Biznes
Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Czas nas Śląskie
Czas nas Śląskie Konkurs promujący lokalne i regionalne produkty i usługi wraz z przyznaniem znaku jakości „Czas na Śląskie”
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

W jaki sposób dołączenie do grupy biznesowej może zwiększyć wartość Twojej marki?

Spis treści: Grupa biznesowa daje Ci niezbędne narzędzia na start, Zyskujesz dostęp do bazy atrakcyjnych klientów, Opcja awaryjna: sprzedaż marki, Organiczny rozwój bez popełniania kosztownych błędów, Podsumowanie.

W jaki sposób dołączenie do grupy biznesowej może zwiększyć wartość Twojej marki?

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek nad realną wartością Twojego biznesu? Jeśli nie, to być może żyjesz w błogiej nieświadomości i nie zdajesz sobie sprawy, że masz praktycznie niesprzedawalną firmę. O rynkowej wartości biznesu nie decyduje Twoje zaangażowanie w pracę, ale m.in. pozycja i wizerunek marki, jej podstawowe przymioty oraz baza klientów i fizyczne składniki majątku. W zwiększeniu wartości Twojej marki może Ci realnie pomóc dołączenie do grupy biznesowej, o czym więcej piszemy w naszym artykule.

Grupa biznesowa daje Ci niezbędne narzędzia na start

Wspomnieliśmy o tym, że na wartość marki składa się jej własność materialna, ale także niematerialna – chodzi tutaj przede wszystkim o identyfikację wizualną oraz stronę internetową. Zupełnie inaczej zostanie wyceniona marka posiadająca profesjonalną stronę www z długą historią i dobrą pozycją w wyszukiwarce Google niż ta, której jedynym śladem funkcjonowania w Internecie jest skromna, nieaktualizowana wizytówka.

Dołączając do grupy biznesowej możesz – ale nie musisz – skorzystać z gotowej identyfikacji wizualnej, która zostanie dostosowana do Twojej marki. Dodatkowo możesz zamówić nową stronę internetową, co da Ci taki porządny zestaw startowy, niezbędny na etapie budowania marki biznesowej i późniejszego zwiększania jej wartości.

Zyskujesz dostęp do bazy atrakcyjnych klientów

To jeden z najważniejszych argumentów przemawiających za dołączeniem do grupy biznesowej. Jeśli w trakcie dotychczasowej działalności nie udało Ci się zbudować własnej bazy klientów i musisz wciąż walczyć o pozyskiwanie jednorazowych zamówień, to wartość Twojej marki jest – pisząc eufemistycznie – niezbyt wysoka.

Dołączenie do grupy biznesowej z miejsca poprawia Twoje położenie. Natychmiast zyskujesz dostęp do bazy klientów obsługiwanych przez pozostałych członków grupy, którzy mogą zarekomendować Twoje usługi lub wręcz sprzedawać je w ramach strategii cross-sellingu (sam oczywiście także możesz to robić). To bezcenna korzyść dla firm, które mają duże trudności z pozyskiwaniem klientów na mocno konkurencyjnym rynku.

Opcja awaryjna: sprzedaż marki

Oczywiście nie jest tak, że dołączając do grupy biznesowej podpisujesz cyrograf. Wciąż zachowujesz pełną autonomię i sam decydujesz m.in. o kierunku rozwoju. Jeśli po jakimś czasie uznasz, że korzyści z członkostwa w grupie są zbyt małe i straciłeś serce do prowadzenia biznesu, to ktoś z pewnością przejmie Twoją markę – albo inny przedsiębiorca, albo ktoś z pozostałych członków grupy.

Zwróć uwagę, że grupa biznesowa przez cały czas się rozwija, a co za tym idzie rośnie jej wartość. Marki wchodzące w skład grupy także sukcesywnie stają się cenniejsze, dlatego bez większego problemu spieniężysz swoją markę w ramach grupy.

Organiczny rozwój bez popełniania kosztownych błędów

Wzrost wartości biznesu jest ściśle uzależniony od umacniania jego pozycji w branży. To nie będzie możliwe bez inwestycji w rozwój: zatrudnianie pracowników, zakup nowych technologii, wprowadzanie nowych produktów i usług do oferty, a także dalsze zwiększanie zasięgu marki i jej rozpoznawalności.

Rozwój biznesu jest jednak nierozerwalnie związany z popełnianiem błędów, których można uniknąć (przynajmniej w części) korzystając z doświadczeń innych przedsiębiorców. Dostęp do takiej bezcennej wiedzy zyskujesz w ramach uczestnictwa w grupie biznesowej.

Doradztwo biznesowe i wspieranie członków w rozwijaniu ich firm to standard w Soluma Group – jednej z najszybciej rozwijających się grup biznesowych, łączącej przedsiębiorców z wielu branż i mającej bardzo przejrzystą politykę dołączenia. Szczegóły znajdziesz na stronie https://solumagroup.pl/dolacz-do-nas/na-czym-to-polega.

Podsumowanie

Dołączenie do grupy biznesowej może być jedną z najlepszych decyzji w Twoim zawodowym życiu – niezależnie od tego, czy założyłeś firmę niedawno, czy wiele lat temu. Traktuj to nie tylko w kategorii inwestycji w bieżący rozwój biznesu, ale też wzrost wartości posiadanej marki, co przyniesie owoce w momencie, gdy z jakiegoś powodu będziesz chciał ją spieniężyć.

Materiał zewnętrzny