Niedziela, 24 marca 2019

imieniny: Gabriela, Marka, Gabora

RSS

Za pietruszkę

04.09.2002 00:00
Władze miasta uregulowały ostatecznie sprawę pobierania opłaty targowej.

Wcześniej opłata ta budziła wiele kontrowersji, związanych z pobieraniem opłat przez funkcjonariuszy Straży Miejskiej. Niejasności pojawiły się, ponieważ zgodnie z art. 19 pkt 2 ustawy z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach targowych, Rada Miejska, 30 marca 2000 r., obowiązki pobierania pieniędzy powierzyła osobom zarządzającym targowiskami. Władze miasta tłumaczą, że w myśl zapisów ustawowych, targowiskami są wszelkie miejsca, na których prowadzony jest handel, w szczególności z ręki, koszyków, stoisk, wozów konnych, przyczep, pojazdów samochodowych, a także sprzedaż zwierząt, środków transportowych i części do środków transportu.

W tym pojęciu targowiska, jego zarządzającym jest Zarząd Miasta, który jako organ wykonawczy gminy do pobierania opłaty targowej upoważnił funkcjonariuszy Straży Miejskiej - wyjaśnia Adrianna Tatarczyk - Makówka, radca prawny wodzisławskigo magistratu. Ostatecznie sprawę pobierania opłat reguluje uchwała Rady Miejskiej podjęta 30 sierpnia tego roku. Dodatkowo ustalono stawki dzienne opłaty targowej. Przy sprzedaży artykułów rolno - spożywczych z pojazdu o ładowności do 2,5 tony wynosi ona 12 zł, natomiast w przypadku artykułów przemysłowych stawka ta jest o trzy złote wyż-sza. Handlowiec, sprzedający towar z pojazdu o ładowności większej niż 2,5 tony zapłaci 18 zł, natomiast każdy sprzedający z ręki, kosza lub innego pojemnika musi zapłacić 2 zł. Ponadto za zajęcie placu pod stoisko, stragan itp. lub towaru przeznaczonego do sprzedaży, za 1 m kw zajmowanej powierzchni należy zapłacić 3 zł. Opłata ta jest dwukrotnie wyższa w przypadku sprzedaży towarów na płycie rynku oraz ulicach do niego przyległych w czasie trwania imprez masowych.

(raj)

  • Numer: 36 (156)
  • Data wydania: 04.09.02