Gdzie zgłosić dyskryminację w miejscu pracy w UK?
Pracodawcy coraz częściej spotykają się ze skargami dotyczącymi bezprawnej dyskryminacji i molestowania w miejscu pracy. Mogą one obejmować nieformalne skargi, formalne zażalenia i oczywiście postępowania przed Trybunałem Pracy.
Składanie skargi - organizacje
Jeśli potrzebują Państwo porady na temat swojej skargi, istnieje szereg organizacji, z którymi mogą się Państwo skontaktować, w zależności od charakteru Państwa skargi - Lokalne Biuro Porad Obywatelskich, Służba Doradztwa i Wsparcia w zakresie Równości, Serwis Prawny ds. Niepełnosprawności, Szkocki Zarząd Pomocy Prawnej. Jeśli wystąpiło złe traktowanie w pracy w UK przydatne może okazać się skorzystanie z usług adwokata, który będzie działał w Twoim imieniu. Adwokat może nawiązać kontakt z odpowiednim organem lub instytucją i może być w stanie reprezentować Cię w przypadku wniesienia odwołania do sądu. Niektórzy adwokaci pobierają opłaty, ale inni są bezpłatni. Niektóre organizacje osób niepełnosprawnych oferują usługi rzecznicze.
Czasami zaangażowanie lokalnego posła może wzmocnić twoją sprawę. Jeśli jesteś młodą osobą, możesz poprosić swojego doradcę zawodowego o pomoc w złożeniu skargi. W przypadku skargi dotyczącej Planu Edukacji, Zdrowia i Opieki można omówić osiągnięcie porozumienia z mediatorem. Jeśli zdecydujesz się na mediatora, władze lokalne muszą wziąć w tym udział. Można uzyskać wsparcie ze strony lokalnych służb informacyjnych, doradczych i pomocowych oraz Niezależnych Wspierających. Zazwyczaj najlepiej jest najpierw spróbować rozwiązać skargę nieformalnie. Będzie to znacznie szybsze i bardziej proste niż podążanie za formalnym procesem. Jeśli myślisz o złożeniu skargi powinieneś porozmawiać z doradcą ds. niepełnosprawności lub koordynatorem dodatkowego wsparcia w nauce w Twojej instytucji.
Postępuj zgodnie z polityką swojej organizacji
Zawsze należy upewnić się, że postępujemy zgodnie z zasadami organizacji w zakresie rozpatrywania skarg dotyczących dyskryminacji. W pierwszej kolejności należy zapytać pracownika, czy składa on skargę nieformalną czy formalną. Jeśli pracownik składa tylko skargę nieformalną, być może uda się osiągnąć rozwiązanie bez podejmowania procedur formalnych. Jeśli skarga dotyczy zachowania innego pracownika, porozmawiaj z nim o tym i podejmij kroki, aby takie zachowanie się nie powtórzyło. Omów z pracownikiem, który złożył skargę, co zostało zrobione i monitoruj wynik.
Może się okazać, że w przypadku ponownego wystąpienia dyskryminacji konieczne jest podjęcie bardziej formalnych działań. Jeśli i kiedy pracownik złoży formalną skargę, należy sprawdzić wytyczne organizacji dotyczące właściwego postępowania w tej sytuacji. Jest to również czasami nazywane "procedurą skargową". Pracownik powinien złożyć skargę na piśmie, a następnie należy przeprowadzić dochodzenie. Jeśli pracownik nie jest zadowolony z wyniku postępowania skargowego, może złożyć odwołanie. Niezależnie od tego, czy skarga ma charakter formalny czy nieformalny, zawsze należy potraktować ją poważnie i podjąć działania w celu naprawienia sytuacji. Niedopełnienie tego obowiązku może skutkować wniesieniem sprawy do sądu pracy.
Materiał zewnętrzny