Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Z hukiem otworzyli Browar Jastrzębie - owoc zbiórki crowdfoundingowej [ZDJĘCIA BROWARU I FESTIWALU PIWA]

Cały proces powstania Browaru Jastrzębie rozpoczął się w 2017 roku, kiedy inicjatorzy rozpoczęli przygotowania do stworzenia lokalnego browaru. W 2018 roku uruchomiona została zbiórka crowdfoundingowa w internecie, a dziś, dzięki zaufaniu ponad 4500 tys. akcjonariuszy, browar otwiera się w Jastrzębiu-Zdroju. 

Z hukiem otworzyli Browar Jastrzębie - owoc zbiórki crowdfoundingowej [ZDJĘCIA BROWARU I FESTIWALU PIWA]
12 czerwca w Jastrzębiu-Zdroju odbyło się oficjalne otwarcie Browaru Jastrzębie oraz Festiwal Piwa, który potrwa jeszcze do niedzieli.

Z hukiem otworzyli Browar Jastrzębie - owoc zbiórki crowdfoundingowej [ZDJĘCIA BROWARU I FESTIWALU PIWA]

Otwarcie Browaru Jastrzębie odbyło się z hukiem i to dosłownie, bo wydarzenie uświetnił wystrzał z armaty. Było także oficjalne przecięcie wstęgi, którego dokonał prezes spółki Browar Jastrzębie SA Piotr Piekarski. Wstęga zawisła na tablicy z nazwiskami akcjonariuszy, którzy w pierwszej edycji zbiórki zakupili co najmniej 4400 akcji. 

- Na początku pragnę podziękować wszystkim naszym akcjonariuszom, którymi jest większość z państwa, bo gdyby państwo nie zaufali nam i nie powierzyli własnych pieniędzy, dzisiaj nie byłoby tego otwarcia browaru. Chcę też bardzo mocno podziękować całemu mojemu zespołowi, bo ja jestem twarzą, spinam całość, ale tak naprawdę to oni zrobili kawał dobrej roboty i nie byłoby bez nich tego browaru - powiedział Piotr Piekarski, prezes zarządu Browaru Jastrzębie SA. 

Browar w Jastrzębiu-Zdroju powstał z pasji. Kilkoro piwowarów domowych, w tym Piotr Piekarski, uznało, że żeby napić się piwa muszą postawić swój browar. - Kupiliśmy nieruchomość, później przekonano nas, że budowa browaru to świetny pomysł na crowdfounding. Ja wówczas nie do końca byłem przekonany do zbiórki, ale na szczęście się myliłem. Udało nam się zebrać prawie 3,9 mln zł od około 4300 akcjonariuszy - wspomina prezes Browaru Jastrzębie. 

W międzyczasie, kiedy budowa browaru już ruszyła, piwowarzy już zaczęli warzenie swojego piwa craftowego w browarzew Bytomiu, jednak już pod nazwą Browar Jastrzębie. Dzięki temu teraz, kiedy oficjalnie otwarto budynek po wszystkich odbiorach technicznych i celnych, piwo będzie warzone już w Jastrzębiu przy Leśnej, natomiast już w tym momencie firma może pochwalić się podpisanymi umowami w kilkoma sieciami dyskontowymi oraz restauracjami, gdzie będzie można kupić (i można było kupić już wcześniej) jastrzębskie piwo. 

Obecnie również można zostać akcjonariuszem Browaru Jastrzębie, bo chcąc stworzyć swoją sieć sprzedaży ponownie piwowarzy poprosili o pomoc internautów. - Rozpoczyna się drugi etap, który wcale nie jest łatwiejszy niż pierwszy, bo to co wyprodukujemy, będziemy musieli sprzedać - podkreśla prezes browaru, zaznaczając, że jedną z form sprzedaży będzie możliwość zamówienia piwa przez firmy, które będą mogły zamówić własne etykiety. Z tego skorzystała w ubiegłym roku m.in. Jastrzębska Spółka Węglowa. U ubiegłym roku również powstałą Fundacja Browaru Jastrzębie, której celem jest animacja społeczna, promowanie wiedzy o piwie oraz budowa społeczności wokół browaru lokalnego. 

