( zabór Rosyjski ) i te nawyki odciskają na Śląsku swoje piętno . Ale kto nie widzi pozytywnych zmian jakie nastąpiły od 89r to albo jest zwykłym wichrzycielem politycznym albo ma zwyczajnie bielmo na oczach !

ren 04.02.2015 12:06
oceniono 9 razy
1
Zgłoś

gyniuś- niczego nie kumasz, służba zdrowia- kolejki nie raz całe lata czekasz na wizyte, zabieg, (płace kosmiczne pielęgniarek?), szkolnictwo, likwidacja szkół, nie wspomne o szkołach zawodowych. Chołota ze związku "solidarność" z czasów komunistycznych dorwała się do władzy i masz skutki. Co powiesz na to co pisałem o prezesach. Co do rolników, Ursusami nie orają bo nasza kochana władza zniszczyła te zakłady, to kto głupoty wypisuje?

alexxia84 04.02.2015 11:53
oceniono 15 razy
1
Zgłoś

ren-ja jestem za autonomią dla śląska,ewentualnie w razie takiej potrzeby,z coraz większym przekonaniem(i tu mnie co niektórzy "zjedzą",ale to TYLKO moje zdanie),za 17 landem niemieckim...Dopóki Śląsk będzie polski to się nic nie zmieni,pseudo porozumienia,to tylko odwlekanie w czasie dla naszych dzieci,wnuków...

gyniuś 04.02.2015 11:46
oceniono 4 razy
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

ren 04.02.2015 11:24
oceniono 10 razy
-2
Zgłoś

alexxia84- dlaczego warszawka nie pozwoli na to aby tu na Ślasku, prezesami byli ślązacy. Czy nie po to wysyłają tu swoich aby wydoić z nas co się da, a potem niech się dzieje co chce, ich to już nie interesuje, taka nasza kochana władza. Ale ludzie się budzą, widzą co wyrabia władza (rolnictwo, służba zdrowia, szkolnictwo, itd.), czyż Paweł Kukiz nie miał racji, Polska zaczyna płonąć! Zresztą bardzo nad tym ubolewał, miał nadzieje że władza się opamięta. Ja w to nie wierzę, ich arogamcja, złodziejstwo nie ma granic.

jaco 04.02.2015 11:19
oceniono 6 razy
2
Zgłoś

a jak ma wyglądać sytuacja finansowa JSW, jak związkowcy, urzędasy i prezesiki tylko doją .... a zwykły szary robol dostaje grosze. powinni zlikwidować deputat, 14-nastki itd. dla tych co dołu nie widzieli... bez wyeliminowania podstawowych błędów kopalnia nigdy nie przyniesie zysków.

gyniuś 04.02.2015 11:09
oceniono 2 razy
2

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

alexxia84 04.02.2015 11:08
oceniono 11 razy
-7
Zgłoś

aaa no jeszcze o ubezpieczenie od"złych" decyzji na MILIARD!

alexxia84 04.02.2015 11:05
oceniono 13 razy
-7
Zgłoś

bystrzak i likwidowacwszystko,dwa niewtajemniczone d3bile,które z JSW i kopalniami nie mają nic wspólnego...Zapytajcie pana prezesa o hotel diament i te nowe poukrywane samochody,potem możemy podyskutować o jakiejkolwiek nierentowności a raczej nieudolności Zagóra i warszaFki!!!

zezem 04.02.2015 11:04
oceniono 13 razy
9
Zgłoś

Mam pytanie: czy ktokolwiek w obecnych czasach dostał nakaz pracy w kopalni? Czy ktokolwiek jest zmuszony do pracy, jak to pięknie się pisze, w ciężkich warunkach? Czy mam rozumieć że wszyscy na kopalni są nowymi Pstrowskimi? To po kiego wała daje się łapówki żeby się tam dostać?

bystrzak 04.02.2015 10:51
oceniono 10 razy
4
Zgłoś

Co do pracy górnika, to owszem nieprzyjemna ale jest sporo zawodów o wiele bardziej niebezpiecznych i z większą odpowiedzialnością np za innych (kierowca). Tak się składa, że sporo osób z rodziny pracuje w kopalniach i wiem co się tam dzieje, lub też nie dzieje. Argument, że tam na dole jest jakaś 3 wojna światowa mnie nie przekonuje. Specyficzne warunki pracy i tyle.

bystrzak 04.02.2015 10:45
oceniono 11 razy
5
Zgłoś

jaco@ dokładnie tak. Żresztą wiadomo dokładnie ile kosztuje 1 dzień zastoju w JSW, przemnożyć razy ilość dni i wynik gotowy. Czasy prosperity dla kopalń minęły bezpowrotnie. Czas się obudzić.

jaco 04.02.2015 10:42
oceniono 9 razy
5
Zgłoś

samo sobie tym strajkiem zaszkodzą i doprowadzą do większego zadłużenia JSW !

ren 04.02.2015 09:52
oceniono 6 razy
0
Zgłoś

likwidowacwszystko- miałem cię za bystrzejszego i odpowiesz mi na zadane pytanie, ale widzę że nie, ty nawet nie rozumiesz co do ciebie piszę. Oj masz racje nie jesteś bystry.

