Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 41 (913) Data wydania: 13.10.09

Nie pozwolimy na wyzwiska!

Pielęgniarki z raciborskiego szpitala są obrażane przez rejestrujących się pacjentów. – Wyzywają nas od „kur...” i „poje...”, a wykonujemy tylko swą pracę – mówią kobiety. – Jeśli trzeba, będziemy bronić się w sądzie – uprzedza Krystyna Klimaszewska, koordynująca w szpitalu pracę rejestratorek.  
– Nie będziemy dłużej tolerować takich zachowań. Przecież my jesteśmy na stanowisku pracy – zapowiada pielęgniarka Krystyna Klimaszewska i nie wyklucza, że jej koleżanki zgłoszą znieważanie ich do sądu.
 
Przy rejestracjach dochodzi do „karczemnych awantur, a zachowania niektórych są ordynarne, by nie powiedzieć chamskie”, jak charakteryzuje Klimaszewska. Jej koleżanki z pracy twierdzą, że złoszczą się najczęściej mężczyźni, około 40-tki. – Używają niecenzuralnych słów. Rozważamy, czy nie zacząć występować na drogę sądową. Wszystko jest nagrywane przez zainstalowane w rejestratorni kamery. Taśmy będą dowodami – twierdzi pielęgniarka.
 
Zatrudnione w lecznicy pielęgniarki posiadają status funkcjonariusza publicznego, a napaść na takowego jest karana grzywną lub pozbawieniem wolności. – Często na wykrzyczeniu się kończy, ale znamy przypadki szarpania, a na Śląsku doszło nawet do pobicia pielęgniarki – przyznaje nasza rozmówczyni.
 
Klimaszewska przewodniczy raciborskiemu kołu Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego. Czuje się w obowiązku bronić koleżanki po fachu. Niektóre z nich przy okienku pracują ponad 25 lat. – Tak źle nigdy nie było. Ludzi denerwuje długi czas oczekiwania na wizytę. Wystarczy też, że stoją w kolejce 10 – 15 minut i już są wkurzeni. A rejestratorka musi wykonać szereg czynności, by zapisać pacjenta – tłumaczy Beata Wysoczańska-Skroban, pielęgniarka z 24-letnim stażem. Pacjentów przybywa, dziennie trzeba obsłużyć ich ponad pół tysiąca. Najtrudniej jest na ortopedii. – Chorych jest i 100 dziennie. Mało jest wśród nich osób wyrozumiałych. Gdy ktoś słyszy, że przyjmą go dopiero w kwietniu, to całą złość wyładowuje tutaj – opowiada Teresa Jureczka.
 
W przyszłym roku personel szpitala przejdzie szkolenie, jak radzić sobie „z trudnym klientem”. Sposoby, jakich próbują rejestratorki obecnie, przynoszą nieoczekiwany skutek. – Kiedy uśmiechnęłam się do jednego z panów, by rozładować nerwową sytuację, ten powiedział mi, że mam uśmiech malowanej kur.. – rozkłada ręce jedna z młodszych pań z rejestracji. – Wyżywają się na nas, choć to wina systemu i limitów narzucanych przez NFZ. Apeluję do pacjentów, by nie kierowali wulgaryzmów na jego temat pod naszym adresem. Sądzę, że pacjenci nie mają świadomości o konsekwencjach prawnych jakie grożą za znieważanie pielęgniarek na stanowiskach pracy – podsumowuje Krystyna Klimaszewska.
 
(ma.w)