W planach spółki jest również uruchomienie na przełomie czerwca i lipca drugiego, małego browaru "Sztos" w restauracji Ruptawianka w Jastrzębiu-Zdroju, gdzie tworzone będą piwa premium, tzw. sztosy. - To piwa bardzo wybitne, leżakowane w beczkach po whisky, rumie. Tam także będzie można napić się naszego piwa z kija - zapowiadają piwowarzy, podkreślając, że takie pomysły były już w ubiegłym roku, jednak pandemia i lockdown pokrzyżowały te plany. 

- Chciałem pogratulować Piotrowi konsekwencji, bo od tych kilku litrów, które tworzyliście jako sympatycy i koneserzy, postanowiliście zrobić coś wielkiego i myślę, że wszyscy jesteśmy tego świadkami, że powstaje w Jastrzębiu kolejna marka. Jestem przekonany, że będzie osławiała Jastrzębie-Zdrój nie tylko lokalnie, ale także wejdzie na rynek krajowy i może zagraniczny - powiedział podczas otwarcia poseł Krzysztof Gadowski

Warto dodać, że od 11 do 13 czerwca przed Kinem Centrum odbywa się Festiwal Piwa w Jastrzębiu-Zdroju, gdzie skosztować można różnych piw craftowych, także lanego piwa Browaru Jastrzębie. Zdjęcia z Festiwalu Piwa również znajdziecie w galerii załączonej do tego artykułu. 

Ludzie

Krzysztof Gadowski

Poseł na Sejm RP

43 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Ja11 (84.234. * .121) 20.06.2021 10:12
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

O żelaznym szlaku to ty pojęcia nie masz, tak samo jak i sporcie. To z czego siey miasta według Ciebie szczycą nie występuje u również w Rybniku, czyli architektura , turystyka. Prowincja to prowincja.

~bezproblemu (188.137. * .64) 20.06.2021 00:13
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Arteks, skoro jesteś zaradny, to zapewne już rozwiązałeś problem komunikacyjny z dostaniem się do Jastrzębia, więc gdzie widzisz inne problemy z Jastrzębiem?

Arteks 19.06.2021 23:09
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

@conqueror - myślę, że to wynika albo z jakieś niebywałej zaściankowości albo frustracji. Bo nawet ta dyskusja uzmysławia, że niektórzy chcą budować prestiż miasta na... zrzutkowym browarze i hejcie na sąsiadów. Zamiast wykorzystać takie wady miasta do tego aby próbować coś z tym robić. @ja11 - moim zdaniem Jastrzębie w Polsce jest znane tylko z tego, że jest największym miastem bez kolei. Co do sportu to w każdym mieście znajdziesz jakieś specjalizacje, a kopalnie są nawet w tak małych miejscowościach jak Brzeszcze czy Pawłowice. Warto również zwrócić uwagę, że górnictwo jest już w fazie schyłkowej. To z czego się normalne miasta szczycą to np. architektura, centra, rozwój turystki, rewitalizacje - a tego przecież w Jastrzębiu nie można uświadczyć. @ciuf-ciuf - no nie bądź zabawny. Jak problem komunikacyjny jest rozwiązany jak na razie nie wiadomo kiedy pociągi wrócą, w jakiej formie i czy w ogóle... Z prawdziwych miast pociągi nigdy nie zniknęły, a kolej święci triumfy i przewozi co raz więcej pasażerów. @bezproblemu - jestem bardzo zaradny ale podałem przykład jak fatalna komunikacja spowoduje brak zainteresowania tą inicjatywą mieszkańców regionu podobnie zresztą jak "żelazny szlak". Miejsce bez dobrej komunikacji nie istnieje na mapie atrakcji regionu.

