Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 45 (1488) Data wydania: 10.11.20
Czytaj e-gazetę

W starostwie mają problem z komunikacją. Kolejka jest do grudnia

Mówimy o hurtowych rejestracjach pojazdów. Robią je firmy. Musimy zrobić coś, żeby indywidualny klient nie czekał na obsługę tygodniami – mówi nam starościna Ewa Lewandowska.

Problem z długą kolejką do rejestracji samochodu sygnalizowaliśmy już we wrześniu. Czytelniczka alarmowała, że do „okienka” dostanie się dopiero po miesiącu oczekiwania. Starostwo uspokajało, że poślizg jest parodniowy, tylko trzeba skorzystać np. z Biura Obsługi Klientów czy skrzynki podawczej przy urzędzie. Problem jednak nie zniknął, tylko się pogłębia. Kolejka internetowa nadal jest długa.

Ewa Lewandowska etatowa członkini zarządu powiatu, nazywana już oficjalnie przez starostę Grzegorza Swobodę panią starościną, tłumaczy, że pandemia powoduje utrudnienia w pracy starostwa. – Wystarczy, że któryś z urzędników zachoruje, trafi na kwarantannę czy izolację i spada nam wydajność obsługi petentów. Brak jednego pracownika to jakieś 10 – 15 mniej spraw załatwionych – zauważa E. Lewandowska. Podkreśla jednak przy tym, że system rezerwacji zdominowały firmy. Po pierwsze te, które mają dużo samochodów służbowych, po drugie pośrednicy, którzy kompleksowo załatwiają klientom sprawy związane z rejestracją i ubezpieczeniem samochodów. – Oni rezerwują terminy hurtowo – kwituje starościna.

Musimy zejść z tej „górki” jaka się zrobiła z rezerwacjami. Zamierzamy wprowadzić w wydziale komunikacji odrębne stanowisko do obsługi firm, jak to się dzieje np. w bankach. To na początek, może z przyszłym tygodniem – mówi nam Ewa Lewandowska. W starostwie chcą również tak zorganizować pracę Biura Obsługi Klienta, by tam można było zostawić sprawdzone na miejscu dokumenty i formularze wymagane do rejestracji pojazdów. – Ta droga załatwienia formalności związanych z samochodem jest naprawdę warta wzięcia pod uwagę. Trzeba kilka dni poczekać, ale to alternatywa dla rezerwowania terminu wizyty w starostwie dopiero w grudniu – tłumaczy Lewandowska.

Członkini zarządu zapewnia, że w obecnych warunkach to konieczne rozwiązania dla petentów i urzędników. Starostwo nie zamyka się, nie pracuje zdalnie. – Mamy zmiany, staramy się by pracownicy nie mieli ze sobą kontaktu, gdy zmienia się skład. To się sprawdza. Zarząd też dotąd pracuje normalnie, przez cały okres pandemii – podkreśla Ewa Lewandowska. Przyznaje, że zupełnie bez strat w kadrze starostwa się nie obyło. – Ludzie nam chorują – mówi. Dlatego prosi petentów o wyrozumiałość i cierpliwość. – Przez ubytki w kadrach reszta pracuje na zasadzie: wszystkie ręce na pokład, luzów tu nie mamy – uśmiecha się starościna.

(ma.w)