Problemy z rekrutacją? Zainwestuj w Employer Branding
Na rynku pracy zachodzą nieustanne zmiany. Ewolucji ulegają również sposoby komunikacji między pracownikami i pracodawcami. Powszechny dostęp do Internetu wymusza na przedsiębiorcach wprowadzanie zupełnie nowych rozwiązań rekrutacyjnych. Zwiększa się także rotacja osób zatrudnionych, co stawia przed firmami nowe wyzwania.
Kampania Employer Branding
Aby możliwe było odniesienie sukcesu na współczesnym rynku, konieczne jest zachowanie spójnego wizerunku promowanej firmy. Jej obraz nie powinien być więc fałszywy, tylko jak najbardziej zbliżony do rzeczywistości. Employer Branding to szereg działań, których celem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy. Odbiorcami takiej kampanii nie są jednak potencjalni konsumenci, ale osoby szukające zatrudnienia. Celem strategii jest przyciągnięcie do przedsiębiorstwa zdolnych ludzi, których kwalifikacje okazują się szczególnie cenne w określonej branży. Zachętą do podjęcia zatrudnienia w konkretnej firmie jest zazwyczaj dobra reputacja marki.
Dokładna analiza marki
Prezentowanie kandydatom przedsiębiorstwa jako silnego, wiarygodnego i atrakcyjnego jest długofalowym procesem. Wymaga też zainwestowania pewnego kapitału. Wdrożenie dobrze przemyślanej kampanii pozwala jednak na uzyskanie znacznej przewagi konkurencyjnej, a tym samym skuteczniejszą rekrutację pracowników oraz osiąganie lepszych wyników finansowych. Przed opracowaniem ostatecznej koncepcji dotyczącej obecności określonej marki w Internecie, przeprowadzane są liczne rozmowy i badania. Informacje przydatne w działaniach związanych z Employer Branding znaleźć można m.in. w dokumentach opisujących przebieg wcześniejszych strategii marketingowych, a także tych dotyczących misji, celów oraz polityki prowadzenia firmy.
Dokładna analiza marki
Przedsiębiorcy zdecydowani na wdrożenie strategii mogą liczyć na kompleksowy audyt. Działania te pozwalają na dokładną analizę aktualnego statusu marki, np. pod względem jej rozpoznawalności oraz znajomości wśród odbiorców. W ten sposób skonfrontować można błędne przekonania z rzeczywistością, a także znaleźć odpowiedni punkt odniesienia. Przeprowadzenie szczegółowego researchu okazuje się niezbędne, aby w odpowiedni sposób dobrać narzędzia usprawniające proces rekrutacji. Marka oceniana jest obiektywnie, co ułatwia określenie przyczyn problemów z zatrudnieniem nowych osób.
Skuteczne akcje rekrutacyjne
Kampania EB opiera się na oryginalnych, nietypowo przeprowadzanych akcjach rekrutacyjnych. Dzięki precyzyjnemu określeniu grup docelowych, dotarcie do potencjalnych pracowników jest znacznie łatwiejsze i szybsze. Działania te opierają się m.in. na organizacji konkursów, tworzeniu dedykowanych landing page, prowadzeniu kont w Social Media czy redagowaniu newsletterów. Akcje rekrutacyjne EB przykuwają uwagę odbiorców, dzięki czemu marka zaczyna wyróżniać się na tle konkurencyjnych pracodawców. W ramach kampanii oferowana jest także pomoc w sytuacjach kryzysowych - włącznie z możliwością minimalizowania strat wizerunkowych oraz wskazywania najlepszych kierunków działań.
Materiał zewnętrzny