Objektywny 04.02.2015 09:42
oceniono 14 razy
-4
Zgłoś

@likwidowacwszystko + bystrrzak .....( panowie czy panie ).....który z was kiedykolwiek pracował na kopalni?????? w co wątpię, proszę więc nie zabierać głosu w tym temacie, spisywanie komentarzy czy artykułów innych nie ze swojej głowy ,tylko jeszcze bardziej dowodzi o waszej niewiedzy i zawiści względem górników ,radzę zająć się swoimi problemami a najlepiej znależ pracę do której będziecie się nadawać, bo w górnictwie absolutnie nie macie szans i o czym marzyć bo tam pracują chłopy co mają j.ja nie pozostałości po nich !!!!!

szatan 04.02.2015 09:40
oceniono 10 razy
4
Zgłoś

Za komuny jak Policja strzelala to bylo nie legalnie a teraz to strzela legalnie Sedziowie tez wydaja nie sprawiedliwe wyroki legalnie Komornik tez zabiera u sasiada traktor lub samochod legalnie PO licja tez go ochrania legalnie przy tej kradzierzy Sikorski i inni PO slowie wyludzali kilometrowki legalnie biedak jak ukradnie kostke masla czy Bulke to zlodziej i Bandyta do wiezienia z takimi komentarz usunac bo on szkaluje nasza kochana PO olske oraz caly ten system

likwidowacwszystko 04.02.2015 09:37
oceniono 7 razy
1
Zgłoś

Do ponizej ja bystrzak nie mam nicka:)

ren 04.02.2015 09:33
oceniono 9 razy
3
Zgłoś

likwidowacwszystko- miałeś się zlikwidować, ale skoro jeszcze funkcjonujesz mam pytanie. Skoro jesteś taki bystrzak, to mi wytłumacz, tak na chłopski rozum, do tony węgla dopłacamy np. 100zł. 260tyś. razy 100zł. = 26 milionów nie wypłynie z kasy państwa, to jak straty czy zyski do budżetu. No bystrzak zabłyśni.

likwidowacwszystko 04.02.2015 02:47
oceniono 11 razy
1
Zgłoś

Zarząd JSW podkreśla, że zorganizowany przez związki zawodowe strajk jest nielegalny."Złamanych zostało kilka artykułów ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych. Procedura sporu zbiorowego dotyczyła przywrócenia posiłku profilaktycznego dla pracowników powierzchni, tymczasem postulaty zgłoszone w trakcie strajku i pytania referendalne dotyczyły całkiem czego innego. Niedopełniono też terminów. Organizator strajku nie doczekał do zakończenia procedury sporu zbiorowego i nie powiadomił odpowiednio wcześniej pracodawcy" - wyjaśnił prezes Zagórowski,Związkowcy będą dążyć do tego, by na koniec sporu ogłosić amnestię. To niemożliwe, bo strajk jest nielegalny, łamane jest prawo. Jako pracodawca nie będziemy wyciągać konsekwencji personalnych w stosunku do pracowników, bo to liderzy związkowi popchnęli ich do strajków, ale w okresie strajku będą oni, zgodnie z ustawą, pozbawieni prawa do wynagrodzenia. Liderzy muszą się liczyć z tym, że organy w Polsce mogą podjąć działania, bo łamane jest prawo" - dodał.

likwidowacwszystko 04.02.2015 02:44
oceniono 13 razy
1
Zgłoś

Zagórowski: Z powodu strajku ubytek wydobycia w JSW wyniósł dotąd ponad 260 tys. ton.Ubytek w produkcji węgla z powodu strajku w Jastrzębskiej Spółce Węglowej wyniósł w styczniu ponad 260 tys. ton - poinformował w rozmowie z PAP prezes JSW Jarosław Zagórowski. Z powodu braku węgla koksowego koksownie JSW mają problem z jakością produkowanego koksu, spółka nie realizuje też wielu kontraktów, w tym do ArcelorMittal.Mamy praktycznie wyczyszczone zwały węgla koksowego, nie realizujemy wielu kontraktów" - powiedział Zagórowski.

likwidowacwszystko 04.02.2015 02:21
oceniono 12 razy
2
Zgłoś

30 mln zł dziennie - tyle JSW straci na strajku.Strajk tylko pogorszy sytuację finansową spółki - mówił w środę Jarosław Zagórowski, prezes JSW. Zagórowski nawoływał także załogę do zaprzestania akcji protestacyjnej.We wszystkich kopalniach obowiązuje pełna mobilizacja - podkreślał Krzysztof Łabądź z Sierpnia '80, jeden z głównych organizatorów akcji protestacyjnej. Związkowiec przyznaje, że załoga świadomie działa na szkodę firmy. - Nie mamy innego wyjścia, istotą strajku jest to, by był dotkliwy dla pracodawcy - mówił Łabądź.

bystrzak 04.02.2015 00:40
oceniono 14 razy
0
Zgłoś

Debile, mówię o protestujących. Widziałem w TV wywiad z prezesem zarządu i miał 100% racji.