Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 28 (1310) Data wydania: 11.07.17
Czytaj e-gazetę

Ludzie listy piszą, a poczta ich zawodzi

Mieszkanka Ostroga podjęła nierówny bój z Pocztą Polską, bo uważa, że jej usługi są na coraz gorszym poziomie. Nasza rozmówczyni (dane do wiadomości redakcji) lubi pisać i posyłać listy, więc okazji by kontrolować jakość usług poczty ma niemało. Niestety, zbyt często operator ją zawodzi.

Nasza Czytelniczka twierdzi, że otwarte i uszkodzone listy z zagranicy otrzymuje od lat. Jeden z nich był nawet bez zawartości – nadeszła sama koperta. Kłopot dotyczy jednak nie tylko nadesłanych przesyłek. Korespondencja z Bydgoszczy dociera zawsze z jakimś felerem. Wysłany przez naszą rozmówczynię list priorytetowy doszedł z Raciborza do Opola dopiero po 2 tygodniach! Do oddalonych o 50 km Zebrzydowic list, również opłacony jako priorytet, w ogóle nie trafił do adresata, choć klientkę zapewniano, że dojdzie następnego dnia po wysłaniu. Zirytowana zażądała zwrotu opłaty, ale nie doczekała się go.

Czarę goryczy przelała przesyłka urzędowa, której czytelniczka uważnie wyczekiwała, bo jej treść była dlań bardzo istotna. Choć wysłano ją na początku kwietnia, to pod adres na Ostrogu dotarła dopiero pod koniec miesiąca. – Gdzie był ten list przez tyle tygodni? – klientka poczty pytała w urzędzie, ale bez odzewu. – Zero jakiejkolwiek reakcji. Jestem zbulwersowana bałaganem i niesolidnością – ubolewa.

Prawo zabrania reklamacji

Co na to Poczta Polska? Rozpatrzyła skargę naszej Czytelniczki. W piśmie informującym ją o rozpatrzeniu zgłoszenia z Raciborza, oznajmiono jej, że trudno się odnieść do zarzutów, bo sprawa dotyczy przesyłek masowych, nierejestrowanych. Reklamacje w takich przypadkach są niemożliwe na mocy prawa pocztowego. Pocztowcy przeprowadzili kontrolę w raciborskiej placówce i uwagi kierowane przez skarżącą nie potwierdziły się. Listonosze nie mają sobie nic do zarzucenia i sugerują, że do naruszenia korespondencji może dochodzić w skrzynce pocztowej, gdzie wrzucają przesyłki. Na uwagi o braku reakcji raciborskiej poczty na próby reklamacji Czytelniczki odparto jej, że kierownictwo placówki nie przypomina sobie, by wyrażała ona niezadowolenie z usług. Poczta zasłania się niepamięcią, ale nasza rozmówczyni pokazuje stempel przyjęcia jej pisma z żądaniem zwrotu pieniędzy za niedostarczony „priorytet”. To co udało się jej uzyskać to „wzmocnienie nadzoru kierownictwa nad pracownikami” urzędu pocztowego. – Pragniemy panią przeprosić za wszelkie przykrości i kłopoty, których doznała pani z przyczyn opisanych w treści skargi – przekazano z Biura Kontroli i Zarządzania Bezpieczeństwem Poczty Polskiej.

Prestiżowa instytucja

Mieszkanka Ostroga nie zaakceptowała takich tłumaczeń. Uważa Pocztę Polską za jedną z najważniejszych instytucji w kraju i oczekuje od niej wypełniania obowiązków w wysokim standardzie. – Zwykła czy rejestrowana, korespondencja powinna być dostarczona na czas i do adresata – podkreśla. Jej zdaniem potrzebne są zmiany w przepisach regulujących działalność poczty, bo obecne zawierają dziury, jak ta o niemożności reklamowania przesyłek zwykłych. Raciborzanka krytycznie odniosła się do zasłaniania się szefostwa raciborskiej poczty niepamięcią na jej skargi. Zasugerowała wymianę kadry na młodszą, skoro aktualna ma takie kłopoty. – Będę prowadziła teraz szczegółową dokumentację moich przesyłek, by lepiej się bronić w następnych takich przypadkach – zapowiada zirytowana rozmówczyni.

(ma.w)