~ciufciuf (5.184. * .194) 19.06.2021 19:52
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Arteks
ale napisałem
"arteks problem komunikacyjny jest już rozwiązany.....
...."
przedstawiłem link do informacji że coraz bliżej szybkiego połączenia Jastrzębia z Katowicami
a ty już biletu szukasz ?
już teraz ?
ty normalny jesteś ?
ty myślisz
czy tylko udajesz że takie połączanie wybudować to czary mary ?
a z drugiej strony nie lubisz Jastrzębia ...
po co szukałeś połączenia i możliwości zakupu biletu do Jastrzębia?
ty nie masz rodziny znajomych przyjaciół ?
aby ciebie podwieźli samochodem ?
na piwo do Jastrzębia ?
oj biedny człowiek z ciebie :(
tak sam ..

~Garscprawdy (87.101. * .96) 19.06.2021 19:36
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

#Ja11- troll Arteks czuje że rybniczek się kończy stąd atakuje kogo się da wokół czyli sąsiadów.Tymczasem sąsiedzi będą rosnąć w siłę wprost proporcjonalnie do upadku rybniczka.

~Ja11 (84.234. * .121) 19.06.2021 14:02
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Możecie sobie pisać co chcecie, prawda jest taka że Jastrzębie jest znane, po pierwsze że sportu ma mistrzowskim poziomie po drugie ze znanych zakładów pracy, JSW, Prymat. Normalny człowiek ma tego świadomość.

~bezproblemu (188.137. * .64) 19.06.2021 11:45
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

conqueror, Mnóstwo ludzi dzień w dzień, jedzie do Jastrzębia do pracy, więc na stan obecny jest bardziej znaczącym miastem od Rybnika. Podobnie jak w sporcie, Jastrzębie się w sporcie liczy w całym kraju. Bądźmy obiektywni, że Jastrzebia można nie lubieć, można nazywać ich "gorolskie miasto", ale pisanie "Jastrzębie jest mało znaczącą miejscowością." jest po prostu oczywistym kłamstwem.

~conqueror (91.192. * .117) 19.06.2021 10:10
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Chodzi o komfort, wygodę, że nie musisz nic kombinować, że wyjazd na piwo nie jest dla ciebie wyzwaniem tylko wsiadasz w mzk i jesteś każdego dnia o każdej porze. Zgadzam się z Arteksem. Zamiast starać się o lepsze skomunikowanie Jastrzębia to tubylcy wolą hejtować. Dlatego Jastrzębie jest mało znaczącą miejscowością.

~bezproblemu (188.137. * .64) 19.06.2021 08:40
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Arteks, ty to masz tak z wszystkim problem? Naprawdę jesteś taki w życiu niezaradny, że nawet dojazd do Jastrzębia to dla ciebie taki problem, że nie jesteś w stanie go pokonać? Naprawdę w życiu jesteś taki niezaradny?

~Ja11 (84.234. * .121) 19.06.2021 06:45
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Strategia jest inna. Na razie browar wchodzi do sieci handlowych, puby na prowincji rybnickiej nie są interesujące, pizzerie też nie.

Arteks 18.06.2021 19:26
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

@ciufciuf - jaki nerwowy? Gdybym chciał coś za pół roku to mógłbyś tak mnie określić ale 10 lat!!! To prawie epoka - a jeśli będzie takie opóźnienie jak z A1 to dodaj sobie do tego kolejnych 5... Jak browarek będzie produkował dobre piwo - to znajdzie się w ofercie rybnickich pubów. Na razie trzeba wyrobić sobie markę, a zaczynając od zera nie jest to łatwe biorąc pod uwagę konkurencję. W pubie Spółdzielczym w Rybniku jest do wyboru 20(!) różnych rzemieślniczych piw ale już takich uznanych, produkujących od lat. I jest też dobry dojazd. Nie trzeba bazować tylko na autach jak w Jastrzębiu i jechać z pubu z procentami w organizmie.

