Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

PKS znów może liczyć na Nędzę

Nędza znów wspiera Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Raciborzu. Mimo głośnego sprzeciwu ze strony rajców na lipcowym posiedzeniu i wstrzymaniu kolejnego zastrzyku finansowego dla przewoźnika, na wrześniowych obradach pieniądze już zostały wyasygnowane.

PKS znów może liczyć na Nędzę

Wsparcie finansowe dla PKS-u przez gminy powiatu raciborskiego przekazywane jest od początku br. Są to zmiany, które wprowadzono z uwagi na trudną sytuację finansową przewoźnika. O taką pomoc do gmin zwróciło się Starostwo Powiatowe w Raciborzu, które jest właścicielem większości udziałów PKS-u. Do kursów dokładają się prawie wszystkie gminy powiatu raciborskiego. Współpracy odmówił tylko Racibórz, tłumacząc się posiadaniem własnej komunikacji.

Nędza wsparcie przekazuje transzami. To, które miało zostać uchwalone w lipcu, zostało jednak przez większość radnych zablokowane. Powód? Poszło o brak odpowiednich wyliczeń, które PKS obiecał Nędzy, m.in. chodziło o dokładny wykaz autobusów rentownych i nierentownych przejeżdżających przez gminę. – Dopóki powiat nie dostanie bodźca od nas w formie takiej, że nie wpłynęła kolejna rata, to nie dostaniemy żadnych konkretów. Ja zagłosuję przeciwko – rozpoczął wówczas dyskusję nad uchwałą przewodniczący rady Gerard Przybyła (na zdj.). – Żeby powiat zrozumiał, kto jest organizatorem komunikacji na terenie powiatu – wtórowała mu wójt Anna Iskała.

Radni czekali na konkretne ustalenia i jak słyszymy od przewodniczącego rady Gerarda Przybyły, został wykonany krok w porozumieniu, którego oczekiwali w Nędzy. Dowiadujemy się, że usunięto około dwudziestu nierentownych kursów przejeżdżających przez gminę oraz została podniesiona cena biletów*. – Zostały poczynione pierwsze kroki w tym, aby poprawić rentowność linii na terenie naszej gminy. Będziemy teraz widzieli namacalnie, jakie te zmiany przyniosły efekty – powiedział nam przewodniczący Przybyła.

Za przekazaniem finansowego wsparcia na 13 obecnych radnych na wrześniowej sesji (Artur Bugiel i Denis Cyfka byli nieobecni) opowiedziało się dziecięciu z nich. Przeciwny był Henryk Postawka i Piotr Kudla. Brunon Bluszcz wstrzymał się od głosowania.

Do tej pory Nędza do przewozów dołożyła 186 tys. zł. Na pytanie, czy to już koniec wsparcia finansowego ze strony gminy dla PKS–u w tym roku, Gerard Przybyła odpowiedział, że „ma nadzieję”.

(mad)


* Podwyżka, o której mówił przewodniczący, na biletach jednorazowych wynosi 1,5 zł, a miesięcznych ulgowych od 15 zł do 25 zł za przejazdy z Raciborza do miejscowości położonych na terenie Nędzy i Kuźni Raciborskiej. – Wprowadzona zmiana cennika została zaproponowana gminom Nędza i Kuźnia Raciborska, które nie wniosły uwag. Podwyżka cen jest spowodowana dostosowaniem taryfy opłat za bilety do aktualnie obowiązujących stawek w pozostałych gminach powiatu – uzasadniają tę decyzję służby prasowe starosty Grzegorza Swobody.

Ludzie

Anna Iskała

Wójt gminy Nędza.

Brunon Bluszcz

Radny gminy Nędza.

Denis Cyfka

Były radny gminy Nędza.

Gerard Przybyła

Przewodniczący rady gminy Nędza, prezes GMKS 21 Nędza

Henryk Postawka

Były radny gminy Nędza.

Piotr Kudla

Radny gminy Nędza.

2 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~adamsa (77.255. * .186) 03.10.2019 14:21

Smutne to bo ceny poszły i to nie mało w górę a zlikwidowano autobusy szkolne i to w godzinach szczytu. Uczniowie i osoby wracające z pracy o godz. 15 stoją ściśnięci jak szprotki.

~KKKK (78.31. * .34) 02.10.2019 10:21

Żeby się radni nie zdziwili, jak "oszczędzanie przez likwidację" przyniesie spadek frekwencji na rentownych kursach. Bo transport publiczny to trochę bardziej skomplikowany temat i jak pasażer się dowie, że na wypadek spóźnienia na "rentowny kurs" kolejnego nie ma, to przyśpieszy to jego decyzję przesiadce na samochód. Przerabiano ten temat na kolei w latach 90.