Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Tak Szymon i Marek Warszowie dokończyli zdobywanie Korony Gór Polski w 9 dni [Etap drugi]

Raciborzanie - ojciec i syn, miłośnicy górskich wędrówek - zrealizowali swój kolejny odważny projekt. Tym razem weszli na każdy najwyższy szczyt we wszystkich pasmach górskich w naszym kraju. "Zaliczyli" 28 szczytów rozmieszczonych po południowej oraz środkowej Polsce. W drugim etapie ich "łupem" padło 16 szczytów w 4 dni.

Marek Warsz i jego syn Szymon to górska wizytówka Raciborza. Po wyprawach na szczyty gór Europy, zdobyli w krótkim czasie Koronę Gór Polski

Projekt ten podzielili na dwa etapy: pierwszy zakładał 5 dni wędrówki i 12 szczytów (przeczytasz o nim tutaj) oraz drugi etap, który trwał 4 dni i liczył 16 szczytów.

Szalony pomysł

Te 16 szczytów leży na zachód od Raciborza. Wszystkie góry zaliczają się do jednego, dużego pasma – Sudetów. Warszowie postanowili wejść na 16 szczytów w 4 dni. - Pomysł szalony, więc w sumie pasuje do nas - śmieje się Szymon Warsz.

W podróż wyruszyli 12 czerwca. Pierwszym celem była Biskupia Kopa 891 m (Góry Opawskie), na którą weszli w 40 min z Jarnołtówka.

Następnie przejechali na Przełęcz Kłodzką, skąd również w 40 min weszli na Kłodzką Górę 757 m (Góry Bardzkie). - Po południu zameldowaliśmy się w Górach Złotych oraz Bialskich i weszliśmy kolejno na Kowadło 989 m, oraz Rudawiec 1112 m. Na deser zostawiliśmy sobie najwyższy szczyt tego dnia, czyli Śnieżnik 1426 m (Masyw Śnieżnika), na którego weszliśmy w godzinę i 25 min ze wsi Kamienica - opisują ojciec z synem. Nazwali ten dzień rekordowym. - Jeszcze nigdy nie przeszliśmy tak długiej trasy w ciągu jednego dnia - podkreślają. Były to łącznie 43 km.

Wisienka na torcie

Kolejny dzień przyniósł następne wyzwania raciborzanom. Jagodna 977 m w Górach Bystrzyckich została przez nich zdobyta w 36 min. Orlicę 1084 m w Górach Orlickich osiągnęli po 27 min wędrówki z Zieleńca.

- Nadszedł czas na przepiękne Góry Stołowe i wraz z nimi Szczeliniec Wielki 919 m. Weszliśmy tam w 40 min z Karłowa. To później Wielka Sowa 1014 m w Górach Sowich. Tę górę zdobyliśmy również w 40 min z Sokolca - relacjonują uczestnicy rodzinnego projektu.

Wisienką na torcie tego dnia była dla nich Waligóra 934 m w Górach Kamiennych. Jej szczyt osiągnęli w 15 min ze Schroniska „Andrzejówka”.

- Trzeciego dnia stanęliśmy na wierzchołkach poszczególnych gór: Chełmiec (Góry Wałbrzyskie), Skalnik (Rudawy Janowickie), Skopiec (Góry Kaczawskie) oraz Wysoka Kopa (Góry Izerskie). Skopiec 724 m charakteryzuje się „pomnikiem przyrody” – na starej czereśni przymocowano stare buty idące do nieba. „Drzewo” z butami turystów ciągle się rozrasta i stanowi dużą atrakcję w okolicy. Znajduje się ono na szlaku prowadzącym na Skopiec z Komarna. Wysoka Kopa w Górach Izerskich to niezwykle rozległy szczyt. Startowaliśmy z Rozdroża Izerskiego i w 1h 25 min stanęliśmy na szczycie - przekazują Warszowie.

Brak turystów

Ostatniego dnia celem wyprawy były kolejno: Śnieżka 1603 m (Karkonosze) oraz Ślęża 718 m. - Na Śnieżkę weszliśmy z Karpacza w 1h 54 min. Sporym zaskoczeniem dla nas było brak turystów. W drodze na szczyt spotkaliśmy zaledwie jedną osobę, a wcale nie wyszliśmy tak szybko, bo dopiero o godzinie 6.23. W trakcie zejścia natomiast zaczęło się pojawiać coraz więcej ludzi - wspominają wędrowcy z Raciborza.

Zwieńczeniem projektu była Ślęża 718 m, jako najwyższy szczyt Masywu Ślęży. - Na tę górę weszliśmy w 40 min i dokładnie o godzinie 14.00. Tak 15 czerwca 2021 roku zakończyliśmy trwający 9 dni projekt zdobycia Korony Gór Polski - mówią Szymon i Marek Warsz.

Rewelacyjna przygoda, duże zmęczenie, szybkie tempo wędrówki, nowo poznani ludzie, niezapomniane chwile - sio wszystko charakteryzuje ich wyprawę po Koronę Gór Polski. - Polecamy każdemu, a nawet tym, którzy z górami nie mają nic wspólnego - podsumowują.

Wszystkie wejścia rodzinnego duetu będą dostępne na YouTube oraz Facebooku pod nazwą @szlakiemwnieznane.