~Hahahahah (37.248. * .148) 18.06.2021 16:01
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~ciufciuf (46.134. * .68) 18.06.2021 11:34
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Arteks
coś taki nerwowy ?
spokojnie dopiero zaczynają budować
nie martw się jeszcze napijesz się jastrzębskiego piwa
i wtedy ocenisz które lepsze
i nie zakładaj z góry że jest gorsze bo z Jastrzębia

~Hahahahah (31.0. * .79) 18.06.2021 11:07
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

Arteks 18.06.2021 09:32
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

@ciufciuf - szukam rozkładu jazdy, chcę kupić bilet ale wyszukiwarka mi pokazuje tylko Jastrzębie Pomorskie. Jastrzębie Pomorskie jest wsią ale można tam dojechać pociągiem w przeciwieństwie do "naszego" grajdołkowatego Jastrzębia k. Połomii. A dobre i uznane piwa można wypić w świetnych warunkach w Rybniku. :)))

~ciufciuf (5.184. * .31) 17.06.2021 11:24
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

arteks problem komunikacyjny jest już rozwiązany
pojedziesz koleją do Katowic z Rybnika
a potem szybka koleją bezpośrednią z Katowic od Jastrzębia

https://www.nowiny.pl/179170-coraz-blizej-szybkiego-polaczenia-kolejowego-jastrzebia-z-katowicami.html?utm_source=internal&utm_medium=link-sidebar-comments-recent&utm_campaign=discussion#feedback

~Artefaktus (87.101. * .96) 17.06.2021 09:04
oceniono 2 razy
-2
Zgłoś

To Arteksa Jastrzębie dojechało xd

~Pizzerio (37.248. * .124) 17.06.2021 07:43
oceniono 2 razy
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~bezproblemu (188.137. * .64) 17.06.2021 05:52
oceniono 3 razy
-1
Zgłoś

Arteks a żonę czy narzeczoną masz? Może ona będzie kierowcą, albo wypad na piwo z kolegami, gdzie tylko kierowca nie może sobie na piwo pozwolić. Nie masz żadnego znajomego kierowcy, który by cię tam zawiózł, skoro już tak bardzo chcesz jechać na piwo do jastrzębia. Jak chcesz możemy się zgadać, moja żona nas zawiezie i cię odwiezie pod sam blok, będziesz miał najlepszą komunikację na świecie, czyli wyjazd z pod bloku i odwóz pod blok i to za friko, skoro nie masz nikogo, z kim byś się mógł zabrać do Jastrzębia. Mnie zawsze żona na mecz do Jastrzębia zawozi i nie ma problemu z dojazdem z Rybnika.

~Calyneczka (188.147. * .113) 16.06.2021 21:31
oceniono 2 razy
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Benito (217.98. * .218) 16.06.2021 17:51
oceniono 2 razy
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~Ja11 (31.0. * .171) 16.06.2021 12:35
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Zadupie Rybnik i tyle. Wracając i kończący temat. Browar w Jastrzębiu został otwarty w Rybniku znikł. Jastrzębskiej piwo jest i zanosi się że będzie.

Arteks 16.06.2021 11:59
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@ja11 - mylisz się. Zwróciłem uwagę na problem komunikacyjny który niweczy sens tworzenia takich rzeczy w Jastrzębiu - a ty rozwijasz temat i hejtujesz sąsiada. Przykładowo termin "zadupie" powinno się odnosić do takich ośrodków jak Jastrzębie w których... browarek czy pub nie może powstać w centrum miasta bo zwyczajnie go nie ma. A jeśli nie ma centrum to... co to w ogóle za miasto i o czym chcesz dyskutować? Komunikacyjnie też Jastrzębie nie różni się od wspomnianej przez inną osobę Połomii...

