Lifestyle
Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Czas nas Śląskie
Czas nas Śląskie Konkurs promujący lokalne i regionalne produkty i usługi wraz z przyznaniem znaku jakości „Czas na Śląskie”
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Czujesz ciężar na żołądku ? Są pokarmy, które go z Ciebie zrzucą

Problemy trawienne, takie jak gazy, zaparcia i biegunki, dotykają miliony ludzi, a 15 procent osób w krajach zachodnich doświadcza poważnej formy wrażliwości jelitowej, zwanej zespołem jelita drażliwego.

Czujesz ciężar na żołądku ? Są pokarmy, które go z Ciebie zrzucą

Oto pięć produktów spożywczych, które sprzyjają zdrowemu trawieniu i pomagają uniknąć typowych objawów żołądkowo-jelitowych.

Pełne ziarno

Ryż biały czy brązowy? Chleb pełnoziarnisty czy biały? Lekarze twierdzą, że jeśli chcesz, żeby Twoje jelita lepiej pracowały, wybieraj pełne ziarna, ponieważ optymalne funkcjonowanie jelita grubego wymaga co najmniej 25 gramów błonnika dziennie. W porównaniu z węglowodanami rafinowanymi, takimi jak białe pieczywo czy makaron, pełne ziarna dostarczają mnóstwo błonnika, a także dodatkowych składników odżywczych, takich jak kwasy tłuszczowe omega-3. Kiedy bakterie jelitowe fermentują błonnik, wytwarzają krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe. Cząsteczki te wspomagają prawidłowe funkcjonowanie komórek wyściełających jelito grube, gdzie mieszka 70 procent naszych komórek odpornościowych. Więcej porad znajdziesz na esomed.pl

Smoothie szpinakowe

Liście zieleni, takie jak szpinak czy jarmuż, są doskonałym źródłem błonnika, a także składników odżywczych, takich jak folian, witamina C, witamina K i witamina A. Badania wykazały, że liście zieleni zawierają także specyficzny rodzaj cukru, który wspomaga rozwój zdrowych bakterii jelitowych. Spożywanie dużej ilości błonnika i zieleni liściastej pozwala rozwinąć idealny mikrobiom jelitowy - tryliony organizmów żyjących w okrężnicy.

Chude białko

Osoby z IBS lub wrażliwością jelit powinny spożywać chude białka i unikać potraw bogatych w tłuszcz, w tym smażonych. Żywność wysokotłuszczowa może wywołać skurcze jelita grubego, a wysoka zawartość tłuszczu w czerwonym mięsie to tylko jeden z powodów, dla których warto wybierać zdrowsze opcje. Eksperci twierdzą, że czerwone mięso sprzyja rozwojowi bakterii jelita grubego, które wytwarzają substancje chemiczne związane ze zwiększonym ryzykiem zatkania tętnic.

Owoce o niskiej zawartości fruktozy

Jeśli jesteś osobą, która ma skłonność do gazów i wzdęć, możesz spróbować zmniejszyć spożycie fruktozy, czyli cukru owocowego. Niektóre owoce, takie jak jabłka, gruszki i mango mają wysoką zawartość fruktozy. Natomiast owoce jagodowe i cytrusowe, takie jak pomarańcze i grejpfruty, zawierają mniej fruktozy, dzięki czemu są łatwiejsze do tolerowania i rzadziej powodują gazy. Banany to kolejne owoce o niskiej zawartości fruktozy, bogate w błonnik i zawierające inulinę - substancję, która stymuluje rozwój dobrych bakterii w jelitach.

Awokado
Awokado to superżywność bogata w błonnik i niezbędne składniki odżywcze, takie jak potas, który wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego. Jest też pokarmem o niskiej zawartości fruktozy, więc rzadziej powoduje gazy. Uważaj na wielkość porcji takich produktów jak orzechy i awokado. Mimo że są one bogate w składniki odżywcze, mają też wysoką zawartość tłuszczu, więc pamiętaj, żeby jeść je z umiarem.

Materiał zewnętrzny