Czwartek, 18 kwietnia 2019

imieniny: Apoloniusza, Bogusławy, Gościsława

RSS

Otwarcie ofert na budowę drogi Racibórz - Pszczyna. Najtańsza opiewa na 296 mln zł

02.04.2019 13:00 | 9 komentarzy | żet, ma.w
Ostatnia aktualizacja: 02.04.2019 13:27

Jedna z ofert mieści się w budżecie, którym dysponują władze województwa. Jedną ofertę odrzucono, gdyż została złożona nieprawidłowo. Michał Woś, Dariusz Polowy i Michał Fita ogłosili pod raciborskim magistratem, że "z radością informują, że inwestycja będzie realizowana" [pełny zapis wideo ich wystąpienia].

Otwarcie ofert na budowę drogi Racibórz - Pszczyna. Najtańsza opiewa na 296 mln zł
Przed Urzędem Miasta Racibórz zwołano konferencję prasową wicemarszałka Michała Wosia (w środku) z udziałem wiceprezydenta Raciborza Michała Fity oraz prezydenta Dariusza Polowego
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Materiał wideo:

2 kwietnia o godz. 12.00 w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Katowicach otwarto koperty zawierające oferty na budowę fragmentu drogi Racibórz - Pszczyna (wschodnia obwodnica Raciborza).

Od 296 do 355 milionów

Budową mierzącego 7,83 km odcinka drogi od ul. Sportowej w Rudniku (skrzyżowanie z DK 45) do ul. Piaskowej w Raciborzu zainteresowanych jest 11 firm, które złożyły 7 ofert. Poniżej przedstawiamy informacje o potencjalnych wykonawcach oraz kwotach, za jakie są gotowi podjąć się realizacji tego przedsięwzięcia:

  • konsorcjum Eurovia, Himmel, Antex - 335, 5 mln zł
  • Strabag Infrastruktura Południe 296,1 mln zł
  • Intercor 355,8 mln zł
  • Budimex S.A. 309,8 mln zł
  • konsorcjum Mirbud S.A., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów 317,9 mln zł
  • konsorcjum Fabe Polska - SP Sine Midas Story 348,2 mln zł
  • Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. (oferta odrzucona ze względu na nieprawidłowe złożenie)

Władze województwa mają zaplanowane (wpis widnieje w Wieloletniej Prognozie Finansowej) w budżecie 300 mln zł na realizację inwestycji. Tak więc jeden z wykonawców zmieścił się w szacunkach.

Dodajmy, że wszystkie oferty zawierają takie sam okres gwarancji (96 miesięcy) oraz wartość wtórnego odkształcenia podbudowy. Ofertę złożoną przez Strabag charakteryzuje najniższa cena oraz największe doświadczenie kierownika budowy. Różnice pomiędzy poszczególnymi ofertami dotyczą jeszcze równości podłużnej warstwy ścieralnej (2 mm/m w przypadku ofert złożonych przez Eurovia - Himmel - Antex, a także Strabag Infrastruktura Południe, Intercor oraz Budimex S.A.; 3 mm/m w przypadku ofert Mirbud S.A. - Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów oraz Fabe Polska - SP Sine Midas Story).

Wyniki przetargu

Wyniki przetargu mają zostać ogłoszone w ciągu dwóch tygodni. Na wyborze wykonawcy zaważy zarówno cena (60%), jak i jakość (40%; okres gwarancji, doświadczenie kierownika budowy, parametry odkształcenia podbudowy i równości wartstwy ścieralnej). Planowy termin realizacji inwestycji to 28 lutego 2022 roku.

Część całości

Docelowo do fragmentu drogi prowadzącego z Rudnika do Raciborza mają zostać dobudowane kolejne, które połączą wschodnią obwodnicę Raciborza z Rybnikiem (nowy szlak DW 935).

W samym Rybniku trwa już budowa miejscowego odcinka drogi, prowadzącego do Żor. Koszt tej inwestycji to 433 mln zł (unijne dofinansowanie wynosi w tym przypadku prawie 300 mln zł). Stamtąd można już dojechać do Pszczyny, gdyż ta część drogi Racibórz - Pszczyna została wybudowana w pierwszej kolejności. Kosztowała 100 mln zł.