Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Kolej tłumaczy się z wielkiej rozbiórki

Do końca przyszłego roku PKP S.A. chce się pozbyć ponad dwóch tysięcy obiektów w całej Polsce.

Kolej tłumaczy się z wielkiej rozbiórki
Większość przeznaczonych do wyburzenia obiektów znajduje się w opłakanym stanie

W województwie śląskim ponad pięciuset, a w naszym regionie kilkudziesięciu. Pod młot wyburzeniowy mają iść dworce, toalety, nastawnie, magazyny, domy. Na terenie trzech powiatów: rybnickiego, wodzisławskiego i raciborskiego wyburzonych ma zostać blisko trzydzieści obiektów. Są to najróżniejsze budowle. Wśród nich znajduje się między innymi wiadukt stalowy w Mszanie z 1949 roku o długości 33 metrów i 55 ton. Budynek dworca kolejowego w Radlinie, budynek mieszkalny i magazyn paliw w Lekartowie, hala napraw wagonów w Raciborzu, budynek schroniska w Nędzy oraz magazyny w Suminie. Zburzony zostanie również budynek mieszkalny w Kuźni Raciborskiej przy ulicy Powstańców. Najwięcej wyburzeń planowanych jest w rejonie Chałupek. Tu pod młot pójdzie między innymi budynek posterunku manewrowych, budynek administracyjny, budynek magazynu oraz garaż oraz szereg mniejszych obiektów.

– Obiekty, które mają zostać wyburzone, w ramach ogłoszonego niedawno przetargu, to nieużywane od lat, często zupełnie nienadające się do użytku magazyny, budynki techniczne czy elementy infrastruktury kolejowej – tłumaczy Maciej Bułtowicz, główny specjalista biura prasowego Polskich Kolei Państwowych S.A. – Zanim zdecydujemy się na likwidację nieruchomości, najpierw staramy się je zagospodarować komercyjnie, sprzedać lub przekazać na rzecz w jednostek samorządu terytorialnego. Tego typu nieruchomości generują koszty, a PKP S.A. jako przedsiębiorstwo prawa handlowego nie może sobie pozwolić na utrzymywanie nieużytków – tłumaczy.

Pracownik PKP zapewnia, że grunty pozostałe po wyburzonych budynkach są zazwyczaj przekazywane na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, które tworzą tam elementy infrastruktury związane z transportem (np. parkingi, drogi, ścieżki rowerowe). Koszt przeprowadzenia prac w całej Polsce szacowany jest na 17 mln zł brutto.


Zobacz również:

 

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
beti555 29.06.2015 09:59

bardzo dobrze, po co utrzymywać ruiny