Voice API – czym jest i jakie praktyczne funkcje oferuje?
Voice API to nowoczesne i bardzo funkcjonalne rozwiązanie wykorzystywane przez deweloperów przy tworzeniu aplikacji i programów opartych na mowie. Voice API działa w oparciu o chmurę i Internet, co pozytywnie wpływa na koszty korzystania z dostarczanych wraz z nią rozwiązań oraz umożliwia ich wykorzystanie w dowolnym miejscu na całym świecie.
Voice API to nowoczesne i bardzo funkcjonalne rozwiązanie wykorzystywane przez deweloperów przy tworzeniu aplikacji i programów opartych na mowie. Voice API działa w oparciu o chmurę i Internet, co pozytywnie wpływa na koszty korzystania z dostarczanych wraz z nią rozwiązań oraz umożliwia ich wykorzystanie w dowolnym miejscu na całym świecie.
Czym jest voice API i jakie korzyści wiążą się z korzystaniem z dostarczanych wraz z nią rozwiązań?
Voice API – praktyczne narzędzie do tworzenia aplikacji wykorzystujących mowę
Komunikacja głosowa od wielu lat jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym w biznesie. Pomimo tego, że wiele firm na co dzień korzysta także z innych rozwiązań, to właśnie bezpośrednie komunikowanie się z klientem za pomocą telefonu lub innych narzędzi odgrywa największą rolę w rozwoju każdej firmy. Nic więc dziwnego, że największą dziś popularnością cieszą się aplikacje, których zadaniem jest ułatwienie komunikacji głosowej między firmą, a jej klientami.
IVR czy web call-back to tylko niektóre z popularnych narzędzi wchodzących w skład voice API. Wykorzystanie stworzonych na ich bazie programów i aplikacji pozwala każdej firmie na pokazanie swojego profesjonalnego podejścia do klienta, wzmacnia jej prestiż oraz pozytywnie wpływa na jakość komunikacji pozwalając tym samym podnieść sprzedaż. Korzystanie z rozwiązań wchodzących w skład voice API pozytywnie wpływa na rozwój każdej firmy dając jej znacznie szersze możliwości interakcji z klientem.
Jakie funkcje wchodzą w skład voice API?
W skład rozwiązań dostarczanych przez voice API wchodzą m. in. Interactive Voice Respond (IVR), maskowanie numeru telefonu, web call-back i wiele innych. Wszystkie one mogą zostać wykorzystane do stworzenia praktycznych i funkcjonalnych aplikacji opierających się o mowę.
IVR jest bardzo praktycznym rozwiązaniem wykorzystywanym dziś przez zdecydowaną większość firm. Pozwala na korzystanie z jednego numeru telefonu, co ułatwia klientom kontaktowanie się z firmą oraz dotarcie do wybranego działu. Korzystając z IVR firma daje klientom możliwość stałego kontaktu przez 24 godziny 7 dni w tygodniu. Odbieranie każdego telefonu oraz szybkie przekierowanie dzwoniącego do właściwego działu upraszcza z kolei komunikację oraz pozwala zaoszczędzić czas klientów.
Praktyczną usługą wchodzącą w skład voice API jest także maskowanie numeru telefonu (phone numer masking). Pozwala na ukrycie swojego prywatnego numeru telefonu jednocześnie umożliwiając odbieranie i wykonywanie z niego połączeń. Dzięki temu na urządzeniu osoby odbierającej połączenie wyświetlany jest inny numer, co pozwala użytkownikowi na zachowanie prywatności bez konieczności rezygnowania z korzystania ze stałego, osobistego numeru telefonu.
Web call-back to z kolei bardzo chętnie wykorzystywane narzędzie przez firmy, które posiadają własne strony internetowe. Dzięki umieszczeniu na nich specjalnego widgetu call-back klienci mają możliwość zamówienia połączenia telefonicznego z poziomu serwisu www oraz uzyskania kontaktu z firmą w przeciągu zaledwie kilkunastu sekund. Web call-back to bardzo praktyczna funkcjonalność voice API, która jest w stanie znacząco podnieść sprzedaż oraz zdobyć nowych klientów.
Partnerem artykułu jest Apifonica oferująca: voice API - więcej na Apifonica.com.
Materiał zewnętrzny