Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Chcesz stworzyć własną gazetę? Zobacz, jak zacząć

Gazeta to wciąż najtańsza forma wielkonakładowego druku - nic dziwnego, że jest często wybierana jako reklama, która może przy stosunkowo niewielkich kosztach dotrzeć do nawet kilkudziesięciu czytelników. Obok projektu ważny jest również wysokiej jakości druk czasopism oraz oczywiście ich przemyślany kolportaż. Właśnie te trzy etapy są najważniejsze dla sukcesu Twojego czasopisma.

Chcesz stworzyć własną gazetę? Zobacz, jak zacząć

Projektowanie czasopism

Projektowanie czasopisma warto zacząć od pomysłu. Tutaj koniecznie trzeba wziąć pod uwagę oczekiwania grupy docelowej (naszych klientów), prezentowane przez nas treści i zdjęcia oraz sposoby na przyciągnięcie uwagi klienta. Na tym etapie mogą nam się przydać specjaliści od grafiki, copywriterzy czy doświadczone studio fotograficzne. Po ustaleniu wyglądu i objętości czasopisma oraz stworzeniu materiałów projekt powinien powędrować do drukarni, która oferuje druk czasopism.

Druk czasopism

Po akceptacji ostatecznego wyglądu gazety możemy przesłać materiał do grafika. Warto zaznaczyć, że cały projekt musi być dobrze przygotowany do druku (m.in. z wprowadzonymi spadami) - jeśli nie potrafimy zrobić tego samodzielnie, należy zlecić to specjaliście. W innym wypadku drukarnia nie będzie umieć wydrukować naszego materiału. Dobrze jest również przedyskutować z drukarnią wybrany rodzaj papieru czy uszlachetnień (np. nadruku kolorem złotym) oraz sposób szycia. Do druku czasopism najlepsza będzie drukarnia offsetowa, która zaproponuje lepszą cenę na taki druk niż cyfrowa. 

Kolportaż 

Nawet najlepiej zaprojektowana i wydrukowana gazeta nie przyniesie zwiększenia sprzedaży, jeśli nie trafi do klientów firmy. Gazeta może być rozdysponowana w siedzibie przedsiębiorstwa, na targach branżowych czy w innym miejscu, gdzie przebywa Twoja grupa docelowa. Obok wydruku warto przemyśleć również przygotowanie gazety online, którą możemy umieścić na stronie internetowej. Tutaj również niezbędne będą działania marketingowe, które pozwolą jak największej liczbie klientów dowiedzieć się o materiale, który dystrybuujesz. 

O czym jeszcze warto pamiętać?

Drukowanie i dystrybucja gazety to proces, który należy przemyśleć w każdym szczególe. Kluczowe jest odpowiednie rozdysponowanie budżetu - zbyt duży nakład położony na druk i projekt czasopisma może sprawić, że oszczędzimy na jego kolportażu, co może przynieść klęskę całemu projektowi. Nieatrakcyjny, źle skonstruowany i nieprzemyślany projekt również nie sprawi, że sprzedaż się zwiększy, a Klienci chętnie zapoznają się z materiałem, nawet jeśli dostaną go „pod nos". Tutaj każdy element jest kluczowy i żadnego nie można pominąć, myśląc o sukcesie. 

Materiał zewnętrzny

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].