~Ja11 (31.0. * .171) 16.06.2021 10:11
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Skoro piszesz, że lepiej zostawić przechwałki, to Ty byś nie mogły żadnego posta napisać. Twoje posty są żałosna próba pokazania wielkości Rybnika której to wielkości nikt nie zauważa. Jedyną twoja odpowiedzią jest zarzucanie ludziom kompleksów. Jak przyjmiesz Zet Rybnik to zadupie takie samo jak okolica to Ci będzie łatwiej. Aglomeracja Rybnicka hahae, takie coś nie istniejemy, tak samo jak nie ma aglomeracji Katowickiej, co najwyżej konurbacja.

Arteks 16.06.2021 09:37
oceniono 2 razy
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~Ja11 (84.234. * .121) 16.06.2021 05:49
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Rybnik to sportowa prowincja i tyle. Udało ci się w końcu sprawdzić ile się jedzie z Bielska i Tychów do Jastrzębia? Przecież twierdziłeś , że do Raciborza przez Rybnik będzie szybciej. To może jednak grzecznie przepisy za bzdury której wypisujesz? Ale do tego trzeba mieć honor, ale Ty też nie wiesz co te słowo oznacza.

Arteks 15.06.2021 22:52
oceniono 2 razy
0

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~Ja11 (84.234. * .121) 15.06.2021 21:56
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Na hali grają mistrzowie Polski w siatkówce. No wyobraź sobie że to hala sportowa, to trudne do zrozumienia dla kogoś z takiej prowincji sportowej. Obok jest hala do gry w hokeja i wyobraź sobie tam gra mistrz Polski w hokeja, wiem że nie rozumiesz, jesteś że sportowej prowincji, ty byś w hali sportowej ziemniaki sprzedawał. Do Jastrzębia na piwo możesz podjechać komunikacją miejską. Wyobraź sobie że jest coś takiego. Kiepski dojazd do A1 , chodzi ci o to że za krótko bo 5 minut? Zamiast twoich 30. No fakt katastrofę, kto to widział tak krótko jechać.

Arteks 15.06.2021 17:56
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@WielbicielRegionu - a skąd ty wiesz co mnie cieszy, a co mnie nie cieszy? Różnica między Rybnikiem a okolicą leży w tym, że my jesteśmy samowystarczalni. Natomiast okoliczne miejscowości są od siebie zależne i wzajemnie się uzupełniają. W jednym jest to czego nie ma w drugim. W Rybniku jest wszystko. Załóżmy, że chciałbym skosztować browaru w Jastrzębiu? Jak tam dojechać aby wrócić po piwie? Nie ma takiej możliwości bo Jastrzębie jest odcięte od świata tak samo jak twoja Połomia - to jest ten sam poziom życia. A jak coś chcesz pokazać gościowi, weźmiesz go na hałdę bo nic innego tam nie ma. I nawet jeśli Jastrzębie ma większą halę od Rybnika (pozostałość PRL) to zauważ, że nie ma z niej prawie żadnego pożytku bo żadna agencja nie chce tam organizować imprez. Powód? Kiepski dojazd. A jak drogi w Jastrzębiu są opóźnione w rozwoju... np. dojazd do A1 Wodzisławska to jakaś paranoja... W Rybniku ostatnie takie drogi mieliśmy w takim stanie gdzieś w 2012 roku...

~skinheadzik (31.179. * .1) 15.06.2021 13:34
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

@WielbicielRegionu
Z tą wspaniałą halą w Rybniku na 800 osób, to oczywiście ironia?

~WielbicielRegionu (31.0. * .150) 14.06.2021 10:28
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Arteks, dlaczego ty się nie potrafisz cieszyć, ze w innych miastach regionu, powstają fajne inicjatywy?
Bo chciałbyś, aby wszystko powstawało w Rybniku?
Ja się bardzo cieszę, ze w Zorach piwstała galeria Wiślanka. Bardzo się cieszę, ze w Jastrzebiu jest na ukończeniu jedna z najnowocześniejszych sal koncertowych z akustyką podobną do sali Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia. Jako mieszkaniec Połomi, strasznie się cieszę, ze w koncu w Wodzisławiu powstanie duzy zaklad produkcyjny zatrudniajacy tysiąc osób.
Ale również bardzo się cieszę, ze w Rybniku planują budowę wspaniałej hali sportowej na 800 osób. Bo ta hala w Boguszowicach, również na 800 osób, to trochę daleko od Rybnika.

