Niedziela, 15 grudnia 2019

imieniny: Niny, Celiny, Krystiany

RSS

Rejestracja firmy. 3 pułapki zagranicznych rynków

14.03.2019 10:45 | 0 komentarzy | (s)

Stąpanie po bardzo kruchym lodzie – tak można określić prowadzenie własnej firmy. Każdy przedsiębiorca wie, że samodzielność bywa wymagająca. Niezależnie od tego, jakiej wielkości jest nasza działalność, jako jej właściciele musimy codziennie zmagać się z wieloma problemami, które potrafią skutecznie uprzykrzyć życie. Jednym z takich kłopotliwych zagadnień jest rejestracja firmy – tak w Polsce, jak i poza jej granicami.

Rejestracja firmy. 3 pułapki zagranicznych rynków
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

1. Co kraj to obyczaj

Największą pułapką, która czyha na nas przy okazji zakładania spółek za granicą, jest różnorodność prawa i przepisów, z którymi się spotkamy. Każdy kraj ma swoje indywidualne rozporządzenia i bez dogłębnego ich poznania i przeanalizowania rejestracja firmy skończy się niepowodzeniem. Nieprzemyślane działanie na tym polu może ściągnąć nam na głowę naprawdę poważne kłopoty.

Zanim więc zaczniemy składać dokumenty, mamy obowiązek poszerzyć swoją wiedzę na ten temat. Należy sprawdzić procedury, terminy, wymagane dokumenty, poznać prawo podatkowe i prawo pracy. Tak, by – nawet przypadkiem – nie złamać żadnego przepisu.

2. Każdy rynek jest inny

Zakładanie spółek wygląda inaczej w zależności od kraju, czy regionu. Różne są sposoby rejestracji i prawo regulujące działanie przedsiębiorstwa. W świetle umów międzynarodowych niektóre przychody mogą być opodatkowane w miejscu siedziby, inne z kolei objęte są alternatywnymi metodami rozliczania. Różnice widać także w konkretnych branżach. Rynek czeski np. doskonale nadaje się dla firm transportowych, z kolei korporacje zajmujące się rozwiązaniami z zakresu IT lepiej przenieść np. do Estonii. Niewielkie z pozoru różnice w przepisach mogą się później okazać kluczowe dla prowadzenia działalności. Dobrze więc poznać je zawczasu. Tak, by rejestracja spółki trafiła na podatny biznesowo grunt.

3. Pracownicy i obowiązki

Zanim rozszerzymy naszą działaność za granicę, musimy też zorientować się, jakie są regulacje dotyczącezatrudniania pracowników i jak rozkładają się koszty pracodawcy i ubezpieczeń społecznych. Te również są zupełnie inne w zależności od konkretnego państwa. Na każdym etapie trzeba mieć pamiętać, że nieodpowiednie decyzje i brak wiedzy mogą nas kosztować mnóstwo nerwów i, co ważne, pieniędzy.

Dlatego też bezwzględnie należy się upewnić, że przenosiny lub zagraniczna ekspansja przyniosą nam więcej korzyści niż problemów. Żeby tak się stało, warto zdecydować się na pomoc doświadczonej instytucji, która zatrudnia ekspertów pomagających poradzić sobie z legalną rejestracją spółki. Współpraca z TMF Group to pewność, że wszystko pójdzie po naszej myśli. Podmiot ten zatrudnia ponad 7.000 specjalistów w ponad 83 krajach i jest największym na świecie ekspertem w zakresie  ekspansji zagranicznej firm. Oferuje pełny zakres usług zakładania działalności i z pewnością pomoże uporać się z każdym problemem.

Materiał zewnętrzny