5 powodów, dla których warto kupić profesjonalne meble biurowe
Wiele osób, które jest na etapie urządzania biura, zastanawia się jak je wyposażyć. Na rynku dostępnych jest wiele tanich biurek i foteli, ale czy to na pewno dobre rozwiązanie? Oto 5 powodów, dla których warto kupić profesjonalne meble biurowe.
Zadbaj o komfort i zdrowie pracownika
Praca w biurze związana jest z wielogodzinnym siedzeniem przy biurku. Niestety, taka pozycja nie jest najzdrowsza dla ludzkiego organizmu. Ciało człowieka w procesie ewolucji przyzwyczaiło się do ruchu i właśnie wtedy najlepiej się czuje. Oczywiście w przypadku zawodów takich jak księgowy, analityk finansowy czy informatyk, możemy raczej zapomnieć o aktywności fizycznej w pracy. Dlatego właśnie bardzo ważne jest stworzenie odpowiedniego stanowiska pracy, które będzie zdrowe dla pracowników. Co rozumiemy przez pojęcie “zdrowe”? Chodzi o możliwość zachowania odpowiedniej pozycji w trakcie pracy. Kluczowy w tym przypadku jest fotel biurowy, który powinien być ergonomiczny i nadążać za ruchami osoby z niego korzystającej. Ważne jest aby posiadał on jak najwięcej możliwości regulacji, między innymi: wysokość siedziska, stopnia odchylenia oparcia, rozstawu podłokietników czy wysokości zagłówka. Takie z pozoru proste elementy potrafią całkowicie odmienić komfort pracy. Zapominajmy też o biurku. Duży blat i stabilna podstawa to konieczność. Nic tak nie denerwuje w pracy jak chwiejące się biurko.
Meble biurowe to wizytówka firmy
Kolejnym powodem, dla którego warto zainwestować w meble biurowe są aspekty wizerunkowe. Biuro to miejsce, w którym nie tylko pracujemy ale również przyjmujemy klientów, kontrahentów, potencjalnych pracowników oraz kontrole. Bardzo ważny jest profesjonalny wygląd, schludność i prezencja biura. Niestety meble dostępne w marketach lub tanich sklepach online wyglądają słabo. Czy chcemy aby klient pierwszy raz odwiedzając naszą siedzibę widział tanie, niezbyt atrakcyjne meble? W tym przypadku zasada “jak cię widzą tak cię piszą” jest całkiem zasadna. Wygląd biura powinien być powiązany z rodzajem prowadzonej działalności, świadczyć o renomie i budzić przyjemne skojarzenia.
Profesjonalne meble biurowe to dobra inwestycja
Jak już wspominaliśmy, profesjonalne meble biurowe to wizytówka firmy, ale to nie wszystko. Zakup dobrych mebli biurowych to niezła inwestycja. Decydując się fotele, biurka i szafy renomowanych producentów kupujemy meble na lata. Większość z nich objęta jest wieloletnią gwarancją, a materiały z jakich są wykonane sprawiają, że są niemal niezniszczalne. Wydaje Ci się, że to przesada? Pamiętaj, że korzysta z nich wiele osób przez co najmniej 8 godzin dziennie bez przerwy. W takich warunkach bardzo łatwo o zabrudzenia, przetarcia czy inne uszkodzenia mechaniczne. Dobrze jest mieć to na uwadzę wybierając na przykład fotele biurowe. To jedna z kluczowych różnic pomiędzy tanimi marketowymi krzesłami, a profesjonalnymi fotelami. Te pierwsze wykonane są zazwyczaj z niskiej jakości taniej sztucznej skóry, która potrafi pękać i kruszyć się już po kilku miesiącach. Profesjonalne meble wykonane są z zaawansowanych technologicznie tkanin, które w świetnym stanie przetrwają nawet wiele lat. Niestety w tym przypadku za jakością idzie również cena, ale lepiej zainwestować raz w porządne meble, które co ciekawe można po czasie nawet sprzedać, niż w tanie podróby, które nie nadają się do użytku już po roku.
Postaw na praktyczność
Profesjonalne meble biurowe, jak sama nazwa wskazuje są stworzone specjalnie z myślą o pracy w biurze. W związku z tym są zaprojektowane tak aby ułatwiać pracę. To jednak nie wszystko. Jako przykład mogą posłużyć np. regały i szafy biurowe, rozmieszczone w nich półki idealnie mieszczą segregatory, teczki i inne standardowe akcesoria biurowe. Ciekawym rozwiązaniem są też szafy z wbudowanymi sejfami, czy biurka z specjalnie zaprojektowanymi szufladami. Takie rozwiązania bardzo ułatwiają utrzymanie porządku oraz organizację dokumentów w biurze. Jeżeli szukasz praktycznych mebli, skorzystaj z porad profesjonalistów z firm meblarskich takich jak np. NoNameOffice.
Meble biurowe zwiększają wydajność pracowników
Ostatnią zaletą mebli biurowych o jakiej wspomnimy, jest ciekawy fakt. Otóż udowodniono, że pracownicy, którzy mają dostosowane do indywidualnych potrzeb miejsca pracy, pracują znacznie wydajniej, niż osoby, którym najzwyczajniej w świecie jest po prostu niewygodnie.
Materiał zewnętrzny