Arteks 14.06.2021 09:14
oceniono 1 raz
-1

Komentarz został usunięty ponieważ nie jest związany z tematem

~Ja11 (84.234. * .121) 13.06.2021 19:06

Jak jakiś pubik w Rybniku będzie chciał lać Jastrzębskie to sobie zamówi. Na razie pozostaje kupno w sieciach handlowych Carrefour, Kaufland, za chwilę zapewne inne.

cocolino 13.06.2021 17:42

Arteks jak proponuje kolej (Rybnik)-Wodzisław-Jastrzębie-Zebrzydowice-(Cieszyn) to jesteś przeciwnikiem wiec bzdur nie mów, żebyś jechał. A taką koleją to byś w jeden dzień mógł pokosztować piwa z dwóch regionalnych browarów Jastrzębie i Cieszyn, ba jakbyś się postarał to nawet 3 browary, bo czasowo to i Racibórz byś zaliczył :)
Pato kierowca i jedno piwo to co powiesz o władzy Rybnika?
https://www.nowiny.pl/145382-sa-wyniki-badan-krwi-prezydenta-rybnika-piotr-kuczera-mial-049-promila-alkoholu-gdy-prowadzil-samochod.html

Arteks 13.06.2021 16:49
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

@BeerMan - gdzie w moim wpisie jest choćby jedno nienawistne słowo, no powiedz gdzie? Zwracam jedynie uwagę, że gdyby Jastrzębie było lepiej skomunikowane, to miejsce odwiedzaliby też mieszkańcy okolicy. A tak to atrakcja tylko dla jastrzębian. Mi wystarczy w Rybniku mnogość pubów w tym Celtic z oryginalnym irlandzkim piwem znanym na całym świecie. Natomiast Spółdzielczy to kolejny w Rybniku pub pormujący rzemieślnicze browary. A może ten z Jastrzębia powinien sprzedawać piwo swojej produkcji w którymś z licznie odwiedzanych pubów w Rybniku? :) @op - jakby była kolej z Rybnika do Jastrzębia - na pewno bym przyjechał. Autem wykluczone. Nie jestem - pato-kierowcą który prowadzi po wypiciu piwa. Szkoda, że Jastrzębie jest takim komunikacyjnym zadupiem. Przez to jest tak mało znane i tak mało odwiedzane...

~BeerMan (31.0. * .47) 13.06.2021 15:03
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Arteks ma kolejny ból doopy, bo w Rybniku zlikwidowano browar, a w Jastrzębiu wybudowano. Ot cała nienawiść. A ja sie cieszę, ze w Jastrzębiu powstał fajny browar. Dobre piwka "Lager Wiedeński" oraz "Marcowe".

~op (91.192. * .86) 13.06.2021 14:51

Arteks-jedż,napij się tego piwa to może przestaniesz ględzić nie na temat

Arteks 13.06.2021 13:32
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Niestety wielu mieszkańców nigdy do Jastrzębia nie dotrze bo po wypiciu piwa zwyczajnie nie ma czym wrócić... Tymczasem w centrum Rybnika otwarto nowy pub "Spółdzielczy" oferujący jednocześnie 20 kranów rzemieślniczych piw jednocześnie. :) Z centrum Rybnika łatwo się wydostać nawet późnym wieczorem jadą pociągi i autobusy w różnych kierunkach. :)))

cocolino 13.06.2021 12:40
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Monika898 (77.111. * .60) 12.06.2021 22:29
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu